U-Boat

dat klopt dat, dat is weinig voor een automaat. maar jou stelling is dit : een afwijking van ca. 3 seconden per dag en het zou dus zo een COSC gecertificeerde klok kunnen zijn.
voor een cosc horloge is dat echt teveel hooguit een 1/2 tot een 1 seconden p/dag
hoezo een beetje verstand van horloge`s??

Een link met informatie over de COSC test

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1555&rid=2

Mick

ja die ken ik mick : er zijn een aantal minimale eisen waar de horloges aan moeten voldoen in verschillende posities etc. etc. de meeste cosc horloges vallen daar ruimschoots binnen vandaar dat ik 3 sec wat veel vind.
mijn zenith flyback loopt zelf nog niet eens een 1/2 seconden p/dag voor in de zomer loopt hij trouwens nauwkeuriger grappig hè

George Schreef:

Fantastische discussie dit. Zelf heb ik een
U-Boat left-hook 53 mm chrono en die bevalt
uitstekend. Het model spreekt me aan en zelf mijn
oma kan de tijd er vanaf lezen zonder bril dus wat
wil je nog meer.

ook zo’n oma :wink:

Ik ben het met je eens: 3 sec voor een gecertificeerd hotloge lijkt mij ook wat veel…

Overigens kende ik dit verhaal niet en wat ik echt opvallend vind is inderdaad de invloed van temperatuur op de nuawkeurigheid. ik had nooit gedacht dat dit zo’n sterke invloed zou hebben.

Mick

PS. overigens heb ik de oplossing gevonden voor deze discussie: laatst in Zandvoort een U-Boat achtige gezien voor 25 euro. Quartz, dus zeer precies en je doet lekker mee met de stationsklokken-trend… :wink: Hou je nog geld over voor een echt horloge ook (kijken of dit draadje nog wat langer kan worden :D)

Op de site van het COSC (www.cosc.ch) staat toch echt een tabel waarin staat dat de average daily rate van een horloge met een diameter groter dan 20mm tussen de -/-4 en + 6 seconden moet liggen. Voor een horloge met een diameter kleiner dan 20mm is dit -/-5 tot + 8.

Dat er horloges zijn die een halve seconde per dag afwijking hebben weet ik ook wel, ik schrijf alleen dat na alles wat ik gezien en gelezen heb de afgelopen jaren dat een afwijking van -/- 4 tot +6 zeer acceptabel is voor een automatisch horloge…

Ja dat klopt , maar dat zijn de minimum eisen alles wat daar binnen valt kan een COSC certificaat krijgen.
Maar ik denk dat Long bedoelt dat de meeste horloges daar ruim binnen vallen ,en dat je dan met 3 seconden aan de hoge kant zit. Rolex en nog meer hoogwaardige merken zitten tot onder een seconde per dag.
Je kan trouwens niet stellen als een horloge (U Boat ) 3 seconden per dag voor/achter loopt dat het een COSC certificaat krijgt . De test bestaat namelijk uit meerdere dagen in verschillende posities onder verschillende temperaturen.

2006 Schreef:

Ja dat klopt , maar dat zijn de minimum eisen
alles wat daar binnen valt kan een COSC
certificaat krijgen.
Maar ik denk dat Long bedoelt dat de meeste
horloges daar ruim binnen vallen ,en dat je dan
met 3 seconden aan de hoge kant zit. Rolex en nog
meer hoogwaardige merken zitten tot onder een
seconde per dag.
Je kan trouwens niet stellen als een horloge (U
Boat ) 3 seconden per dag voor/achter loopt dat
het een COSC certificaat krijgt . De test bestaat
namelijk uit meerdere dagen in verschillende
posities onder verschillende temperaturen.

Groet Peter

Ik hoor veel klachten van Rolex bezitters dat de horloge behoorlijk afwijken ( vooral na wat langere tijd )

Master-Fan Schreef:

2006 Schreef:


Ja dat klopt , maar dat zijn de minimum
eisen
alles wat daar binnen valt kan een COSC
certificaat krijgen.
Maar ik denk dat Long bedoelt dat de meeste
horloges daar ruim binnen vallen ,en dat je
dan
met 3 seconden aan de hoge kant zit. Rolex en
nog
meer hoogwaardige merken zitten tot onder
een
seconde per dag.
Je kan trouwens niet stellen als een horloge
(U
Boat ) 3 seconden per dag voor/achter loopt
dat
het een COSC certificaat krijgt . De test
bestaat
namelijk uit meerdere dagen in verschillende
posities onder verschillende temperaturen.

Groet Peter

Ik hoor veel klachten van Rolex bezitters dat de
horloge behoorlijk afwijken ( vooral na wat
langere tijd )

Volgens mij is het dan tijd voor een servicebeurtje zeker als het na wat langere tijd is…

Volume verkopen zie je ook bij een merk als Rolex,Omegaen b.v. Breitling dus dat is geen maatstaf voor exclusiviteit!

Genesis

Rush, niet om het een of ander, maar het ontwerp van U-boat is verre van modern te noemen, bij de meeste modellen heb ik juist eerder het idee dat ze vintage uit willen stralen (sterker nog, ik meen me te herrineren dat het officieele verkoop praatje ook is " gelukkig hadden we de foto’s nog")

Los daarvan vind ik dat die hele U-boat trend voortkomt uit de onwetendheid, grote klokken bestaan al een tijdje en doe mij dan maar liever een Zeno XL maar goed, omdat de ’ bekende’ populatie het draagt ga ik het niet mooi vinden.

Dan heb ik toch echt liever de Zlatoust, die unieker is en, naar mijn mening ook mooier, en kwalitatief er echt niet minder is dan een U-boat, ik ken verscheidene mensen met een Zlatoust waar onder een onderwater lasser die hem actief gebruijt en niets dan lof.

Maar goed mijn 2 duiten.

Helemaal mee eens.

Arjay

Master-Fan Schreef:

waarom wordt patek en panerai steeds in een adem
genoemd…
u-boat is een soort panerai alleen dan jonger…

U-boat een soort panerai???

Groot, staal, eta

horlogebandje, wijzers…

ja ook.

nog een : overpriced :stuck_out_tongue:

oh, voor mij niet… :wink:

dan heb je mazzel :smiley:

:wink:

Nee, maar even zonder dollen, vind je de U-boat en Panerai echt een vergelijking?

Het is ook niet zo… :wink:

Zoals je al eerder zelf zegt, U-boat is niks meer dan een trendwatch… Zeker niet te vergelijken met Panerai of Patek.