Uiterlijk of merk

Het valt me op dat veel mensen voor het merk gaan, terwijl voor mij een Chinees horloge net zo interessant kan zijn dan een van 2000 euro. Wie heeft dat ook?

3 likes

Eerst uiterlijk, dan het merk en als de prijs ook nog goed is :ok:

2 likes

Aan welke criteria moest je hond voldoen…? :wink:

4 likes

Ik niet. :see_no_evil: :sunglasses:

Overigens zit er een beetje een oordeel verborgen in je vraag; die deel ik ook niet met je.

Iedereen moet vooral dragen wat hij zelf wil; een dure Rollie of een Chinees of G-Shock.
Of een merk overpriced is of niet boeit mij ook niet; kies wat je leuk vind of welk model/merk/type aansluit bij jouw passie en gevoel.

Live and let live.

3 likes

Was het maar mijn hond :wink:

2 likes

Dat oordeel van je vooroordeel is niet mijn oordeel

Merk is voor mij totaal onbelangrijk. Net als hoebhet model in de markt zou liggen pf blijven liggen.

Wat mooi is mooi en maakt kans om op het lijstje van willen hebben beland…

2 likes

Geen van beide als eerste. Techniek, functionaliteit & formaat zijn vaak wat we aanspreekt, dan uiterlijk. Merk vind ik niet zo belangrijk, geschiedenis al helemaal niet. De GlashĂĽtter merken en GS spreken me aan. Maar ik koop nog weleens iets waar nauwelijks een tweedehands markt voor is, maar ik koop het toch voor mezelf :wink:

3 likes

Mij boeit het ook niet zoveel… Moet er leuk uitzien, Japans of Zwitsers zijn. Chinees heb ik eigenlijk alleen qua eten iets mee.

1 like

Ik ga wel voor het merk dan. Sorry…
Want dat Chinese spul kan ik echt niet waarderen…

Zie overigens niet wat er mis is met bovenstaande

3 likes

kijk je dan eerst naar prijs, of hoe het gemaakt is of hoe het er uit ziet?

:wink::sweat_smile:

1 like

Zie jij historie in goede horloges maken en het verlenen van nette service als merk? Want daar ontbreekt het bij veel Chinese merken wel aan.
Interessant vind ik ook originaliteit, waar ze in China ook niet per definitie goed in zijn.

Al die reclame en marketing jongens doen hun werk voor jan met de korte achternaam, zeker? Basic psychologie, vrees ik. Goede marketing zorgt er voor dat je een bepaald merk of merken echt het mooiste vindt.

1 like

Daar ga je al :grinning:

1 like

Als je marketing niet aanvult met goede producten dan blijft het enkel een verkooppraatje. Kijk eens naar een gemiddeld kickstarter horloge, pagina’s lange verhalen die nergens op gebaseerd zijn. Daardoor ga ik dat soort horloges niet eerder waarderen of het mooiste vinden.

1 like

Hahaha Als eerste kijk ik hoe het eruit ziet en hoe het smaakt. Hoe het gemaakt wordt, krijg je bij de Chinees vrijwel geen tijd voor, kan heel kort de keuken zien als het doorgeef luikje open gaat… En de prijs boeit mij het minste. Althans, het moet wel te eten zijn… Anders is elke euro teveel :wink:

Kickstarter is geen marketing, de koppeling van Rolex met bv golf en welstand wel. Goede marketing duurt jaren, en moet je in stand houden.

1 like

Kickstarter an sich is geen marketing idd. Het hele verzinnen van een verhaal achter een merk of horloge wel…

Ik wil Xi Jinping niet sponsoren :face_with_hand_over_mouth:

Kijk uit, hij schijnt hf lid te zijn.:smirk:

1 like