Uitbreiding nieuwe Seiko lijn

De Spirit Giugiaro Design ‘Rider’s Chronograph’ LE

.

.

.

.

.

Staal, 44.2 mm, 100m, Seiko 7T12 kwarts, 5 jaar batterij, LE van 1000 tot 1500 ex., vanaf $ 290,00

4 likes

De wijzerplaat staat mij iets te scheef. (En ja, ik weet dat dit expres is gedaan…)

2 likes

Het idee vind ik wel leuk, maar op een of andere manier ogen ze nogal goedkoop…

2 likes

Niks voor mij, ik zou me vreselijk irriteren aan dat schuine design.

1 like

Verschrikkelijk lellijk. Ze zien eruit als een horloge van 10 euro…

2 likes

Haha ze hebben bij Seiko altijd zo’n moeite met het uitlijnen van de chapterring. (Turtle?)
Nu dachten ze, laten we dit doorzetten en gewoon dat hele apparaat scheef inzetten. Dan valt een scheve uitlijning meteen niet meer op.

6 likes

Dank je, heb meteen acute hoofdpijn :face_with_head_bandage:

1 like

Leuk bedacht, maar het is wel effe wenne.

1 like

hmm, neen toch maar niet deze.

1 like

die zullen we niet veel zien in de horlogemarkt …

1 like

Nee, niet voor mij.

1 like

Spuuglelijk comes to Mind. als het horloge links draagt dan snap ik de gimmick. Als je het rechts draagt… :astonished:

2 likes

Meh, word ik ook niet erg warm van.
Beetje vage plaatjes ook. Zijn ze nou van kunststof/plastic of is dat een ander materiaal?

1 like

Gelukkig zijn er genoeg andere wel mooie seiko’s om uit te kiezen. Dit doet me niets.

1 like

Ik vind ze wel leuk, voor één dagje…

Misschien irl een meevaller?
De grijze met subtiele oranje (dus niet de hele ring) is nog het meest te pruimen…

Niet alleen de dial is gekanteld…

1 like

Zo lijkt 'ie op ET!

2 likes

VInd het wel een erg vette klok. Het leven is te kort voor saaie horloges :sunglasses:

Alleen haalt het nieuwe uurwerk het volgens mij bij lange na niet bij de kwaliteit van de oude 7A28’s wat jammer is natuurlijk.

1 like

Ik denk dat het schuine is gedaan om de tijd sneller tijdens races te kunnen aflezen, want je hoeft je pols niet te draaien. Ik meende dat een Ferrari-model van Hublot dat ook had.
Op zich wel doordacht, maar ook niet “meine Tasse Tee”.

1 like

Als je de wijzerplaat roteert zou je ofwel cijfers moet gebruiken, ofwel
minimaal een afwijkende 12 uur index.

http://thumbs.picclick.com/00/s/MzMyWDUwMA==/z/8nQAAOSwRoxXnRiT/$/Elgin-offset-wind-WW1-era-Mens-watch-Porcelian-_1.jpg

1 like