Uhrforum

Zondag ingeschreven,
dinsdag bericht gehad (zelfs in het engels) dat mjn account aanvaard is aldaar,
zo zie je maar, was eigenlijk enkel om te proberen na de vele pogingen van sommige medeforummers,
maar nu dus mooi meegenomen,
groeten , wekke

3 likes

Ik ben zelf hier nog nieuw en niet op de hoogte. Maar wat is zo speciaal aan lid zijn van het Urhforum?

4 likes

Goeie vraag!

Als je daar lid bent dan kan je veel HF leden van dienst zijn met het aankopen of bemiddelen van transacties auf die Marktplatz!!

Dankbaar werk! Maar ik heb het even op een laag pitje.

1 like

het is makkelijker om een uurwerk met je voeten te servicen dan daar lid worden.

groetjes Lenno

8 likes

Het in- en verkoop gedeelte op Uhrforum is veel interessanter dan hier op HF, wat door de kleinheid van het NL taalgebied toch vrij beperkt is!

1 like

Levendig forum met 45.000 leden die overwegend veel kennis hebben, vriendelijk en behulpzaam zijn, en vaak informatieve en intelligente posts schrijven. Dat hebben we in Nederland volgens mij niet.

15 likes

Ik beheers Duits op een professioneel niveau, en heb meerdere voorbeeld threads meegestuurd waarin ik horloges compleet heb geserviced en gerepareerd. Ook dat was niet voldoende, wellicht dat smeergeld nog helpt

2 likes

Horlogeforum is een prachtige, vrij toegankelijke klets- en praatclub waar veel kennis zit, heel veel enthousiasme en soms een klein beetje venijn en chagrijn. Leve Horlogeforum. Ik heb er inmiddels drie horloges gescoord en alle drie zeer naar mijn zin.
Uhrforum is een nog veel grotere club en voor mij iets lastiger want mijn Duits is niet mijn allersterkste kant. Ik ben er lid om te kunnen kopen; laatst werd er net een Alpina voor mijn neus weggekaapt. Ik had ook wel erg lang gewacht, gewacht, gewacht en 
 te laat! Balen! Er staat bij Angebote een hele rij fraaie en minder fraaie horloges te koop; dagelijks een hele reeks. Ik mag er graag rondneuzen. Soms zie je horloges weken en weken te koop staan, die iedere twee weken ge-upt worden met een kleine prijsverlaging. Totdat het moment daar is, waarop ik zeg: happen!
Ik ben zowel fan van het Horlogeforum als het Uhrforum.

2 likes

ik vraag me af hoe het Wekke dan gelukt is! Mischien dat zn prachtige collectie Sturmanskie chronographs ze heeft kunnen overhalen.

Ik kijk regelmatig op de marktplatz, veel aanbod daar.
Helaas geen lid maar dankzij een behulpzaam forumlid toch kunnen kopen.

Ik dacht in m’n eenvoud, laat ik het eens proberen
krijg niet eens de kans het aan te vragen “Entschuldigung, aber derzeit werden keine neuen Registrierungen Angenommen”
ach so.

1 like

Sch*isse, mein Deutsch is nicht so gut!

Bizar dat ze soms gewoon geen nieuwe leden registreren, dat is het enige forum dat ik ken dat zo werkt.
De meeste groeien maar al te graag!
Nu, mijn Duits is vreselijk dus heeft het weinig zin me in te schrijven.
Maar ik bezoek wel regelmatig de Marktplatz, als daar eens iets interessant inzit doe ik graag beroep op één van de leden hier !! (Waarvoor alvast dank). Jammer is natuurlijk dat je op die manier niet kan vérkopen op Marktplatz :wink:

Ik zou durven stellen dat mijn Duits ook van prima niveau is maar hier dezelfde ervaring. Ik ga het binnenkort eens op de laptop bij mijn ma proberen, kijken of een Duits IP adres helpt.

Heeft me geen euro gekost hoor!, en professioneel niveau heb k zeker niet,
eerste poging en gelijk binnen.
en mijn duits ‘hast auch grosse haren drauf wie sie bei uns zagen’ (a la Jean-Marie Pfaff ich habe denn bal gepfackt’)

3 likes

Vraag me nu dan toch af hoe ik zonder problemen lid kon worden
 In dat geval wil ik wel graag bemiddelen :wink: dus als iemand nog iets moois ziet op het Uhrforum, hoor ik het wel!

3 likes

ik vraag het mezelf ook af ? :confused:
kreeg zelfs mijn welkomstbericht in het engels door de Duitse moderator ?:astonished:
en wat betreft m’n Sturmanskie’s die hadden ze nog nooit gezien want ik kon er ook niets posten, er is er trouwens nog één op komst als het goed is !!!

1 like

Op het Uhrforum is een ledenstop want kreeg diezelfde melding.