Uiteindelijk wil je toch een Rolex

Iedereen kan wel een Rolex bij elkaar sparen. Zo bijzonder is het niet. De 1 zal er wat langer over doen dan de ander maar goed. Het kan wel.

4 likes

Nee hoor

1 like

Yep.
Ze staan hier onder de 3000 te koop , dus elke maand bv 100 euro en wat vakantiegeld erbij en binnen 2 jaar heb je een Rolex.

4 likes

Kwestie van prioriteiten.

3 likes

Ok

1 like

Tuurlijk. Maar ben je een vrijgezelle stratenmaker van 20, dan kan je dus op je 22e gewoon n Rolex om je pols hangen.
Zeker als je nog thuis woont.

1 like

Kun je tof doen bij je mama aan tafel.
Kijk eens mama. Dikke klatert hè
:v:️

4 likes

En ben je een eenouder gezin dan doe je daar een stuk langer over.

2 likes

En in de kroeg bij je matties met hun Armani.

1 like

Nou hield ik op mn 20e niets over aan het einde van de maand :sunglasses: eerder 500 tekort ja.

2 likes

Prioriteiten dus.

1 like

Ik hou het eerder op leefstijl :rofl:

1 like

Op m’n 20e ging ik uit, deed dingen die niet mogen en had 0 verstand.

Nu is er weinig veranderd. Maar kan tegenwoordig wel een Rolex kopen.

6 likes

Op mijn 20e was ik niet echt met horloges bezig. Kan nu ook een Rolex kopen.

2 likes

Grote fan en drager van het merk.
"Rolex, - it doesn’t just tell time, ik tells history."
Of nog : “He who wears a Rolex is always on time, even when late!”

1 like

Een Rolex staat niet op mijn wishlist en komt er ook niet op… stalen banden spreken me niet aan, en er zit maar weinig uniciteit in. Er zijn modellen die ik ok vind qua eenvoud, maar zal niet over gaan tot verwerving. Ben meer fan van IWC, Omega, Longiness, etc.

1 like
  • Sky-dweller
  • Yacht-Master II
  • Cellini dual time

zijn toch behoorlijk unieke modellen, lijkt me zo.
Heb in elk geval deze modellen nog niet bij andere merken voorbij zien komen…

De IWC Flieger in jouw collectie lijkt sprekend op een Sinn 103 st. Of was IWC eerder met dit model…? :wink:

1 like

Uiteindelijk ??? Mijn eerste echte horloge was een Rolex (29jaar geleden).
Toen wou meneer de liefhebber (ik) iets anders. Nou dat kon, IWC, Panerai, Omega, Breitling, er volgde van alles.
En wat is na tientallen jaren en horloges mijn favoriete merk ?
Precies, Rolex.
En hoe meer ik er over lees en vergelijk met andere merken, hoe meer ik Rolex respecteer. Simpel op het eerste gezicht, maar zo enorm doordacht.
Bruikbare State of the art technologie zonder nutteloze uurwerkdecoraties of harakiri polijst techniek. Een horloge (voor mij) is nl een ambachtelijk vervaardigd precisie instrument, en geen nutteloos sierraad (vandaar dat ik edelmetaal voor kast en band geldverspilling vindt). En dat de Rolex uurwerken zowel precies, betrouwbaar en robuust zijn, maar nog steeds redelijk plat, maakt ze bijzonder. Merken als IWC en Omega maken ook prachtige inhouse uurwerken, maar het zijn veelal dikzakken waardoor je met 13 tot 18mm dikte op de pols moet lopen (zonder extreme waterdichtheid zoaks bv een Deepsea).
Veel oppervlakkige mensen dragen Rolex, maar evenzoveel oppervlakkige mensen hebben een hekel aan Rolex. De eerste vaak als statussymbool, de laatste vaak uit afgunst, en omdat ze zich van de menigte willen onderscheiden zonder zich eerst eens goed te verdiepen. Uiteraard bezit en waardeer ik verschillende andere merken, maar er kan er maar 1 koning zijn compleet met kroon

En ja, ik weet gerust het verschil tussen harakiri (of de civiele versie Seppuku) en zaratsu, dus relaxxx GSeiko adept :wink:

15 likes

Als ik een precisie instrument wil dragen koop ik wel een Casio :grimacing:

2 likes

Hahahahaha

1 like