Uhrforum ervaringen

Toentertijd kon dat onmiddellijk. Ik moest toen, als ik me wel herinner, mijn motivatie schrijven om “lid” te worden van Uhrforum. Kennelijk vonden ze mijn verhaal net niet te ronkend (jaren liefhebber, verbreding van mijn gezichtsveld, veelvuldig koper en uiteraard : leuke vent :wink:).

was"leuke vent" vergeten te vermelden haha

1 like

Ze hebben strenge Mods. Je moet je daar voorzichtig bewegen, zeker als je net lid bent. Duitsers maken geen grappen :slightly_smiling_face:.

4 likes

Ik heb lang geleden eens geprobeerd lid te worden van Uhrforum. Had net hetzelfde, mijn motivatie was iets in de zin van liefhebber, weinig kennis, wil wat kennis en ervaring opdoen, en graag kopen.
Dat ging mooi niet door.

hm dat is apart jammer dat ik het niet eerder wist kon dan even mooi verhaaltje eraan breien

Via UF alleen maar goede ervaringen. Zo goed dat ik zelden nog iets via HF doe. Via HF al te vaak een ‘Nieuwstaat’ horloge met deuken en krassen ontvangen.

4 likes

goed om te horen mocht ik toegang krijgen wellicht kan ik ook daar iets leuks vinden :wink:

Komt zeker goed die aanvraag :+1: en als er wat is mag je me altijd een berichtje sturen voor hulp :blush:

Ze hebben daar geen Rolex-only…
/next

bedankt

1 like

Heb helemaal geen verhaaltje moeten doen, gewoon ben horlogeliefhebber…

Gelukkig

2 likes

beetje ervaring met UF, maar veel (zakelijke) ervaring in Duitsland.

Streng en correct. daar komt het op neer. de beschrijving van horloges is heel conservatief; als er nieuwstaat staat, is dat ook echt zo over het algemeen. wel opletten: pas op met vage toezeggingen doen. Voor een Duitser is ja ook echt ja. niet eerst ja roepen en dan nog foto’s vragen, onderhandelen, etc. word je niet in dank afgenomen. beter eerst zeggen dat je interesse hebt, alle informatie vragen die je nodig hebt en dan committen.

geld hier in NL natuurlijk ook, maar over het algemeen zijn nederlanders iets losser. is hier meer geaccepteerd om de indruk te geven dat de deal rond is en dan nog wat te soebatten. daar hoef je bij Duitsers niet mee aan te komen.

4 likes

Ik ben daar al jaren lid en mijn ervaring is dat ze serieus zijn en niet te lang om de brei heen wensen te draaien. En dat is ook prima natuurlijk. Ik denk wel dat het een voordeel is als je de taal machtig bent, een aantal keren een conversatie in het Engels gestart maar toen bleef het stil aan de andere kant. Maar in zijn algemeenheid een prima forum maar alertheid is altijd wenselijk natuurlijk, een beetje rechercheren kan nooit kwaad.

Ben al een tijdje lid, en heb daar wel goede ervaringen opgedaan. Al moet je wel doorpakken als je een deal wilt maken is mijn ervaring. Ook het betalen met Paypal for friends, wat ik NL net wat anders heet, werkte prima. De Zelos die ik daar kocht was precies zoals beschreven, al duurde het even voor hij uit Oostenrijk hier was. Een woordje Duits doet we wonderen heb ik gemerkt.

Altijd wel oppassen met betalingen via PayPal, want ook daar zijn mensen mee opgelicht. Op het web is er genoeg over te vinden.
Gelukkig heb ik zelf ook goede ervaringen met PP. Maar het blijft oppassen.

Mijn Duits is niet best maar we hebben googel natuurlijk en daar mee moet het wel lukken.

1 like

Juist om dat soort van redenen is het nalezen van reviews (user bewerten user en dan forumnaam) uitermate nuttig. Ik heb soms gemerkt, dat “debutanten” graag een goede naam willen opbouwen en hun eerste horloge(s) wat lager in de markt zetten ten einde een goede naam op te bouwen.

Na alle horrorverhalen over geweigerde registraties was ik aangenaam verrast dat de mijne snel werd aanvaard.

Mijn verhaaltje was nochtans in het Engels.

1 like

had zojuist mail van ze gekregen dat ik toegelaten ben tot de forum. Moet wel even uitzoeken wat je wel en niet kan als nieuwe lid. Hier zijn nog al wat beperkingen vooral als het om verkoop gaat.

1 like