Überhaupt nog zin om je horloge aan te bieden aan de 'inkoop-juweliers'?

Al meerdere malen langs geweest bij verscheidene juweliers en telkens blijven zij belachelijke bedragen bieden. Het lijkt telkens alsof ik bij Used Products ben. Sterker nog, het lijkt Marktplaats wel.

Ik vraag mij af of het überhaupt nog zin heeft om in de toekomst langs te gaan bij die lui als ik weer iets te koop heb staan.

Zie het als je auto inruilen: wat je zelf hebt is shit en wat ze je willen verkopen is van goud… Lekker wegblijven lijkt me. Succes!

1 like

Met Till Weber in Münster heb ik goede ervaringen. Biedt meestal redelijke prijzen.

Ik denk dat inruil bij juweliers die dit doen altijd aan de lage kant zal zijn. Als het belachelijk laag is kan ik me de irritatie wel voorstellen. Het zijn immers mogelijk dezelfde juweliers die vinden dat wij bij hun moeten kopen en waarvan wij (zo niet een aanzienlijk aantal) van dit forum vinden dat we bij hun moeten kopen en niet bij het grijze circuit. Zij gunnen ons een redelijke korting op hun adviesprijzen en wij (zo niet een aanzienlijk aantal van ons) kopen bij hun. IMHO is een eerlijke inkoop van inruil (wel in top conditie en full set bijvoorbeeld) dan een onderdeel van de nooit uitgesproken ‘relatie’ die we dan zouden hebben met deze juweliers.

Mijn enige positieve ervaring met inruil is een offerte die ik kreeg van William Wien en die vond ik wel heel redelijk. Het is er niet van gekomen maar het was een sympathiek voorstel.

Mijn enige (enigszins) negatieve ervaring met inruil was een offerte op een PO van van Baal waar ik ook deze had gekocht, in de drie maanden wat er tussen zat daalde de waarde met 1000 euro.

Rectify: En William is dan natuurlijk niet eens een echte juwelier is de zin van het woord.

Gewoon hier aanbieden je inruiler, heb jij waarschijnlijk een betere prijs en koper ook. Juweliers moeten nu eenmaal hoge marge hebben om hun vaste lasten te dragen en er wat aan over te houden. Idem met auto’s.

Zinloos. Hier verkopen of in een groep op Facebook.

1 like

Voor de koper en verkoper het meest gunstig om het hier te (ver)kopen! :wink:

Het is ook wel te begrijpen dat een juwelier heel laag bied op een horloge.
Ga maar eens rekenen hoeveel er tussen inkoop en verkoop moet zitten om er 100 euro netto aan over te houden en dan moet hij er ook nog garantie op geven… Dat vergeten wij als consument wel eens.

Met de niet topmerken verbaast het mij niet overigens. Topmerken: beetje shoppen zou je toch een redelijke prijs op moeten leveren (maar vast niet bij used products)

Want dat is je met de ervaring tot nu toe nog niet duidelijk geworden ? Buy low sell high dat is de norm.

Ik ben geen echte fan van burger in Maasstricht, maar ik vond de inruilwaarde van m’n Breitling B1 destijds meer dan redelijk :slight_smile: En je zou het eens bij pangehorloges of ten2two kunnen proberen. Maar een (hobby)handelaar moet/mag er natuurlijk wel wat aan verdienen. Als ze maar niet in een week tijd miljonair willen zijn :wink:

Twee opties in mijn ogen.

1: te koop zetten en veel geduld hebben tot iemand een fatsoenlijke prijs biedt én op komt dagen.

2: lekker naar William gaan. Fatsoenlijke kerel en echt fatsoenlijke prijzen.

Ben benieuwd.

Edit: SuperC is natuurlijk ook een topvent

1 like

Catawiki of hier verkopen

Hoe denk jij dat zij hun boterham moeten verdienen? Heb je enig idee tegen welke prijzen zij hun AD horloges kunnen inkopen? Ooit rond gekeken naar marges van andere goederen die worden verkocht? Enig idee hoe ondernemen werkt?

Ik krijg het idee alsof je dit roept uit onwetendheid. Ik laat me graag verrassen als ik dit verkeerd inschat.

1 like

Volgens mij vergelijk je appels met peren

Ik ga soms ook naar een “inruiljuwelier”. Het is uiteindelijk aan mij om te beoordelen of deze een redelijke prijs biedt. Maar ik begrijp dat deze z’n boterham moet verdienen & dat de marge op nieuw zo’n 40% is. Dus ja, ik verwacht niet de hoofdprijs. Maar daar tegen over staat het gemak dat je niet zelf hoeft te proberen het verkopen. Dat is me soms ook wat waard. Dus eigenlijk zie ik het probleem niet, iedereen die een dienst levert moet ik betalen :wink:

Ik koop niets bij een juwelier en ik verkoop er niets. Je krijgt er te weinig voor terug en je betaalt er de hoofdprijs.

1 like

Ad is officiële dealer.

Grijze circuit zijn handelaren die inkoop en verkoop doen. Soms zijn dat occasion horloges, soms kunnen dat nieuwe horloges zijn. Dat laatste kan o.a. doordat ad’s bepaalde hoeveelheden moeten afnemen. Als die niet in de winkel verkocht worden, kunnen ze die kwijt aan deze zogenaamde grijze handelaren .

1 like

Ik kan me voorstellen dat je daar v baalt. Maar tussen nieuw en occasion zit n flink gat. Probeer n auto maar es 3 maanden later weer vd hand te doen. Is ie ook gelijk n stuk minder waard.

Bovendien moet die juwelier er ook aan verdienen. Als je po 4k was, hij koopt em v jou terug voor 3k, kan ie em misschien voor 3300 ofzo weer verkopen. Als ie em v jou koopt voor 3500, dan loopt ie n groot risico dat niemand em voor 3800 ofzo wilt kopen. Voor 4k heb je immers n nieuwe.

Onlangs een prijs opgevraagd bij een inkoper in Rotterdam, hij bood € 500,- voor een horloge (in nieuwstaat) met een nieuwprijs van € 2.350,- welke net een servicebeurt van € 455,- had gehad.

Uiteraard niet op ingegaan en het horloge een paar weken later voor een acceptabel gedrag verkocht aan een sympathiek forumlid.

Waarschijnlijk had dit forumlid hetzelfde horloge voor hetzelfde bedrag kunnen kopen bij de inkoper, dus voor hem zou het geen verschil maken. De marktwaarde van het horloge is immers door de verkoop bekend :wink:.

Voor mij geldt in dit geval de gun-factor. Ik gun de inkoper het horloge niet voor € 500,- omdat zijn insteek “zoveel mogelijk geld verdienen” is.
Dat mag hij van mij, maar niet aan mijn horloges :grinning:.

Het forumlid gunde ik mijn horloge wèl, aangezien het een redelijke prijs was op een niet-commerciële basis :wink:.

Conclusie: heb je snel geld nodig, dan kun je een inkoper blij maken met je horloge.
Heb je tijd over, dan kun je voor een redelijk bedrag je schade beperken via HF of een ander kanaal…

2 likes