Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Ik waardeer fraaie en daarbij ook dure stukken zeker, en heb niets met Ali horloges, maar ik vind het toch een beetje een armoe als prestige boven passie uitstijgt! :smile: :beers:

Ik denk zeker dat er veel mensen uit prestigeoverwegingen een (prijzig) horloge kopen, maar die vraag suggereert dat je mensen die dat voor 100% uit passie doen en 0,00% uit prestige niet kunt volgen.

Ik heb liever een gesprek tussen SKX liefhebbers dan tussen mensen die alleen uit prestigeoverwegingen een €50k Patek naast elkaar houden. Geloof me, dat is echt een leuker gesprek.

7 likes

Nou, de liefhebber…

Als je een horloge mooi vindt zal het je toch aan je r… roesten of het uit dezelfde stal komt dan de zogenaamde high of low end horloges?

Ik volg dit topic nu een tijdje, en ja, ik heb een GS en met plezier ook jaren een Seiko kinetic gedragen.

Maar evengoed veel plezier van Tissot, Longines, Casio, pulsar, Omega, etc.

Wat de meeste mensen volgens mij bedoelen te zeggen is dat een bepaalde stijl ze niet aanspreekt en in dit geval de stijl van Seiko. Uiteraard is er een aantal puristen die iets vindt van de uurwerken.

Maar echt, volgens mij is 99,9% van de mensheid en ook van liefhebbers een uiterlijk-voorstander. Dat is toch het eerste waar je naar kijkt.

Net zo goed als ik Tissot waardeer boven Rolex. Waarom? omdat ik de laatste gewoon niet echt mooi vindt. EN als ze wel een strak afgewerkte dresser hadden in de stijl die ik mooi vindt? Dan had ik in plaats van een GS wellicht toch een Rolex gehad. Ik denk dat dat voor de meesten hier geldt, trouwens.

Toevallig vindt ik GS wel heel mooi. Maar dat heeft ook even geduurd. Maar dat neemt niet weg dat ik Omega niet kan waarderen. En so what dat het uit dezelfde stal van Seiko vijfjes komt? Dat merken gedoe… zucht.

Mijn paar centen. En vergeef me als het wellicht al en keer (of wat) geroepen is. :slight_smile:

6 likes

Geheel los van smaak denk ik dat je het produktenpalet van IWC en Omega vergelijkend moeilijk één van die 2 de betere kunt noemen hoor.

Overigens was de tot recent gevoerde Omega 1120 gewoon een ETA2892. Een heel fijn werkje verder en niet zo dik als de moderne 8000 serie ook nog.

Dus wel benieuwd naar je hoe je dit ziet, Rolex even buiten beschouwing latend:

edit: wat oudere post van je al maar NOU EN :cowboy_hat_face:

Zou het voor bv Rolex (miljoenen ‘met de hand vervaardigde’ uurwerken :stuck_out_tongue_winking_eye:) niet veel voordeliger zijn om een eigen uurwerk te hebben ipv ze aan te kopen (en vervolgens te modificeren)…?

1 like

Klopt :thinking: en daar zijn ze zelf ook achter inmiddels een jaar of wat :grin:

1 like

Lang geleden, maar ik meen mij te herinneren (en kan mij goed voorstellen) dat ik dit sarcastisch heb bedoeld. Omdat ik exact dezelfde kritiek had op de door Candide opgemaakte categorieën (zie zijn post in dit topic).

We zitten dus op één lijn :wink:

1 like

image

2 likes

Denk je nou echt dat iemand ziet wat voor horloge je draagt (m.u.v. liefhebbers die echt wel het verschil zien tussen een Ali klokje en een Rolex)? Ik loop hier al twee dagen rond in Duitsland met een Speedmaster om mijn pols … nog niemand die hem zelfs maar opgemerkt heeft.

Daarentegen heb ik vandaag al zeker tien keer naar mijn pols gekeken om te genieten van de manier waarop het licht verstrooid wordt door het plexiglaasje, en van de eenvoudige elegantie die de wijzerplaat en wijzers uitstralen. Om over de gedraaide lugs van de kast maar te zwijgen.

M.a.w. als je het niet doet voor jezelf is het weggegooid geld (behalve bij een Rolex misschien, want daarmee heb je inderdaad de meeste kans dat die herkend wordt :stuck_out_tongue: ).

2 likes

En dan is het negen van de tien keer nog een nepper ook…

3 likes

Bij een Speedmaster zal niemand inderdaad vragen: “is het wel een echte”? :wink:

Ik ga gewoon even een oud topic omhoog schoppen. Het kwam op m’n pad, en ik zag dit in de inleiding:

Nou ja zeg.

Geen wonder dat je dan geen Seiko meer wilt. Da’s zo’n beetje de lelijkste shizzle die ik ken, op horlogegebied, Invicta uitgezonderd.

Ik was zo blij dat het doodgebloed was :stuck_out_tongue:

Stiekem kan ik wel genieten van al dat gekibbel

Dit dus.

1 like

Ik zie een Seiko een beetje als een Opel, niks mis mee, maar ook niks speciaals, beetje emotieloos in mijn ogen, maar smaken verschillen :slightly_smiling_face:

1 like

Dit is het (wij houden van (bepaalde)) horloges forum.

Dit topic hoort eigenlijk op het (wij houden niet van (bepaalde)) horloges forum. En dat is ergens anders (niet hier).

1 like

10 likes

Zucht…
Je hebt Seiko en Seikerds…

Haters gonna hate.

7 likes

Precies! Middemaat :+1:t2:

Omg, die GT-J is prachtig. Al mijn favoriet sinds mijn puberjaren.

2 likes

:man_facepalming:t3: