Uhrforum.de

Ik stuitte onlangs op bovenstaand forum. Leek mij best interessant, vooral ook omdat in Duitsland toch nog wat meer “horlogecultuur” hangt dan hier in Nederland. Ik besloot mij te registreren…

Tot mijn verbazing kreeg ik een berichtje in beeld dat men voorlopig geen nieuwe leden aannam. Mij werd verzocht het later nog eens te proberen. Merkwaardig, ik zou denken, hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch? Maar oké…

Vandaag nog eens geprobeerd. En ja! Ik mocht!
Blijkbaar was er ruimte ontstaan op het forum voor vers bloed.

Ik een nickname en een wachtwoord aangemaakt.
Stuitte op het volgende, ik citeer…

  1. Warum möchtest du im UhrForum Mitglied werden?
  2. Was erwartest du von unserem Forum?
  3. Was kannst du selbst beitragen? (Wissen, Fähigkeiten, etc.)
    Diese Erklärung ist unsere Basis für die Entscheidung der Freischaltung.

Kurze Erklärungen wie “Infos zu Uhren” oder “Interesse an Uhren” genügen nicht.
Wer auf Interpunktion, Groß- und Kleinschreibung verzichtet, wird ebenfalls nicht aufgenommen.

WTF…
Moet ik mij verantwoorden waarom ik gek ben op horloges? Moet ik eerst deskundig zijn op horlogegebied? Alleen liefhebber is niet genoeg? Word ik ook op spelling beoordeeld? Zo sterk is mijn Duits niet (meer).

Ze dachten toch niet dat ik gek ben? Dat ik op ze zat te wachten?

Ik was plotseling weer zo blij en tevreden met ons forum…
Oké, er is wel eens wat, maar arrogant is het gelukkig niet…

Ik moest het even kwijt…

Groet, Dick

Du? Sie, bitte!

Kurz und krachtig, daarso ist einen ballotagenkommissione mit einen sperrfuhr an fragen… :wink:

Die Duitsers toch… :wink:

Groet, Glenn

ticothijs82 Schreef:

Du? Sie, bitte!

Precies wat mijn eerste reactie ook was!

Rob76 Schreef:

Kurz und krachtig, daarso ist einen ballotagenkommissione mit einen sperrfuhr an fragen…

Ja jammer dan mein herr…te viel spelfouten…

gewoon lekker op het nederlandse forum blijven, dat scheelt heel veel taalfouten in ieder geval. :wink:

An der nase des mannes erkannt mann seinem johannes …
Of die nase? :wink:

1 like

Je moet daar inderdaad aangeven wat je denkt in te kunnen brengen, maar is eigenlijk een formaliteit.
Maar is verder een een mooi forum waar ik de laatste tijd ongeveer even veel tijd doorbreng als hier.

WVE Schreef:

Je moet daar inderdaad aangeven wat je denkt in te
kunnen brengen, maar is eigenlijk een
formaliteit.
Maar is verder een een mooi forum waar ik de
laatste tijd ongeveer even veel tijd doorbreng als
hier.

Zal best. Mooi forum is het zeker, absoluut. Maar ik houd niet van dit soort “formaliteiten”.

Dick

De toelating is streng, de eerste keer dat ik probeerde mij te registreren werd ik geweigerd, maar door in mijn beste Duits een pakkende motivatie te mailen kon ik meedoen, en eenmaal binnen komt er veel interessants voorbij. En zo af en toe stuit ik op een mede-Nederlander, of een Duitser die vraagt welke koekjes in Holland populair zijn, zoals mij gisteren per Privatnachricht bereikte :S

De eerste keer kreeg ik ook de mededeling dat ze even geen nieuwe leden accepteerden. Daarna stond ik ook even verbaasd te kijken naar de vragen. Even door de zure appel heen en ben er ook door.

Is het als de Apple hype… soort van exclusiviteit creeeren?

Ik denk dat ze mensen zoals mij proberen te weren…
Ik ben (via google) op zoek naar een Kemmner Seahorse, en kwam bij hen terecht, omdat ze nogal veel info hebben over Kemmner en er net een zeer redelijk geprijsde seahorse voorbij was gekomen wou ik ook registreren maar ik kan helemaal geen duits schrijven, lezen lukt een beetje…
Ik kan mij inbeelden dat ze graag wat taalvaardige leden hebben, zonder zinvolle bijdrages heb je geen forum natuurlijk…
Ik ken in ieder geval nu al een paar leden aan wie ik kan vragen om contact te leggen met eventuele toekomstige verkopers van seahorses daar :wink:

Hmmmm … misschien toch mijn half Duitse vrouw me in laten schrijven en vragen beantwoorden. Denk niet dat ze dat doet :smiley:

Ik heb dergelijke ballotage nog nooit bij een forum meegemaakt.
Bij PMWF hoefde ik ook niet te bewijzen dat ik arm ben. (Was geen punt geweest hoor…:slight_smile: )
Nee, het stuit mij tegen de borst. Maar ja, dan zitten ze waarschijnlijk ook niet op mijn, ongetwijfeld zure, commentaren te wachten…

Groet,

Dick

1 like

marnix.moed Schreef:

De eerste keer kreeg ik ook de mededeling dat ze
even geen nieuwe leden accepteerden. Daarna stond
ik ook even verbaasd te kijken naar de vragen.
Even door de zure appel heen en ben er ook door.

Is het als de Apple hype… soort van
exclusiviteit creeeren?

Apple IS exclusief …!!

Ik til er niet zo zwaar aan. Eigenlijk snap ik best dat men een korte motivatie verwacht van nieuwe leden. Het is echt absoluut geen examen hoor.

Ik zie dat er op Uhr forum een Grand Seiko staat naar mijn zin staat, ik kan er echter niet communiceren met de koper aangezien ik

  1. geen lid ben
  2. geen Duits spreek/schrijf

Bovendien lijkt het me dat die man/vrouw aan de Tjechische grens woont, hetgeen een overdracht sterk bemoeilijkt (gezien de afstand).

klongy Schreef:

Ik zie dat er op Uhr forum een Grand Seiko staat
naar mijn zin staat, ik kan er echter niet
communiceren met de koper aangezien ik

  1. geen lid ben
  2. geen Duits spreek/schrijf

Bovendien lijkt het me dat die man/vrouw aan de
Tjechische grens woont, hetgeen een overdracht
sterk bemoeilijkt (gezien de afstand).

lekker weekendje tussenuit v maken? misschien spreekt diegene ook engels?

op mijn semi engels duitse post komt helaas geen reply :frowning:

H47 Schreef:

Apple IS exclusief …!!

(:smiley:

Ik vond het ook nogal omslachtig om daar geregistreerd te raken, maar als dat eenmaal gelukt is heb je wel een uitgebreid marktforum tot je beschikking