U-Boat

Hallo,

op internet heb ik onlangs U-Boat horloges gezien. Horloges van Italiaanse makelij. Ik vind ze werkelijk prachtig en veel mooier dan alle LaCoultres, Rolexen, Breitlings enz. Ik zie deze horloges echter vrijwel nergens. De dure juwelierszaken hebben ze niet in hun assortiment. Ook in Interlaken waar we even gingen window-shoppen, nergens U-Boat te bekennen. Ik vraag me dus af of het wel een écht goed merk is. Wellicht is het nog niet overal te krijgen omdat het productieproces van de horloges pas in het jaar 2000 weer op gang is gekomen, dat het zijn naam nog moet winnen?

Kortom, hoe zit het met de kwalitiet van deze horloges en waarom zijn ze niet bij de betere juweliers te krijgen?

Alvast bedankt,

Victor

Het is meer een jong design horloge, leuk en niet te duur. Totaal andere categorie van de merken die je noemt. De nieuwste modellen zijn echter zo in prijs gestegen dat de prijs/kwaliteit verhouding voor mij volledig zoek is. Ze hopen het kunstje na te doen wat Panerai ooit heeft geflikt met hun hype.

Bedankt Stitch. De kwaliteit, hoe is het daarmee gesteld?

Je hoort altijd wisselende berichten over de kwaliteit en vooral de service. Hier zijn wel eerder discussies over geweest, ff de zoekfunctie gebruiken. Persoonlijk zou ik liever voor een Sinn, Poljot of een Oris gaan, deze merken hebben echt een goede naam in kwaliteit opgebouwd voor relatief lage prijzen. U-boat is een gok.

Hallo Victor,

De nieuwe modellen van U-Boat zijn hier in A’dam gewoon bij de diverese juweliers (ook de betere zoals Ace) verkrijgbaar. Let wel de de nieuwe modellen zijn behoorlijk overpriced en liggen tussen de € 1400,- en de € 2800,-

Bij de nieuwe modellen heeft U-boat uitsluitend gebruik gemaakt van eta uurwerken dus dat zit wel goed.

Als je voor een nieuw model gaat zou ik persoonlijk voor de flightdeck MSG gaan. Dit omdat dit model het dichts bij het origineel van 1945 komt.

Als het je alleen om het uiterlijk gaat en niet zozeer om het uurwerk. Dan zou je ook kunnen proberen om nog een U-boat van de eerste serie op de kop te tikken. Deze kosten tussen de € 450,- en de € 1400,- en zijn hier en daar via internet nog wel te vinden.

Andere optie is om een te gaan kijken bij een TW-Steel
http://www.twsteel.com/
. Deze kosten rond de € 200,- a € 300,- en zijn redelijk gelijk aan de eerste modellen van de U-Boat.

Nu even mijn mening …. Ik zou proberen om een eerste serie op de kop te tikken. Lukt dit je niet dan zou ik gaan voor een Flightdeck MSG (€1400,-).
En de TW-Steel zou ik links laten liggen het is tenslotte geen U-Boat …Maar nogmaals dat is mijn mening.

1 ding is zeker mijn U-boat krijgt van mij altijd heeeel veeel wristtime.
Het is een horloge waar ik altijd veel reacties op krijg van “mooi klokje”, “ben je blind of zo” tot “van welk station heb je die stationsklok gestolen”

Hier ff een foto om je een beetje lekker te maken, Dit is mijn U-boat lefthook 53mm met kast nummer 3 :slight_smile:

1 like

Die Lefthook van jou is gewoon prachtig. Ik zou die met die Carbonfiber wijzerplaak willen, de CLASSICO AB 4 Ø45. Of die lefthook die jij hebt. Maar de nieuwe U-Boat serie is ook slecht van kwalitiet? Ik heb al een aantal alternatieven gekregen waarvan TW Steel mij het mooiste lijkt. Maar hoe is het met die kwalitiet gesteld?

Ook deze Sinn vind ik wel mooi: Sinn Flieger 756 Black – Leather Strap http://www.chronomaster.co.uk/B91_Sinn_756_B_L1.JPG

Deze U-Boot Tauchmeister is ook mooi: http://www.kish.nl/product_thumb.php?img=images/T0014N-3.jpg&w=150&h=112 Maar die zijn alweer erg goedkoop. Is die kwalitiet dan niet slechter dan die van de echte U-Boats?

Toch blijft de U-Boat voor mij het mooiste. Ik zou dus graag nog wat ervaringen van mensen willen weten. Want als de kwalitiet niet denderend is weet ik niet of ik zo’n klok wil.

De kwaliteit van de TW-Steels is volgens mij gelijk aan die van de eerste U-boat’s dus dat zit wel goed. Maar ik zou persoonlijk toch voor een U-boat gaan :slight_smile:
maarja voor de € 1300 die de CLASSICO AB 4 Ø45 kost kan je een stuk of 6 TW-steels kopen.

Als je in de classico serie zit te kijken en een 45 mm wil hebben, zou ik gaan voor de CLASSICO AS 1 NERO Ø45 gaan Het origineel uit 1945 had namelijk geen zwarte kast zoals de Classico AB.

Maar smaken verschillen en misschien vindt jij de zwarte PVD kast juist mooier dan de stalenkast.

Lampie, je hebt ongeveer dezelfde smaak als ik. Toch vind ik een lichte wijzerplaat mooier, maar dat past niet echt bij mijn leeftijd. Die met die Carbon wijzerplaat is gewoon grandioos! Maar zo’n U-Boat, kan je daar je hele leven mee doen? Ik wil wel een horloge van een goede kwalitiet.

Ik heb mijn U-boat nu ongeveer een jaar en draag hem veel. Ik heb nog geen beschadigingen opgelopen ondanks dat ik de grote kast van 53mm nog wel eens ergens tegen stoot. Wat betreft de hardheid van de 316L kast en het K1glas zit het dus wel goed. Maar of je je hele leven met een U-Boat kan doen ??? Het ligt er een beetje aan wat je er allemaal mee gaat doen en hoe je met het horloge omgaat. Het Eta uurwerk daar kan je wel van op aan voor de rest van je “jonge” leven. (mits deze regelmatig onderhoud krijgt) Bij de U-boat krijg je 2 leren banden een zwarte en een bruine. Zoals je zult begrijpen gaan deze banden bij regelmatig gebruik geen jaren mee en zul je om het nettjes te houden eens in de paar jaar een nieuw bandje moeten kopen. Maar dat zou bij een rolex of een omega niet anders zijn :wink:

Dus of je er je hele leven mee kan doen ligt een beetje aan jezelf.

Hallo Lampie,

ik ben ook nog maar 16, dus ik verwacht niet dat hij tot mijn 80ste oid. meegaat. Het bandje verwisselen begrijp ik volkomen. Bij werkzaamheden aan de boot, klusjes in de tuin of andere ruwere werkzaamheden doe ik mijn horloge altijd af. Wat ik eigenlijk bedoel met of het horloge lang mee kan gaan, is dat het technisch goed in orde is. Niet dat de secondewijzer na een paar jaar stuk is, of de datum of een ander essencieël onderdeeltje. Nu begrijp ik dat dat zelfs bij de beste merken eens kan voorkomen, maar ik bedoel over het algemeen. Zo’n U-Boat blijft gewoon het mooiste van allemaal, of hij nou duur is of niet. Ik zou toch voor de U-Boat gaan. Dus, is ook de innerlijke kwalitiet goed van het horloge? Er voorzichtig mee omgaan doe ik dus altijd.

Dan nog een tweede vraag. Weet U misschien dealers in de buurt van Rotterdam? In Hoorn zit volgens mij de Importeur. Maar dat is wat ver. Ik wil het Horloge in het echt gezien hebben, wie weet is het in het echt helemaal niet zo mooi (wat ik me overigens niet kan voorstellen). Nog een vraag is of hij om mijn pols past. Mijn pols heeft een omtrek van 17 cm, dat is niet erg groot. Nu ben ik nog in de groei dus dat komt hopenlijk goed.

Hoe zit het met de Sinn Horloges? Zijn die aanzienlijk beter? Ik vind dit een erg mooie: http://www.chronomaster.co.uk/B91_Sinn_756_B_L1.JPG

Ik zou zeker niet groter gaan als een 45mm kastdiameter MAX, met een 17cm omtrek pols.

de meeste huidige U-boaten hebben een ETA uurwerk , is over 100 jaar nog aan onderdelen te komen.
De TW steels hebben een Miyota uurwerk, niks mis mee, maar of daar over 10 jaar nog onderdelen van te krijgen zijn ?
het prijsverschil is echter dusdanig groot, dat ik voor TW steel zou kiezen :slight_smile:

U-boat is volgens mijn mening “all show and no go” dus je betaald voor een Hype zonder dat je daar de verwachte kwaliteit mag voor terug verwachten! En voor mij is deze hobby een kwestie van keus in niet van budget, dus valt dit merk voor mij volledig door de mand,ook de nieuwe editie (heb ik laatst in mijn handen gehad, wederom een veel te hoge prijs voor hetgeen aan kwaliteit terug mag verwachtten!)

Genesis

Victor,

Ik heb zelf een TW Steel 50mm, alleen al omdat zoals eerder genoemd de prijzen van U-Boat belachelijk hoog zijn voor hetgeen je krijgt, zeker in vergelijking tot merken als Sinn, Fortis, Oris etc.

Wellicht dat je eens naar een Rus kunt kijken (foto geleend van www.poljot24.de:

50 mm Moscow Classic Chrono, Poljot kaliber 3133 handopwinder, kost hier € 315

Gr, Marc

Ik heb zelf ook deze TW alleen met een bruine band eraan maakt het horloge echt een stuk mooier

Mocht je echt geinteresseerd zijn in een echte u-boat van de nieuwe collectie ik kan ze regelen tegen hele leuke kortingen :slight_smile:

Patrick, wat moet een AB4 met Carbonfiber wijzerplaat kosten dan bij jou? Gewoon ter orientatie.

Zal ik even over moeten bellen, komt voor elkaar :slight_smile:

Oke, bedankt. Welke TW Steel heb je daar Patrick? Ik vind die crémekleurige wijzerplaat erg fraai, op de site van TW zijn ze wit. Lijkt dat maar zo en zijn ze in het echt gewoon crémepleurig, de wijzerplaten? Wellicht de TW 5? http://www.cdjuweliers.nl/tw_steel.htm

http://www.signswatches.com/index.html?lmd=38839.700255 TW 5 met een extra bruine band

Die wijzerplaat is op veel sites wit, gezichtsbedrog? Of zijn sommige TW5’s in het echt ook wit?

De Prijs van die U-boat AB5 hoor ik ook nog graag als je die weet.

Je ziet deze horloges vrij geregeld bij de betere (jawel) kledingzaken…Ik kwam ze enkele jaren geleden toen ik nog in Brussel woonde al tegen. Tegenwoordig zie ik ze hier in mijn omgeving (Arnhem) ook al voorkomen. Ben zelf niet zo gecharmeerd van deze horloges. Het predikaat ‘tijdloos’ kun je als je het mij vraagt totaal niet op deze horloges plakken. Een naar alle waarschijnlijkheid tijdelijke hype die over een paar jaar weggewaaid is. En wees eerlijk. Een horloge zou dan misschien 80jr mee kunnen gaan, maar op je 50e loop jij vast niet met een dergelijke klok.

Gr Jeroen