Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Mijn vader had ook wat van die Seiko troep, paar Monaco’s, 7a38’s. Verschrikkelijk slecht spul, dat stomtoevallig nog altijd loopt.

En de ervaring van de meesten op dit forum is beroerd met Seiko. Je ziet de bergen posts over horloges die na 3 maanden zomaar stoppen met lopen, klapperbandjes van gevouwen blik enz.

Gelukkig weten échte liefhebbers dat je Zwitsers moet kopen als je kwaliteit wilt…

(En nou hoop ik dat niemand hier serieus op ingaat…)

4 likes

Swiss rules. :+1:

Ik hoop dat je hier ook niet serieus op in gaat. :wink:

1 like

Seiko heeft gewoon prijs kwaliteit prima horloges. Ik geniet écht van mijn vintage World timer & Quartz met gek glas. Ook is mijn blue lagoon turtle een heerlijke beater… Duurdere Seiko’s doen me niet heel veel, ook GS niet. Wel eens gepast, maar net een tikje te netjes voor mij.

2 likes

Heb er een paar geprobeerd, maar ook telkens weer verkocht…

Ben nog steeds gek op mijn Seikootjes :wink:

13 likes

Better late than never to this party, @anon50762135EV

Je hebt 't “Grossartig” omschreven en beschreven, petje af !

You know that the guy is retired, and moved to Belarus with his teen-bride?

4 likes

En uiteindelijk kom je weer terug bij Seiko,

3 likes

Hoe moet ik dat zien? Contradictio in terminis zo lijkt mij.

Je betaalt in elk geval geen 75% van de prijs aan marketing…

3 likes

Dat is zeker zo, toch zou ik zo nu en dan willen dat ze misschien een klein beetje meer hun best doen op het marketing gebied (A)

2 likes

Een betere fotograaf zou idd geen kwaad kunnen…:smile:

Ik deel je mening niet. Mijn ervaring met Seiko is erg positief. Degelijke horloges met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Ook de exclusieve lijn van Seiko, Grand Seiko, vind ik erg mooi. Helaas vind ik de high beat modellen die Mij aanspreken, vaak te groot en zeker te dik, en jammer dat sommige GMT’s gewoon voor 99% gekopieerd zijn van een Explorer II, wat afbreuk doet aan de prestige en eigen identiteit van dit mooie merk. Dit, samen met de prijs/afschrijving weerhoudt mij van aanschaf, maar ben zeker een bewonderaar van GS, en geniet keer op keer van de mooie foto’s hier op het forum.

Uiteraard bezit is wel “gewone” Seiko’s

Wachten op een uitverkoop als een winkel gaat verbouwen oid. Een paar maanden geleden had de Seiko winkel in Amsterdam tot 50% korting op GS modellen met het oude logo. (nogmaals dank forum voor deze info :heart: )

Welke heb je toen aangeschaft…?

Deze, https://www.hodinkee.com/articles/grand-seiko-sbga029-not-desk-diver

2 likes

Nogmaals excuses voor het off topic antwoord.

Ja, maar juist een uitverkoop doet weinig goeds voor dingen als imago, prestige, en vooral waardevastheid, en dat is erg jammer. Want juist deze eigenschappen worden (naast kwaliteit en draagbaarheid) gewaardeerd door veel consumenten, die daardoor uitwijken naar andere merken. Je zult maar een horloge gekocht hebben voor €7k, om het een maand later voor de helft bij de dealer in de Sale te zien liggen ? Of na de sale, weer de volle prijs moeten betalen voor nagenoeg hetzelfde horloge, alleen dit keer met een nieuw logo ?
Ze hadden de nog niet verkochte horloges (met oud logo) van de markt moeten halen en ze moeten voorzien van een nieuwe wijzerplaat. Dan zouden de horloges met het “oude” logo die al verkocht waren, gelijk exclusief, en collectors items worden.
Zo bouw je imago en naam op. Financieel hadden ze dat prima overleefd.
PP koopt zelf op veilingen horloges op die anders voor te lage bedragen weg zouden gaan, puur voor de reputatie hoog te houden als exclusief en waardevast.

Gebruikt koop je met een GS wel heel veel horloge voor een redelijke prijs. Dat is weer een voordeel van de hoge afschrijving.

2 likes

Volledig met je eens en ik zou het beter vinden als ze hier wat doordachter mee om zouden gaan.
Alleen geven ze nou een maal zo nu en dan korting, dus kan je daar net zo goed gebruik van maken.

1 like

Ja absoluut waar, en je hebt nu dan ook een super gentleman diver om je pols :+1:t2:

:+1:t4: