Uiterlijk of merk

weinig actief trouwens…

1 like

Ik ga niet voor merk. Maar het merk werkt wel positief mee in de beleving.

Ik ga wel voor merk…

2 likes

Heb zelf een filippo loreti via kickstarter, ben d’r zeer tevreden over.

Mee eens… Chinees is interessant om te proberen maar zeker ook horloges op Kickstarter… Ik wordt niet warm van Rolex als ik de prijzen zie…

1 like

Nou voor een horloge van 20 euro hoef ik geen service te hebben. En originaliteit is er echt wel te vinden, het vergrootglas ligt alleen constant op de namaak.
En ik vindt 5000 euro gewoon teveel. Al kreeg ik de mooiste service erbij en een happy end. En dan na een paar jaar bij die geweldige service weer horen dat een broodnodig beurtje weer bijna 1000 euro kost. No way

1 like

Als je er blij mee bent is het goed toch? Maar stond er een ellenlang verhaal over de horlogetraditie, dat het homage is aan één of andere piloot of zeeheld of dat het een mega innovatie is?
Vaak is dit wel het geval terwijl het gewoon een (meestal) nieuw merk is dat niet altijd even originele horloges maakt. Vandaar dat ik die verhalen dan eerder komisch dan goede marketing vind.
Kan zijn dat het bij jouw horloge niet het geval is, die ken ik niet.

Ik ga als eerst toch voor uiterlijk. Als het een merk is dan is dit mooi meegenomen :wink:

Liever een chineesje op me bord, dan
Om me pols :sunglasses::sunglasses:

Ik weet natuurlijk dat de gehele geschiedenis van filippo loreti onzin is, ging mij gewoon om de schoonheid van het horloge. Net onder de 200 euro, dus vond het risico waard. Ben van plan om nog een tweede te kopen. Daarnaast ook nog een ander kickstarter horloge van een ander merk, maar die is pas vanaf 490 euro, dus nog effe sparen…

1 like

Uiterlijk maar ook kwaliteit

Ik ga voor merk, ze lijken toch allemaal op elkaar :grinning:

7 likes

Het ultieme voorbeeld waar ik hierbij aan denk is Omega, dat in de jaren 80 en eerste helft jaren 90 echt zoekende was. Pas daarna is Omega weer goed teruggekomen, o.a. door meneer 007. Nu staat het merk Omega weer als een huis.

Voor mij is het uiterlijk (uiteraard?) het belangrijkste. Merkbeleving speelt zeker ook een rol. Ik zal daarom nooit een één-op-één hommage van een Submariner kopen, ook al lijken ze vrijwel hetzelfde. Je kunt uren debatteren wat nou wel of geen hommage is of waar inspiratie vandaan is gehaald, maar een echt eigen gezicht vind ik zeer belangrijk.

Ik vind de geschiedenis van een merk daarom ook uiterst belangrijk. Nu vind ik Halios wel mooi, maar heb er totaal geen gevoel bij. Misschien is dat over 20 jaar wel heel anders als ze hun populariteit vast houden.

En de prijs? Ik vind wel dat het een hobby moet blijven en voor hobby’s heb ik een maximum budget in gedachten. Gaat het daarboven zitten, dan gaat het mij te ver. Ik zal daarom bijvoorbeeld niet snel een Patek Philippe kopen.

1 like

Moet er voor mij mooi uitzien maar helaas gaat dat best vaak samen met een wat duurder merk.

3 likes

Je weet dat als je een bepaald merk koopt ,je ook de daarbij behorende kwaliteit koopt…zie je Rolex,weet je dat het goed spul is.

1 like

Als ik het goed interpreteer is de prijs dus bepalend of je iets wel of niet mooi vindt. Het kan natuurlijk zijn dat er in de huidige collectie van Rolex niets zit wat je mooi vindt, maar het lijkt me dat dat los staat van de huidige prijslijst.

2 likes

Meer betalen voor kwaliteit lijkt me inderdaad logisch. Alleen is die verhouding natuurlijk niet altijd helemaal evenredig aan de meerprijs tov van een goedkoper exemplaar. Er komt ook een stukje emotie bij kijken.

1 like

Het uiterlijk van een horloge is slechts een van de vele factoren die ervoor zorgen dat mensen een klik krijgen met een horloge. De bouwkwaliteit waar bepaalde merken bekend om staan speelt mee, maar ook de geschiedenis en de status van het merk van het horloge. Voor mij is die status overigens niet persee om indruk te maken op andere mensen maar puur omdat ik zelf gewoon fan ben van bepaalde merken.

1 like

ja is niet raar toch. Als ik op vakantie ben en betaal 2 euro voor een biertje of 14 euro voor een biertje (ibiza) nou dan kan ik je zeggen dat dat behoorlijk op mijn vakantiegevoel/ blik op het eiland geeft.
Ik heb een daytona hommage die ik geweldig vindt, maar ik vindt het niet 10.000 euro geweldig… Dan is de lol eraf.
En de Chinese horloges die ik af en toe probeer. . Bang for tha buck…
En nee is ook echt geen topkwaliteit maar je krijgt veel waar voor je geld en dat is zeker wat waard. 18 dollar voor een prima werkende automaat op een redelijk goed uitziend horloge . Wat zouden ze dan kunnen maken voor 200 dollar inclusief zeer goede QC. Als ze dat daar snappen dan sta ik vooraan.

En de voorbeelden zijn er al, Casio MDV 106 voor 40 dollar! Vertel mij maar dat die prijs kwaliteit verhouding Rolex submariner / 40 x slechter is dan the real deal.

2 likes

Vergelijk tussen 2 dezelfde biertjes op verschillende locaties is natuurlijk hele andere koek dan 2 verschillende horloges met een zeer groot kwaliteitsverschil. Dat je een replica geen 10k waard vindt is begrijpelijk, want deze staat natuurlijk mijlenver af van de kwaliteit van een origineel exemplaar. Maar goed, blijkbaar is prijs voor je een erg belangrijke weegfactor in je kwaliteitsbeleving van producten of diensten. Ik zal overigens niet ontkennen dat het helemaal geen rol kan spelen, maar het ik blijf het vreemd vinden dat het voor iemand een beslissende factor kan zijn.

1 like