Uiteindelijk wil je toch een Rolex

De stelling klopt wat mij betreft.

Na een lange omzwerving van Omega, Fortis, Oris, Seiko en Tudor ben ik 10 jaar geleden terecht gekomen bij Rolex. In totaal 4 Submariners gehad. Momenteel nog in bezit een 14060M 4-liner en een Explorer 214270. Hiermee ben ik meer dan tevreden en heb dan ook geen behoefte om de collectie verder te gaan uitbreiden of naar andere merken over te stappen.

Het is goed zo en dat geeft rust in de tent. Tevreden zijn met wat je bezit is ook een kunst!

8 likes

Eens. :sunglasses::smirk:

3 likes

Het is maar wat de insteek is van de ‘hobby’. Er zijn zoveel verschillende redenen om een horloge aan te schaffen.

3 likes

Nope.

Ik ben techneut; ik denk dat ik daardoor een hekel heb aan merken die een groot deel van hun succes te danken hebben aan marketing. Dus voor mij geen Rolex, geen Volkswagen of Audi en geen Apple.

Enigszins tegen mijn principes heb ik overigens wel een aantal Samsung producten, die na het nodige zoekwerk toch als best passend bij mijn wensen uit de bus kwamen. :thinking:
Gaat met Rolex niet gebeuren, het gros van hun modellen spreekt mij totaal niet aan, en de prijzen al helemaal niet. :sunglasses:

4 likes

Ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Kwaliteit boven kwantiteit.

2 likes

Het summum onder de tenten ie gewoon een goed vijfsterren hotel met aanpalend Michelin restaurant.

Dat restaurant mag iets met haringen doen. :grinning:

5 likes

Als boerenzoon die is grootgebracht met tulpenbollensoep en droog brood, ben je toch wel inmiddels erg aan de luxe gewend geraakt en daarmee afgedwaald van je oorsprong.

Je zou bijna denken dat je inmiddels een Rolex zou dragen. :wink:

4 likes

Uiteindelijk wil ik (vooralsnog, en dat veranderd nog wel eens) een Grand Seiko, en helemaaaal uiteindelijk een Patek.

Zie mezelf niet snel een Rolex kopen, helaas voor mij heeft dat helemaal niets met het merk zelf te maken.

3 likes

6 likes

Ah. Een Seiko met een batterijtje. Ik ben weer gerustgesteld. :blush:

Toch gewoon gebleven, die jongen.

image

6 likes

Hier hetzelfde

“Den Wunsch macht Meister” zei mij opa vroeger, ofwel vrij vertaald: je bent zo rijk als je wensen hebt…

2 likes

Is ook zo…

11 likes

Nou uhmm niet perse ofzo. Voor vrouwen vind ik een kleine OP wel heel mooi. Beetje stoer, beetje chique. Mijn vrouw heeft hem met een red grape wijzerplaat. Wordt ik heel blij van. De enige 2 Rolexen die mij bekoren zijn de simpelste OP en de oranje zwarte Millgaus (en de meeste kenners vinden dat juist een lelijk ding begrijp ik).

3 likes

Schitterend exemplaar Japie.

2 likes

Nee

Heb verschillende Rolexen gehad

In volgorde

  • Rolex Turn-o-Graph
  • Rolex Rootbeer 1675
  • Rolex 1680
  • Rolex DJ II
  • Rolex DeepSea Blue
  • Rolex Hulk
  • Rolex Explorer II
  • Rolex OP 39 (Nu nog in bezit)

Denk er nu over na om OP + SMP 300 Master in te ruilen op standaard GMT Ceramic
Twee horloges voor “slechts” 1

Goed of slecht idee

Voor “slechts”

7 likes

Slechts ja, het is behelpen maar je leert ermee leven :wink:

7 likes

Inderdaad behelpen…

7 likes

Doen! :+1:

1 like