Stel… je kan een horloge die hier 15k euro kost in Amerika oppikken voor 11.5k euro. Dan moet je er zelf even heenvliegen met een retourtje van 500 piek en de invoer kost zo’n €2500.
Wat doe je?
Ik geef mijn horloge netjes aan zodat ik €2500 af kan dragen aan de belasting en mijn steentje bij kan dragen aan de maatschappij, want dat ben jij.
Ik vind het niet erg om die €2500 uit te geven, maar ik ben nu in Amerika. Ik wil het liever aan vrouwen, drank en leuke dingen uitgeven.
Het dondert mij niet dat ik er 2500 ballen mee kan uitsparen op een horloge, maar na negen reizen naar de VS ben ik helemaal klaar met die gewelddadige banaanrepubliek. Sorry, maar ik kom er niet graag, en dan betaal ik liever dubbel en dwars de prijs in Nederland of Duitsland. Of ik scoor voor meer geld een ticket naar Tokyo en ga daar wat leuks doen.
Bovendien weet iedereen dat ik succesvoller ben met dames in Bulgarije en zo. Dat zijn ook veel leukere en slimmere dames.
Voor mij is het een heel hypothetische stelling, want het zit er voor mij voorlopig niet in. Toch denk ik dat ik het horloge nooit lekker zal kunnen dragen en die 2500 piek in mijn zak zal branden. Dus dan maar afdragen, dat geeft me het lekkerste gevoel denk ik.
Overigens, als je het daar fysiek koopt dan schijn je volgens deze website wel eenvoudig de VAT terug te kunnen krijgen.