Uitbreiding! Maar wat?

Kan maar niet kiezen en heb jullie hulp nodig😅

Ik heb sinds kort weer een plaatsje vrij in de box en ben dus opzoek naar een net horloge, een dress watch.

De box heeft vijf plaatsen en wat ik op dit moment heb is een GMT, een duiker, een chronograaf en een erfstuk van mijn opa. ( word niet gedragen maar heeft een vaste plek )

Maar die lege plek he? Wat moet daar nu komen?
Ik mis nog iets, maar weet niet echt wat.

Merk dat ik de laatste tijd aan het kijken ben voor een wat netter horloge en of dat nu een automaat is of een goede quartz maakt me eigenlijk niet uit. Omdat het niet iets is wat ik dagelijks ga dragen, alleen voor speciale gelegenheden waarbij je wat netter voor de dag moet komen.

Mochten jullie nog suggesties hebben voor een bepaald type horloge dan hoor ik het graag, als het maar niet van de zelfde categorieen zijn die ik al heb. Ook zou ik het horloge graag op leren band hebben.

Mijn budget is maximaal 500, en ik weet dat je daar geen high-class dress watch voor koopt.

Dit is waar ik tot nu toe naar heb zitten kijken:

De Hamilton Khaki Field, niet echt een dresser maar niet te opvallend. Gewoon een mooi en kwalitatief goed horloge.

De Certina moonphase quartz. Nooit gehad, lijkt me wel leuk.

En de Seiko presage cocktail. Dat bandje kan trouwens echt niet, wie dat heeft verzonnen…
Maar wat een plaat zeg, erg mooi.

Hamilton Jazzmaster quartz ( toevallig nu in de aanbieding bij bouman van 550 naar 350.

Seiko Presage 38mm blauw

Als jullie nog een goed idee hebben dan hoor ik het graag!!

Mvg Bart✌

6 likes

Of

image

6 likes

Die van mij is sinds vandaag weg, maar wellicht een knappe tweedehands Hamilton Intra-matic?

4 likes

De Hamilton H64455133 is ook erg mooi.

1 like

Heb ook nog gekeken naar die baltic, die doet het voor mij niet echt. De Junghans kan ik zeker wel waarderen, mooi clean ! Bedankt.

De seiko is qua wijzerplaat hetzelfde als de seiko sarb065.
Dat is een prachtig horloge, de plaat speelt heel mooi met het licht.

Hier in het blauw staat ook deze :

1 like

Die in het blauw idd voorbij zien kopen, maar koop het liefst nieuw. Deze heeft al wat krasjes op het glas en die maak ik liever zelf🤣

1 like

Mis je wel iets? Of is het alleen maar vullen van een leeg gat?

Ik zou lekker sparen voorlopig. Kennelijk heb je geen echte behoefte om dat gat op te vullen en is het zo ook goed. Als je even wacht, zie je vanzelf wel een keer iets moois voorbijkomen wat je wilt hebben.

1 like

Nouja, missen is een groot woord. Zou het leuk vinden om 5 verschillende type horloges te hebben, van elk soort 1.

En oké, die lege plek moet gewoon gevuld zijn… onrustig😅

Heb je een foto van je collectie?

Voor dressertjes zou je ook vintage kunnen kijken.

Hoewel ik inderdaad voor een dresswatch zou adviseren, als je makkelijk kan doorsparen ga dan heel rustig rondkijken en steeds het budget iets opschroeven . Maar als het er dan toch een mag zijn rond dit budget zou ik misschien naar zoiets kijken.

2 likes

Tip, horlogedoos voor 4 horloges is goedkoper…

2 likes

Nee, kan er zo gauw niet een vinden waar ze allemaal op staan. Maar dit word wel mijn grootste aankoop tot nu toe… 500 voor een horloge, kan het bijna niet verkopen aan mezelf😅

Ik heb nu een G-shock 5600, Citizen NY0040, citizen chronograaf en een (ja echt waar) Pagani expl. 2 :sweat_smile:

Heb nog nooit (voor mijn doen een hoop geld) uitgegeven aan een horloge, vandaar dat ik advies vraag aan jullie🙂

1 like

Wil je geen vintage? Daar heb je super dressers van mooie merken voor een appel en een ei.

2 likes

De JLC reverso tribute van @anon48992708EV zou een mooie aanvulling zijn. Staat in het blauwe gedeelte dacht ik :innocent:
Edit: oh max €500… Dan moet je goed afdingen bij hem

2 likes

Wat ik meestal opmerk is dat je voor €500 niet veel hebt. Het is of 2 a 300 of vanaf een honderd of 7 weer.

1 like

Dat zou ook een optie kunnen zijn. De Citizen ny0040 en de chrono heb ik echt net pas binnen, en de pagani draag ik met best veel plezier… de g-shock eruit? Ziet er ook niet echt fraai uit tussen de rest eigenlijk, en draag hem bijna niet.

Ik vond hem heel erg tegen vallen, ik vond ze te groot en te lomp helaas. Ik zou gaan voor een andere Seiko.

Qua vintage wel :sunglasses:

2 likes

Heb absoluut geen verstand van vintage en meestal zijn de diameters naar mijn mening te klein…

Niet vervelend bedoeld maar daar ga je jouw zakken niet mee vullen. Kun je wellicht beter even sparen.