Uiteindelijk wil je toch een Rolex

Maar toch zou ik best een Rolex willen, of één van die prachtklokken van je.

1 like

De tijd dat je aanzien hebt met een Rolex is toch wel voorbij?
Ja, bijna iedereen weet dat je een duur horloge draagt, maar status? Nee.

Shit. Moet ik dan toch weer mijn monocle uit de la halen. :wink:

Aanzien en status zijn niet voor mij hetzelfde.
Daarnaast bevinden wij ons sowieso in een niche qua status met onze horloge. 99% van de bevolking geeft er niets om. Er zijn zat dingen die veel meer status geven als het daarom te doen is.

3 likes

Hoezo aan anderen? Kan toch ook aan jezelf? Als je iets kan kopen dat je associeert met status en je dat kunt veroorloven, dan ontleen je daar toch status aan voor jezelf? Als @tompj een Parmigiani koopt, dan ontleent ie daar hoofdzakelijk status aan voor zichzelf. Want bijna niemand om hem heen (uitgezonderd hier ntrlk), kent het.

Haha… true. Als je niet oppast proberen ze het over je pasta heen te raspen :scream:

4 likes

Agree. Is een beetje een definitiekwestie zo, maar de Parmigiani bijvoorbeeld geeft me een goed gevoel. Mooi gemaakt, echte ambacht, prachtig uurwerk. Een echt bijzonder horloge vind ik. En ik weet zeker dat geen kip het herkent als een duur merk. Maar ik voel me er lekker mee.

2 likes

Haha, met een monocle en Pepsi heb je mijn aanzien zeker!

De gedachtengang hier op het forum is, over het algemeen, gelukkig niet hetzelfde als de gemiddelde horlogedrager.
Veel mensen kopen een duur horloge ook om te laten zien dat het goed met ze gaat. Erger nog, veel mensen kopen een neppe, om die indruk te wekken.
Dat dat vaak een Rolex is, heeft meer te maken me de bekendheid van het merk, dan de kwaliteit en looks van het horloge.

2 likes

En dat vergeten mensen hier nog wel eens, niemand buiten ons boeit het ook maar iets, en degene van de 99% die toevallig je Rolex herkent, gaat er vanuit dat het een nepper is.

4 likes

Nee hoor dan val je ook niet zo op…

Minstens de helft van het Rolex-volk heeft een Rolex omdat het een Rolex is, maar waarschijnlijk een veel hoger percentage.
Loop eens een tennis- of hockeyclub binnen. Overal Rolexen bij types die niets van horloges weten, laat staan van typenummers of calibers. Zuiver conformisme en niets anders. Categorie Lacoste polo enzovoorts.
En dat is dan het zgn. ‘hogergeleide’ deel van de Rolex-dragers.
Hoe zou het in de Vinex- en arbeiderswijken gesteld zijn met de horlogekennis, of op het kamp?
Dat de aanschaf van ‘een’ Rolex niet om status gaat maar uitsluitend om kwaliteit en caliber, grote onzin.
Uitzondering hier op het Forum, maar verder…

1 like

Ik denk dat de meeste mensen die je Rolex herkennen, je waarschijnlijk een ‘schmuck” vinden. (Sorry voor de Engelse term, maar een echt goed Nederlands woord is daar niet voor).

2 likes

Waarom zou je dat doen? :joy:

6 likes

Zo zie ik dat niet nee. Jij bedoelt zelfwaardering. Daar ben ik het wel mee eens. Als je dat al heel lang wilt, en je bereikt dat, zeker. Status is voor mij:

Mwah, ja en nee. Niet perse zelfwaardering. Maar laat maar, wordt een taalkwestie. En mss gevoelskwestie? Ik snap je wel. Maar bedoel het anders 🥴

1 like

Bij mij valt het kwartje. Het is niet meer gevonden worden, maar je meer voelen. Aha. Eens.

3 likes

Hi,

Mogelijk komt patjepeeër in de buurt?

Groet, Vincent

Dat moet toch wel duidelijk zijn als je een tijdje meedraait hier? :thinking:

Sommigen wel, sommigen niet.

1 like

Om je Rolex te laten zien natuurlijk !

Gelukkig maar, houden zo :+1:

2 likes