Uiteindelijk wil je toch een Rolex

Samenvatting van de discussie: Rolex is Rolex en een ander merk is geen Rolex.

O, ik dacht aan: iedereen wil een Rolex, sommigen weten dat alleen nog niet.

3 likes

Dus dit. Volgens mij is het ook daadwerkelijk zo. Het is net als met Apple, Leica, BMW, Santoni en een De Waard. Je kunt je er lang tegen verzetten - en velen ontlenen bijna hun HF status aan dit verzet - maar uiteindelijk ga je om. Omdat het 't summum is. Punt.

image

9 likes

Wellicht een Daytona, de rest is niet zo aan mij besteed :wink:

2 likes

Dat idee kan alleen bestaan bij de gratie van een schrijnend gebrek aan kennis en verdieping.

Daarom klopt dat ook voor velen. :grinning:

5 likes

reclassering hahaha. Hij is leuk. Ik woon in Amsterdam daar is een levenige handel in replica’s. Verder werk ik bij een zeer groot kantoor waar ik jonge stagiaires binnen zie komen met een AP en een Rolex. Dat hebben ze echt niet van hun studie financiering betaald.

3 likes

Over Rolexen. Waarom is die advertentie van @DoubleRed dichtgevlagd?

4 likes

Schandalig, mensen die verdienen aan horloges. Ze zuigen echte liefhebbers uit. Profiteurs!

Oh, wacht. Dat was een ander draadje :joy:

3 likes

Niet voor iedereen …

Ik had oa Speedmaster, Navitimer, Panerai en dacht ook : nu een Rolex.
Dat werd dus een Sub die na een paar weken al werd ingeruild voor een GMT maar ook dat was het niet voor mij dus ook die snel buiten.
Ondertussen is mijn daily al een paar maanden een Tudor Black Bay 41 en dat bevalt super.

Ivm Apple en BMW moet ik u dan wel weer gelijk geven :slight_smile:

3 likes

Eigenlijk heb ik altijd al een Rolex gewild…

Ik kan me nog goed herinneren dat ik als kleine jongen altijd enorm gefascineerd was van het horloge van mijn oom.

Een mooie Explorer waar hij absoluut niet te koop mee liep.
Sterker nog, als je bij mijn oom en tante thuis was, dan waande je je absoluut niet in een huis van iemand die het “leuk” voor elkaar had.
Maar een mooi horloge gunde hij zichzelf wel.

Ik mocht er ook alleen maar naar kijken weet ik nog :slight_smile: Hij was panisch als iemand/kinderen vroeg of diegene het horloge even mocht passen :smile:

Jaren later en vele guldens verder gespaard, kon ik dan eindelijk mijn Rolex zelf kopen.
Als twintiger, wilde ik niet zo’n suffe Explorer (sorry :frowning: ) Als ome Hans, dus kocht ik vol trots een mooie Sub van 3 jaar oud toentertijd. Man man, wat was ik trots!
Ik was in staat om midden december nog met korte mouwen te lopen :wink:

Ome Hans was niet zo van de duikers, maar complimenteerde me met deze mooie aankoop.
Toen hij vroeg of ie hem toch even mocht passen…Ehhh ome Hans, je mag er naar kijken! :stuck_out_tongue:

In 2015 heb ik de Sub helaas verplicht moeten verkopen n.a.v. een scheiding en ik heb gezworen nooit meer een Sub te dragen (net als mn toenmalige Speedy overigens). Ome Hans was 1 van de eersten die me feliciteerde met de scheiding; ik zal zijn letterlijke woorden maar niet herhalen :wink: en me troostte met het verlies van de Rolex. Haha wat een vent! Die dag mocht ik voor het eerst zijn Explorer om :+1:

Kort daarna heb ik me aangemeld op dit forum en de flipperitus heeft toegeslagen. van TW Steel , naar Oriënt, Kienzle, Casio, Steinhart, Seiko, Citizen, Stuck Bull etc etc.

Nu na 3 jaar keihard sparen, wat meevallertjes en bewuste uitgaven kan ik eindelijk weer een Rolex aanschaffen. Dit keer geen Sub maar een prachtige DJ 16220.

Stoer? Wellicht in de ogen van een ander. Ga ik weer met opgestroopte mouwen lopen? Hell no! zonde van de deskdive krasjes :wink:

Voor mij is het aanschaffen van een Rolex gewoon een cirkel die eindelijk weer rond is.
Ik heb er van kinds af aan met bewondering naar gekeken en nu ben ik voor de 2e keer in mijn leven in de gelegenheid er 1 aan te schaffen.

Ik moet zeggen dat er ook weer rust in het koppie is. Het horloge moet nog gekocht worden, maar nu al weet ik dat dit hem is.
Nog wensen? Een Daydate…ja prachtig! voor mij de ultieme grail. Maar ik denk dat ik terug ga naar een 2 piece collectie. De Datejust en een Explorer , of een OP39.

We zullen het wel zien :wink:

26 likes

Ik Leica wat je hierboven opnoemt… maar waarom zou je met jouw Santoni’s in tent (De Waard) gaan zitten? Dat sompige gras is niet goed voor de leren zolen hoor! :joy:

2 likes

Haha, ik dacht al: wie herkent het paasei in dit rijtje. :joy:

2 likes

Ik dacht dat het serieus was, omdat De Waard laatst failliet ging.

2 likes

Ze hebben een doorstart gemaakt. En het is natuurlijk qua tenten het summum. Wel even wat werk met die 242 haringen maar dan heb je ook wat. :smile:

1 like

Geweldig en draag hem in goede gezondheid!

2 likes

Geen Rolex voor mij. Ten eerste omdat ik bijna geen enkel model mooi vindt, ten tweede omdat ik ze gewoon duur vindt, ten derde omdat ik de meeste te klein vindt. Zeg nooit nooit? Dat zou kunnen, maar ik houd ook erg van auto’s en vergelijk het daar een beetje mee. Ik heb van alles gereden, van goedkoop t/m duur, van saai t/m spannend. Uiteindelijk was de voorwaarde altijd dat de verhouding prijs/kwaliteit/prestatie/uiterlijk voor mij moest kloppen. Op dit moment klopt dat niet mbt Rolex. Wel bijvoorbeeld voor Seiko, daar zie ik alle genoemde kenmerken in terug, net als in de Lexus ct200h waar ik mij nu in voortbeweeg. Eigenlijk rijdt ik momenteel in een Seiko :yum:

6 likes

A[quote=“Candide, post:266, topic:172304”]
Apple, :white_check_mark: Leica,:white_check_mark: BMW (ik prefereer Audi), Santoni (ik prefereer Haris) en een De Waard (ik prefereer Zambezi).
[/quote]

En in het geval van Rolex kan ik zeggen dat ik na een uitvoerige zoektocht kan zeggen dat mijn 116610lv mij prima bevalt maar ik ook kan genieten van met name Panerai en sinds een paar dagen van Grand Seiko. Ik denk dat andere merken een perfecte invulling kan geven aan de wensen van zijn drager/draagster. Rolex zou mijn inziens geen doel op zich moeten zijn. Aan de andere kant als dat je wens is waarom niet!

2 likes

Bedankt! Dat gaat zeker goedkomen. Maandag mag de DJ voor het eerst mee naar een trouwerij :wink:

2 likes

:star_struck:

Ik wil het. En ik heb het.
/lifecomplete

14 likes

Nee. Geen belangstelling.

2 likes