Uitdaging (Seiko) mod, waar te starten.

Ik heb even gekeken. De kermis was koud. Die tijd is inmiddels ook weer voorbij dus.

1 like

Haha, time flies. We worden ouder kerel.

1 like

Ja een jaar nadat ze uit waren raakte je ze aan de straatstenen niet kwijt. Zelfs op t forum heb ik er eentje voor €160 zien staan.

Dat is wel de duurste optie vaak, als je een basis horloge kan vinden wat aan een groot deel van de eisen voldoet bespaar je zo vaak een paar ekkies. En een hoop moeite.

1 like

4R36 uurwerk kost los iets van 85
Een NH36 kost los iets van 60
Zijn dezelfde uurwerken alleen bij 4R36 staat er Seiko op de rotor.

Had je deze al voorbij zien komen?

3 likes

Basis gevonden.

1 like

Een Seiko 5 36mm
7S26 mechaniek
Met missend saffier, loopt nog goed, goede prijs, dus leuk om te beginnen.

Nu moet dit dus een daily worden voor mijn vriendin, op momenten dat ze haar Longines niet draagt (werk). 28.5 mm dial, dus geen probleem om te vinden, ook de wijzers zijn geen probleem.
Maar, ik zou graag de ook de bezelring vervangen voor een rosegoud. Ring zit geklemd samen met (missend) saffier op de case, dat gaat me (waarschijnlijk) wel lukken.
Nu kan ik alleen nergens een passende ring vinden. Heeft iemand hier een tip.

Ben benieuwd wie in Azië die seiko gemod heeft… lijkt me niet bepaald origineel.

Ben benieuwd of je ellende gaat tegenkomen bij het verder modden.

Hier kloppen de wijzers niet van, maar verder klopt het wel aardig geloof ik.

Denk het niet echt, zie bijvoorbeeld ook de band. Wat staat er achter op? Ziet er eerlijk gezegd uit als een bij elkaar geraapt model. Waar heb je hem gekocht?

Gewoon op MP, bij elkaar geraapt is ook geen probleem, komt toch andere dial in en de mevrouw GeeCee vond de band ook wel leuk.

Hoop met name voor je dat het movement ook niet totaal naar de vernieling is.

Dat is heel gevaarlijk met Seiko 5’s. Er zijn heel veel malafide Seiko 5 verkopers op MP.

Ach, het is een 7s26 movement, en het loopt.
Is het kapot dan is het jammer. heb ik in ieder geval mijn eerst horloge eens open gemaakt.

1 like

Dan is dat is in elk geval de moeite waard.

Gevaarlijk was het niet hoor, gewoon met post laten verzenden :rofl:
Voor het geld ik heb betaald is het risico nihil, heb bijna sloopgeld betaald.

@GeeCee,

Mochten er toch issues zijn met die kast als basis dan heb ik evt ook nog wel een lege kast liggen met bijbehorende 7s26 stift en kroon. Deze heeft enkel nog een binnenwerkje nodig dus. Het glas heb ik zelf al een keer vervangen aangezien ik deze zelf zonder glas had ontvangen. (Dus krasloos)

Nou zal ik er gelijk eerlijk bij zeggen dat ik deze ook in het blauwe gedeelte heb staan, dus wellicht een stukje “wij van wc-eend”… :see_no_evil:
Mocht het toch interessant zijn dan hoor ik dat wel via een pb.

Verder on topic:
Leuk zo’n eerste seiko 5 projectje! :ok_hand: daar zijn wij allemaal wel een keer geweest vermoed ik. :grin: keep it up!

Thnx, ik hou het in gedachten.

1 like

Het was ook nog een pakjes dag vandaag. Setje van Ali binnen gekregen, dus direct aan de slag. :sunglasses:

1 like