Uitdaging (Seiko) mod, waar te starten.

Ik ben handiger dan ik verstand van horloges heb. (nu is dat waarschijnlijk voordeliger dan andersom)

Maar heb mezelf dus een Seiko SKX011 aangeschaft om te modden. Zal alleen geen extreem project worden, maar bezel insert is reeds aangepast (domed), dus als gevolg daarvan, nieuw glas ook al besteld en in de brievenbus gevallen. Nu eerst maar op zoek naar basis setje om ding open te draaien en glas te vervangen.

Daarna probleem (sorry, Uitdaging) 2.
Heb mijn vriendin oor haar verjaardag een leuke Longines kado gedaan, maar deze wil ze niet gebruiken als beater. Gelukkig.
Nu wil ik wat leuks bouwen, moet dus over the top zijn, parelmoer, roze, rosegoud (fake please).
Ik ken de adresjes ondertussen, maar wat is het ideale startpunt?
Een 5je automaat? Een SKX?
Ze past mijn SKX011 (42mm) verbazend goed alleen is deze echt te dik.

Nu na dit hele verhaal, wat is volgens jullie mijn beste uitgangspunt, basis om te starten om wat leuks te bouwen.
Voel je vrij wat aan te bieden indien er wat in een kast op de plank ligt te verstoffen.

Hier heb je alvast een voorbeeld.

1 like

@Jumper getting close.
Maar had uiteraard al dit laten zien. :see_no_evil:

1 like

Ja jammer van het logo. :face_with_raised_eyebrow:

Er is ook een topic van seiko mods.
Kan je ff neuzen.
Show je seiko mod. Heet het

2 likes

Heb ik natuurlijk al gezien, gaat me niet om de mod’s, maar eerder om tips ivm de basis.
Ik ben evt geïnteresseerd in Namoki Field Watch Case plus NATO
Maar met welk uurwerk start ik dan het best? Koop ik een compleet 5je of een nieuw uurwerk?

Je hebt een 5kx in rose goud

images (9)

1 like

Dat zou een leuke basis zijn. :wink:

1 like

En makkelijk, omdat er een gigantische hoeveelheid onderdelen is die er op past.

Maar vind deze eens voor een nette prijs.

1 like

:peach: :eggplant:

Die moderne 5jes zijn wat duurder.

Chrono24 of vinted is je beste vriend op dat gebied daar pik je ze op voor 160 ekkies. Of een juwelier die hem al drie jaar heeft liggen

Ik heb even gekeken. De kermis was koud. Die tijd is inmiddels ook weer voorbij dus.

1 like

Haha, time flies. We worden ouder kerel.

1 like

Ja een jaar nadat ze uit waren raakte je ze aan de straatstenen niet kwijt. Zelfs op t forum heb ik er eentje voor €160 zien staan.

Dat is wel de duurste optie vaak, als je een basis horloge kan vinden wat aan een groot deel van de eisen voldoet bespaar je zo vaak een paar ekkies. En een hoop moeite.

1 like

4R36 uurwerk kost los iets van 85
Een NH36 kost los iets van 60
Zijn dezelfde uurwerken alleen bij 4R36 staat er Seiko op de rotor.

Had je deze al voorbij zien komen?

3 likes

Basis gevonden.

1 like

Een Seiko 5 36mm
7S26 mechaniek
Met missend saffier, loopt nog goed, goede prijs, dus leuk om te beginnen.

Nu moet dit dus een daily worden voor mijn vriendin, op momenten dat ze haar Longines niet draagt (werk). 28.5 mm dial, dus geen probleem om te vinden, ook de wijzers zijn geen probleem.
Maar, ik zou graag de ook de bezelring vervangen voor een rosegoud. Ring zit geklemd samen met (missend) saffier op de case, dat gaat me (waarschijnlijk) wel lukken.
Nu kan ik alleen nergens een passende ring vinden. Heeft iemand hier een tip.