Het is een typische eigenschap van zilver dat het snel zwart wordt. Effe poetsen met zilverpoets. Lijkt me niet iets om over in te zitten.
Nikkel wordt ook snel zwart⦠Maar als in dit geval is vastgesteld dat deze horlogekast van zilver is zal het wel. En, even ter aanvulling, met vaststellen bedoel ik niet alleen zien dat het op de kast vermeld staat.
Zilver heeft vaak ook een typisch luchtje, moeilijk te omschrijven.
Bert1 Schreef:
Nikkel wordt ook snel zwart⦠Maar als in dit
geval is vastgesteld dat deze horlogekast van
zilver is zal het wel. En, even ter aanvulling,
met vaststellen bedoel ik niet alleen zien dat het
op de kast vermeld staat.
Heb net met een klein koelkastmagneetje geprobeert aan de kast te plakken.
Blijft niet zitten dus geen nikkel toch??
Nikkel is inderdaad magnetisch.
Hallo Cube,
ik heb er wel een goed gevoel bij. Waarom neem je niet het zekere voor het onzekere en stuur 'm op naar de distributeur? Daar kun je 'm laten verificeren, en wellicht kan daar ook een strap geregeld worden? Ben al even begonnen met zoeken maar, de straps voor de stainless modellen zijn een eitje. De zilveren daarentegen
Succes
Ik denk dat een strap met zilverplaatje een vermogen kost, als de stalen al 130 euro zijn. Misschien wel een goed idee om het horloge op te sturen. Het glas moet ook vervangen worden. Richard van horlogeglas.nl heeft helaas geen saffier glas meer. Er zit toch wel een 2824-2 uurwerk in? Iemand?
Ja, een 2824-2.
Ik hoor niet veel goeds over de service van U-boat. Dus daar gaat dit horloge niet heen.
Iemand heeft hier de zilverpoets (of iets dergelijks) wel heel grondig gebruikt. Dat doe je toch niet bij een horloge :S
Ik zou er gewoon een mooie dikke handgemaakte band op zetten en eerst eens even kijken of het horloge je wel bevalt. Een service beurt kan altijd nog.
Heb al een andere u-boat met batterij dus zal deze ook wel bevallen. Bandje dat er nu op zit is 22mm. Er moet een 24mm opkomen. Denk dat het een zwarte wordt met vlindersluiting en zonder staalplaatje.
Okay, dan ben ik het eens met Jürgen. Zoān dikke chunky used look band, met een dito doornsluiting :~
Heb je een webshop die zulke straps verkoopt?
cube Schreef:
Heb hem net opgehaald. Glas is beschadigd, geen
orgineel bandje meer en inscripties zijn haast
niet meer leesbaar, maar er staat op de
achterkant:Casa Argento Puro
Edizione Limitata 300P
30 Metri
En nog iets volgens maar daar kan ik niks meer
uithalen, er is iemand overijverig geweest met een
poetsdoek.
Hier wat foto,s
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NZZXDURI-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMREKUE8-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QCKJXL-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UX4QEBZX-D.jpg
Ik neem aan dat dit een echte is. Nu nog opzoek
naar een orgineel bandje en het glas laten
vervangen. Heb er 420 euro voor betaald.
??? Snap best dat zoān horloge als je daar van houd bijzonder kan zijn op een of andere manier.
Maar niets is dan zeker, glas beschadigd,inscripties niet meer ( goed ) leesbaar, geen box en papierenā¦geen originele bandā¦
Dan word er weer gevraagd of er wel een 2824-2 in het horloge zitā¦
De service van U-Boat schijnt niet goed te zijnā¦
āIk neem aan dat dit een echte isāā¦
Ik ben niet op de hoogte van de prijzen van deze horloges , maar dan word er een foto getoond van iets wat lijkt op de deksel van een verwaarloosd doucheputjeā¦en daar word dan ondanks alle āniet zekerhedenā 420,00 euro voor betaald ??
Het āhoofdprobleemā is dan uiteindelijk het bandjeā¦
Denk dat een andere ( vorige ) liefhebber van zoān ding, als dat zilver werkelijk speciaal is ,hem niet zo laat āverhabbezakkenā
Mis ik nou iets ??:S
Ben vandaag naar Leynen in Tilburg geweest, daar zit een uitstekende horlogemaker. Hij is niet zo bekend met het U-boat merk maar De kast is massief zilver, in de binnenkant zie je hoe de kast zou moeten zijn als hij niet met zilverpoets was mishandeld en het uurwerk is een Eta 2824-2.
cube Schreef:
Ben vandaag naar Leynen in Tilburg geweest, daar
zit een uitstekende horlogemaker. Hij is niet zo
bekend met het U-boat merk maar De kast is massief
zilver, in de binnenkant zie je hoe de kast zou
moeten zijn als hij niet met zilverpoets was
mishandeld en het uurwerk is een Eta 2824-2.
Nou , gelukkig dan maar.
Zijn wel gokken die je neemt dan.
Zou niets voor mij zijn dan āoveralā maar bevestiging te gaan zoeken of ik eigenlijk wel āthe real thingā hebā¦
Maar als hij nu nog leuk in originele staat is te brengen, is hij stoer.
Voordat ik het horloge kocht heb ik goed rond geneust op internet. De meeste neppers haal je er zo uit. Toen ik het horloge in mijn hand had was de meeste twijfel weg. Jammer dat ze de zilver patina hebben weg gepoetst of gepolijst.
Nu nog een mooie band het glas vervangen voor saffier glas en het uurwerk een service beurt laten geven, was eigenlijk wel nodig volgens de horlogemaker.
Wat vinden jullie van deze band voor mijn U-925?