Ik kon in dit stadium niet meer met lege handen aankomen.
Er galmde mij in het achterhoofd de onversneden kritiek van een virtuele vriend en reviewer over andere reviewers en hun vaste props in videos. Dus trok ik voor de gelegenheid maar even wat uit de bureaula.
En is daar nu nog iets van blijven hangen?
Fraaie intro, fijne foto’s!
Alsnog welkom Benjamin!
Gr, Vigorelli
Blijven hangen? Van de gevoelens, of het horloge? Het stond binnen haakjes, dus verwacht geen gouden Patek he .
Gevoelens: Nu na minimaal 10 jaar bezit, de vergaarde extra kennis zowel qua levenservaring als horlogerie? Nee. Behalve het moment waarvoor ik hem destijds kocht. ‘Gouden’ is verguld. De bandaanzet van 22mm stoort me nu. De witte plaat draagt voor mij te groot als dresser.
Het horloge? Ja dat is zeker blijven hangen. Verkoop waarde is nihil, Moedertje Tijd is er fan van en de wijzerplaat blijft toch een kunstwerkje zelve.
Leuk verhaal! Welkom
Hele leuke introductie en een prachtige verzameling zo bij elkaar.
Dat moet gezegd worden.
En natuurlijk nog heel veel plezier op HF…
Goed verhaal. Welkom
Wat een lekker geschreven stukje, zat er helemaal in!
Beste Benjamin,
en…
Met plezier je goed geschreven verhaal gelezen. Ik hou wel van een stevig stukje tekst.
Het zegt veel over je weloverwogen keus en en ontwikkeling in goede smaak voor mooie horloges. Maar het is vooral een fraaie verslaglegging van ‘what makes you tick’.
Ga vooral door met het posten van je gedachten in combinatie met het presenteren van je collectie en nieuwe aanwinsten.
Het blijft een klassiek patroon, dat kan je toch niet ontkennen. In mijn herinnering was de mijne ook niet enorm kostbaar. Huidige FC prijzen zijn behoorlijk gestegen. 22mm? Dat moet een flinke jongen zijn. Volgens mij is de mijne slechte 36mm diameter. Op een jonge pols was dat natuurlijk uitstekend en tegenwoordig op eigenlijk iedere pols ook weer. Ik had geen Patek verwacht, maar vroeg me vooral af of jij met die gewenste ‘gouden’ klassieker, net als ik, ook nog rondloopt in de collectie. Dank!
Het leuke voor mij is dat ik deze, misschien voornamelijk om nostalgische redenen nog graag zie, maar tegelijkertijd misschien meer enthousiast wordt van de nog meer onafhankelijk gemaakte keuzes van daarna. Daarover moet later maar meer volgen, hoewel ik het en der op HF al wel wat heb laten zien.
Deze en soortgelijke complimenten doen me deugd. Ware het niet dat ik toch echt naarstig de keuken in moest, had ik het in mijn ogen nog beter wat geredacteerd!
Jij bent zelf zeker kunstenaar van de long form. Je verhandelingen over vintage merken zijn me al meermaals onder ogen gekomen. Het is een onderdeel van de horologie die me minder trekt, maar desondanks toch leuk is vanwege de geschiedschrijving. Bovendien toont het dat die veelheid aan merken van tegenwoorden in de hoogtijdagen van veelal Zwitserse productie ook niet geheel abnormaal was. De bemoediging is daarom wederzijds!
Binnenkomertje hoor, Benjamin! leuk om te lezen welk pad je hebt bewandeld. Duidelijk ook een goede verhalen en herinneringen verzamelaar. Ik zal deel twee met plezier lezen!
Bedankt voor je “stuk” en welkom hier!!!
Dank je wel!
Leuke intro en ‘welkom’. Ik heb al regelmatig en met veel interesse, je bijdragen in het microbrand topic gelezen. Je haalt er vaak leuke horloges bij en hebt een duidelijke, kritische blik. Ik ben benieuwd naar nog meer foto’s van je collectie.
Die zullen gaan komen. Ik hen enkele jaren niet alles bij elkaar gehad. Pas recentelijk, plus was NAs komt het bij elkaar, maar georganiseerd ben ik nog niet. Allemaal debet aan een complex internationaal bestaan…
Zojuist heb ik een vervolg gepost: De Mijlpaal van Bravur: de geschiedenis vervolgt
Ik hoop dat dit voor ieder die erom vroeg even smakelijk is.