Uit de kast: bekentenis en introductie

Allen,

Ik moet aan u bekennen dat de afgelopen jaren ik vrij anoniem gebruik maak van het forum. Echter heb ik de laatste tijd steeds vaker de neiging om mee te doen aan discussies (en hier en daar doe ik dat). Zonder een goede introductie, voelt dit niet helemaal goed aan …

Ik woon ten westen van Amsterdam in een heerlijk Noord-Hollands dorp en werk ik Amsterdam. Net als velen zie ik eruit als de “nextdoor neighbour”, maar heb ondertussen toch wel een obsessie ontwikkeld voor horloges (zit soms minutenlang naar een horloge aan mijn pols te kijken met een bepaalde lichtval, moet in de stad altijd langs juweliers lopen en kijk altijd wat mensen om mij heen dragen).

Het is bij mij begonnen met een Candino, toen ik zeventien jaar oud was.

Op vakantie ging de Candino na zo’n zeven/ acht jaar trouwe dienst moeilijk doen na een doop in de Middelandse Zee. Ter vervanging heb ik toen in Griekenland een Tissot PRS516 aangeschaft.

Het virus begon echt zijn werk te doen zo’n drie jaar geleden, bij het uitkeren van de bonus van mijn werk (wat moet je anders, he). Na de Tissot quartz en een lange zoektocht gekozen voor een Rado. De reputatie van Rado wordt zeker met dit horloge waargemaakt: onverwoestbaar.

(moet het horloge wel snel een keer goed schoonmaken, viel mij op bij het fotograferen)

Bij deze aanschaf van de Rado ben ik ook gestort op horlogelectuur en op de verschillende fora (WUS en horlogeforum). Via een ander horlogeforum heb ik een dressy watch overgenomen, een Oris BC pointerdater (bescheiden formaatje van 36mm).

Symptomen van virus werden steeds duidelijker (ook voor mijn omgeving), tijd tussen aankopen in werd steeds korter…

Ondertussen was (en ben ik nog steeds) verliefd geworden op het merk Glycine en met name op de Airman SST. Dat duurde niet lang voor ik deze om mijn pols had en heb.

Enkele maanden daarna heb ik om de aanschaf van mijn japanner (een Toyota Verso) te bezegelen een japanner voor de pols gekocht (moet toch een goede reden hebben…). Dit is een Seiko Premier geworden:

De laatste aanschaf van enkele maanden geleden was de ML Miros chrono quartz (net gedeeld met Marnix in een topic).

Elk horloge heeft zijn moment (en ze krijgen allemaal nog geregeld polstijd, zeker nu mijn vriendin ook langzaam interesse in horloges krijgt). Er staan twee horloges nog hoog op de wishlist: Glycine Airman 17 en de Alpina Extreme Avalanche Regulator (langzaam aan trekt de Glycine F104 Regulator ook steeds harder aan mij)…

Als laatste een hartelijk dank aan de moderators en forumleden, moet zeggen dat ik van sommige topics echt kan genieten en er veel van opsteek.

gr

Dick

Mijn beste,

Leuk om zo’n enthousiaste introductie te mogen verwelkomen!!

Dick, ik wens je dan ook veel kijk- en leesplezier op dit genoeglijke horlogeforum.
Een forum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes, met fierheid wordt uitgedragen!!

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Zo, da’s nog eens een binnenkomer! Welkom! Ik heb ook een SST (non puristen & non pumpkin), super horloges! Ik vind verder je Rado super!

Welkom, das een leuke collectie Dick! De Rado vind ik erg leuk maar ik blijf altijd twijfelen over het draaggemak…(pak je hem er snel bij?) en ik vind de glycine natuurlijk top!

Welkom op het forum! :)-D Mooie collectie! :~

Welkom, prachtige collectie. Vooral van de Glycine ben ik erg gecharmeerd.

Wim

Welkom,zeer mooie collectie en ik ben ook zeer gecharmeerd van je Glycine!

Een paar jaar geleden viel bij mij ook ineens het kwartje:
Het is niet raar om meer dan één horloge te hebben.
Inmiddels heb ik ong. 25 stuks en dat begint wel een beetje raar te worden, misschien… vooral omdat ik er nog wel een paar wil hebben, een Vostok Amphibia bijvoorbeeld ('t moet wel betaalbaar blijven, hè?) :slight_smile:

Erg fijne collectie.
Die Rado is wel heel,heel,heel erg gaaf.

Van harte welkom!

En je hebt een mooie verzameling.

N.Visser.

Mooie collectie (tu)

… en oh ja, Welkom :smiley:

Dat is nog eens uit de kast komen ! (tu)
Welkom.

Mooie collectie en een leuk verhaal.

Hans

Mooi hoor.
Goed om te zien dat er weer een Airman bij is gekomen op het forum.
Van Harte Welkom!

Van harte welkom,een leuke collectie heb je(tu)

Welkom en leuke collectie

Welkom op het forum! En een mooie collectie heb je daar.

Cheers
Eric

Welkom, mooie horloge’s (tu)

Welkom Dick, duidelijke introductie en leuke beelden. Nu op naar het Te Koop topic voor de broodnodige aanvullingen van je collectie :wink:

hans

Hallo Dick,

Met (maar zelfs ook zonder) zo’n fraaie verzameling hartelijk hier.
Je ziet, er is al op je gerekend; genoeg haakjes om je horloges op te hangen.
Veel lees- en schrijfplezier.

Groet,
Flip.

Welkom (tu)

Groeten,

Martin