Ublast - top of flop merk?

Ik zie op de bekende online veilingsite veel Technotempo horloges voorbijkomen. Leuke horloges maar niet helemaal mijn ding. Ook wat twijfels bij de kwaliteit als ik zie hoeveel het wordt aangeboden en voor welke prijs het soms weggaat.

Maar nu zag ik ook het merk Ublast veel voorbijkomen. En daar kan ik hier op het forum weinig over vinden.
Zijn er hier mensen met een Ublast horloge? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Top of flop?

1 like

Dit schrijven ze zelf:

ā€œOns merk is geboren op SiciliĆ« en is geĆÆnspireerd door enkele natuurlijke elementen van ons land, zoals het vuur van de Etna van onze majestueuze vulkaan en de kristalheldere zee die onze kusten spoelt.
We kunnen bogen op tientallen jaren ervaring en opleidingen op hoog niveau in de horlogesector, waardoor we innovaties in het veld kunnen gebruiken en exploiteren om steeds hoogwaardigere en betrouwbaardere oplossingen te garanderen. Italiaans design en Zwitsers vakmanschap voor een constante zoektocht naar hoge kwaliteit zoals roestvrij staal, saffierglas en hoge precisiemechanismen. Elke collectie staat synoniem voor luxe, elegantie en verfijning.ā€

Ze hebben tientallen jaren ervaring in de horlogeindustrie. Ze bestaan dus niet al tientallen jaren. Site is alleen Italiaans en ik vind de prijzen erg hoog. In een horloge van ā‚¬1200 zit een NH35 uurwerk. Voor een horloge met een Valjoux 7750 uurwerk vragen ze ā‚¬4200,-. Daarnaast gebruiken ze uurwerken van ETA en Sellita. Ze hebben heel veel afgekeken bij de grote merken. Ik zou hiervan wegblijven.

4 likes

Nou, de Orbital Plane van ā‚¬ 1400,00 stond dus op de veiling. Ik had erg ā€œonderā€ geboden, ook onder de minimumprijs. Veiling al paar dagen terug afgelopen. Krijg nu dat horloge met watchwinder aangeboden voor ā‚¬ 400,00.
Het allergaafste aan het horloge vind ik die wijzerplaat, vooral in het donker.

Maar koop liever geen horloge wat niet lekker draagt of in werkelijkheid tegenvalt. Vandaar dit topic om ervaringen te polsen.


3 likes

Gevalletje invicta-marketing, je wordt er op bijv. catawiki mee doodgegooid voor dumpprijzen :wink: dat dus :point_down:

Als jij hem leuk vindt gewoon doen toch, maar ik zou niet naar de ā€˜retailprijsā€™ kijken en denken dat je een superdeal hebt :man_shrugging:

4 likes

Inderdaad, die gedachte van suoerdeal heb ik sowieso niet.
Maar heb ooit een Techotempo gehad. Horloge zag er tof uit, bronzen kast, maar het droeg cheap en de band voelde simpel aan dus toen weer verkocht. En wil natuurlijk niet een hoop geld uitgeven voor iets wat ik vervolgens voor ā‚¬ 150,00 mag verkopen :smile:.

Snap ik. Maar wat voor de een goed draagt kan voor de ander niet lekker zitten. Horloge heeft een kast van 42 mm. Als je kolenschoppen heb zou ik het horloge aanraden voor die prijs. Het is een limited edition van 100 stuks en jij kan er een aanschaffen. De normale prijs is 1400. Miyota uurwerk zit erin.

Maar even alle gekheid op een stokje. Horloge ziet er leuk uit, maar is erg fors. Heb je grote polsen dan kan je het proberen, maar alsnog vind ik 400 euro veel geld.

1 like

True, true, true.
Gelukkig heb ik nog 6 dagen bedenktijd :blush:.

2 likes

Wat is je polsmaat?

Heb je een echte foto van het horloge gezien?
Ze gebruiken als horlogebandje dezelfde crappy horlogeband als Ingersoll:


3 likes

Ik denk dat dat risico bij dit horloge ook best wel groot isā€¦ maar goed, ook dan geldt: wat de een geen probleem vindt, vindt de ander verschrikkelijk. Ik zou voor dat geld een leuke Seiko kopen.

1 like

Voor ā‚¬400 een horloge, met een moonphase, wat je mooi vindt is toch niet slecht?
Prima Miyota uurwerk erin, en nog een watchwinder erbij ookā€¦

Ik vermoed dat je de helft afschrijft bij een eventuele verkoop (heb je altijd de winder nog). Mocht je hem een jaar of 2 met plezier gedragen hebben lijkt me dat een goede deal.

Ben wel benieuwd hoe die wijzerplaat is opgebouwd. De schijf met de maan draait rond achter die donkerblauwe bol langs (en die blijft dus net als het logo stil staan). Dus ik denk dat het logo en die donkerblauwe bol op een transparant middendeel vd wijzerplaat liggen. Zorgt voor mooie diepte denk ik.

2 likes

Het is sowieso wel een flop merk natuurlijk als het op deze manier de horloges aan de man moet brengen. Dat wil niet zeggen dat ze niet een best aardig horloge kunnen maken.

1 like

Ik denk dat je die 400 euro het beste in je spaarpot voor de Grand Seiko kan steken. Dat is toch mooi al meer dan 10% erbij!

Kriebelt het nu al teveel dan zou ik bij Seiko of Citizen gaan kijken waar je zeker weten waar hebt voor je geld.

8 likes

mee eens!

2 likes

Tot ik de beschrijving lezen was ik best wel positief.

Ik denk dat ze een basis Miyota automaat hebben gepakt en de maan laten ronddraaien op het datumwiel. Want dit is gƩƩn maanfase-horloge. Het is een horloge met een ronddraaiende maan. De maan heeft helemaal geen 31 daagse cyclus (en een datumcomplicatie wel):

  • simulazione delle fasi lunari: rotazione completa di 31 giorni

Dat is de voornaamste reden dat ik zeg ā€œFlopā€. In China kun je voor minder dan de helft een nĆ²g mooiere dial kopen. Die snor ik wel even voor je op.

Laat die Ublast gewoon lekker links liggen. 400 euro is best veel geld om afstand van te doen voor een gebbetje.

Edit: deze bedoelde ik (geloof ik):

12 likes

ik zou ook voor deze gaan als je een leuke dail met maanfase wilt. volgens mij heb ik hem ook een keer op het forum gezien.

1 like

Dikke knoeperd, maar ziet er inderdaad heel fraai uit voor dat geldā€¦

1 like

Exact, daarom had ik 'm ook onthouden!

Ja hĆØ, maar toch is 41mm niet heel overdreven! En er zit een Seagull in. Volgens mij is de dial natuursteen en schittert in het licht. Randje (of erover) kitsch maar dat is de Ublast ook.

2 likes

Goed punt, was me niet opgevallen. Daar zou ik me ook aan gaan ergeren (om de maand de maan weer goed zetten).
Verklaart ook de afwezigheid van de datum.

Lekker laten gaan, zoals gezegd veel bla bla en weinig kwaliteit. Ga je spijt van krijgen.

1 like