Hoe onderscheidt ik een origineel U-Boat horloge van een replica.
Ik heb een U-boat in mijn bezit echter zonder de benodigde papieren, dus ik heb geen enkele houvast.
Foto’s zouden al heel erg helpen. Zo zonder een hint om wat voor model het gaat en hoe het er uit ziet is er geen zinnig woord over te zeggen, lijkt me.
Aan het uurwerk te zien durft ik te zeggen dat hij origineel is, afgeleid aan de afwerking van het uurwerk. Ik ben alleen niet into U-Boat dus voor een definitief oordeel kun je toch het beste naar een AD gaan, die kan je dan geleik een verklaring van echtheid geven. Succes!
Ik heb sterk vermoeden dat ie nep is. Vooral vanwege de verwijzing naar de chronograaf op de achterzijde. En volgens mij maken ze geen gebruik van Carbon wijzerplaten. Ik vind de U-Boat gravure in de gesp ook wat te korzelig.
MartinB kan misschien bevestigen of dit een chinees uurwerk is. Ik vind de rotor zo ontzettend slecht bedekt met logo. Maar ja zelf van origineel Uboat hoef je niet vele te verwachten wat afwerking van uurwerken aangaat.
Het lijkt me geen ETA en geen Miyota,…,en dat zou er volgens mij wel in moeten zitten.
MartinB kan misschien bevestigen of dit een
chinees uurwerk is. Ik vind de rotor zo ontzettend
slecht bedekt met logo. Maar ja zelf van
origineel Uboat hoef je niet vele te verwachten
wat afwerking van uurwerken aangaat.
Het lijkt me geen ETA en geen Miyota,…,en dat
zou er volgens mij wel in moeten zitten.
Ja, dat gevoel kreeg ik ook toen ik nog eens goed naar de foto’s keek.
Vandaar dat ik stelde dat je het beste naar een AD had kunnen gaan, het bewijs lijkt nu wel daar dat het dus toch om een schijnbare nepper gaat waar toch wel aandacht aan het uurwerk is besteed.
In het vervolg zal ik wat minder snel mijn conclusies trekken, maar ik heb je ook geen uitsluitsel gegeven dat ik zeker wist dat hij echt was het allerbeste is gewoon laten onderzoeken door een AD zoals gezegd :~
Er vanuit gaande dat dit niet door de kwaliteits controle geglipt zou zijn (ondanks dat in Italië alles mogelijk is), denk ik dus dat dit geen echte is.
Op basis van de foto’s kun je denk ik wel de
conclusie trekken dat het een nepperd is. Logo op
de gesp is lelijk ingegraveerd, “movtmento
svissero” zegt het ook al, op de achterkant staat
cronografo terwijl het geen chrono is, er staat
"vetro zaffiro" terwijl dat vero moet zijn.
Vetro zaffiro is volgens mij gewoon goed toch? Vetro is toch glas in het Italiaans? Niet vero?