Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Ga je mond spoelen!
Foei!

Dat woord wordt maar weinig gebruikt, ben jij toevallig Dennis #3…?

Hoewel ik zelf liever de Ford Capri zag heb ik altijd de Opel Manta kunnen smaken, eenvoudig een hele mooie auto, zoals er wel meer mochten ontworpen geweest zijn… net zo met Seiko ze hebben gewoon hele mooie horloges zoals er wel meer mogen ontworpen worden…

De manta en commodore zijn heerlijke auto’s.
En ook goed gebouwd , betrouwbaar.
Seiko heeft ook mooie modellen en van kwaliteit .

Je hoeft er niet van te houden maar de slecht onderbouwde hautaine argumenten die ik hier voorbij zien komen zijn natuurlijk lachwekkend.

Noem me één merk waar je voor een paar honderd Euro een geweldige moderne reïnterpratie van een absolute klassieker kunt krijgen. Met inhouse uurwerk, solide bouw en 200m waterproof. Met een liefhebbende community die zelf modificaties mogelijk maakt. Met goede instapmodellen, zelfs onder de 100 Euro met Seiko 5 maar ook met haute horlogerie met merken als Credor en Grand Seiko. Een merk dat voor iedereen iets beschikbaar heeft, altijd innoveert en al sinds 1931 succesvol is en de quartz-crisis overleefde.

Ik heb Rolex, Omega, Patek, JLC en andere Zwitserse merken gehad of nog in de collectie maar om bovenstaande redenen is er altijd plek voor Seiko in mijn collectie. En dat zal menig serieus verzamelaar / liefhebber beamen.

23 likes

Ik denk dat ze daar als veroorzaker niet zo veel last van hebben gehad :grin:

Ik ben het overigens wel met de stelling eens, Citizen is gewoon veel beter :kissing_heart:

2 likes

Oei, de Opel manta. Wist je dat al die gasten eelt op hun elleboog hadden? En dat er een speciale 1 mtr brede uitvoering was zodat ze met beide ellebogen uit het raam konden rijden?

2 likes

Zeker (grote) medeveroorzaker, had beter kunnen zeggen: bleef innoveren en zo menig crisis overleefde :wink:.

Mijn eerste serieuze watch was een Citizen maar over de breedte beter dan Seiko: zeker niet. Maar het lijkt zo’n beatles/stones discussie: je zit in het ene of het andere kamp en je kunt de ander nooit overtuigen.

1 like

Voor alles geld dat het persoonlijk is, ook dit.
Ik heb Seiko en ook meerdere van gehad, Citizen idem dito. Voor mij zit er weinig verschil tussen en heb met beide prima ervaringen.

Ik heb wel iets tegen de SKX, ik vind hem echt lelijk en goedkoop overkomen. Dat komt vooral ook omdat hier op HF het meest geadviseerde horloge is en men ervan zegt dat iedere “horlogeliefhebber” dit in de verzameling zou moeten hebben. Gruwel :nauseated_face:

2 likes

Tot en met de Manta A ging het nog wel goed. Ook met het imago. Ik heb er in de 90’s een als youngtimer gereden (op benzine :wink:). Dus als liefhebber en niet om belasting te besparen. Deze dus…

9 likes

Ik heb er een maar vind niet dat jij er een moet hebben :wink:

1 like

Hahaha, ja die is best gaaf maar vooral de latere manta’s waren lilluk.
En je zag wel een bepaald type graag met deze auto rijden en zichzelf heel tof vinden :joy:
afbeelding

4 likes

Wij hadden er zo een als auto om met z’n allen mee uit te gaan, met z’n vijfen gekocht voor 150 gulden, ramen eruit en mat zwart geschilderd…
Jaja, ik kom uit een plaatsje waar de matjes en trekkers nog in de mode waren begin jaren 90…

3 likes

Het mag maar gelukkig heb ik vrije keuze.
Hij zal best goed zijn alleen ik vind ze niet mooi maar het is grappig dat sommigen de mening hebben dat iedereen iets zou moeten hebben of doen.

Ieder zijn meug :+1:

Hahaha, voor 150 gulden zou ik het ook doen en lekker raggen. Al zou dat niet gaan want ik zit niet in het buitengebied waar iets meer kan of kon dan in de randstad.

1 like

Eens. Ieder zijn ding. En ik denk niet dat er veel mensen zijn die de skx bewonderen om zijn verfijnde ontwerp haha

Maar als iemand iets dat ik bewonder of respecteer een beetje begint af te zeiken, klim ik in de pen.

2 likes

Zo gingen we ook altijd naar het café, al driftend met dat ding, terug werden we gelukkig gereden door een van de niet drinkende vriendinnen…
Kan je nu niet meer maken maar in de buurt van Lunteren kon dat prima in die tijd

1 like

Die neiging heb ik ook wel hoor al is het zinloos. We kunnen niet met zijn allen hetzelfde waarderen, respecteren of mooi vinden. Dat zien we hier met regelmaat :joy:

Het is denk ik ook een beetje mensen eigen om dat te doen. En uiteindelijk is het maar een mening :wink:

Ja, achterwielaandrijvers zijn leuk. En gaaf als je in zo een omgeving zat toen waar je dat gewoon kon doen. Ik heb het ook wel gedaan als 17 jarige zonder rijbewijs en dan gewoon Amsterdam in en gelukkig altijd mazzel gehad. Zelfs nog doorgelaten bij een controle op het surinameplein toen :joy: Ik zat bij de auto’s die niet aan de kant hoefden. Ik ben toen netjes doorgereden en anderhalve kilometer verder op de snelweg dacht ik, ze gaan me niet meer vinden mochten ze zich bedenken, hahaha

1 like

ethnisch profileren? :joy:

1 like

Mensen hebben het hier veel over bang for buck. En dat is natuurlijk waar. Maar ik denk dat je best het argument kunt maken dat Seiko in zijn stijl en ontwerpen ook gewoon veel mensen aanspreekt. Tussen de horloges in de Seiko presage lijn zitten in mijn ogen de mooiste horloges in die prijscategorie.

Daarnaast is Seiko een belangrijke speler op het gebied van uurwerken en in de horologische geschiedenis. Je kunt het verhaal over de ontwikkeling van horloges over de afgelopen 50 jaar niet vertellen zonder Seiko er in mee te nemen als een van de hoofdrolspelers.

Ongeacht welke andere horloges ik draag. Ik heb altijd ook wel een Seiko. Voor mij mag het topic ook “uiteindelijk wil je nooit zonder Seiko” heten. Dat wil zeggen, ongeacht wat je doorgaans draagt het is altijd handig om ergens een Seiko te hebben liggen om naar te grijpen. Het laat je niet in de steek, de ontwerpen doorstaan de test der tijd, ze zijn niet duur en niet zelden zijn de ontwerpen ook nog eens uniek én aantrekkelijk.

3 likes