Je slaat precies de plank mis. het verschil is juist niet mijlenver uit elkaar.
En ik ga liever nogmaals een rondreis van 1.5 maand door Cuba doen voor 10k dan er een horloge voor kopen.
Prijs vs. kwaliteit⦠en waardevastheid.
Hobbies zijn extra leuk als het niet te veel gaat kosten.
Als je de kwaliteit van een replica daytona voor je echt bijna hetzelfde is als een echte, lijkt me dat je nog betrekkelijk nieuw bent in de horlogewereld.
Dit soort dingen zou ik niet heel hard roepen op een forum als dit.
Als je mij vertelt waar ik een Rolex Sub kan krijgen voor 40x40=1600 dollar
Vele criteria zijn voor mij āeervolā, ook al hecht ik er zelf niet altijd in dezelfde mate waarde aan.
Wanneer een TS echter advies vraagt met als criterium de verkoopwaarde of waardevastheid of een topic verzandt in een discussie daarover, dan haak ik af. Van alle hobbyfora waar ik lid van ben of ben geweest is dit het enige waar er over waardevastheid gezeurd wordt. Geen idee of dat iets zegt over sommige horloge āliefhebbersā.
Het werkt veelal andersom bij luxe goederen.
Als je ooit in Zwitserland geweest bent, Baselworld om maar wat op te noemen, dan praat je wel anders.
De precisie en details, dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat het boven alles staat, nummer 1 in de wereld.
Neemt niet weg dat ik ook hele leuke horloges uit China heb gezien, maar om even een idee te geven.
En dat is dus beleving, geen feitelijkheid.
Ik wil graag zeggen uiterlijk, en als ik naar mijn collectie moderne horloges kijk is dat ook zo, allerlei merken waarvan een groot deel onbetekenend.
Maar als ik naar mān vintage collectie kijk kan ik dat moeilijk volhouden, minstens 90% is van hetzelfde merk. Deels komt dat doordat het voor vintage makkelijker is om je op ƩƩn merk te richten, want je moet aardig wat kennis vergaren om alle frankens eruit te pikken. Maar āmerkbelevingā speelt ook wel degelijk een rol.
Horloges uit de goedkoopste categorie begin ik wel een beetje van terug te komen, het zijn namelijk wegwerpproducten. Ze zijn nauwelijks reparabel ook al zou het het willen. Het zit namelijk allemaal in elkaar gelijmd, dus je trekt alles stuk bij demontage.
Zuchtā¦
ten eerste, verschillende meningen hier is juist het mooie aan HF dus mijn mening ga ik niet wijzigen. En je slaat wederom de plank mist. Je ziet letters maar je leest niet. Jammer.
Nee dank je maar bedankt voor de tip
dus je kan niet rekenen⦠oké⦠gelukkig wel klokkijken
Nou, ik niet. Ik koop voor die 12 euro iets op de plaatselijke markt. Eng hƩ.
Ja, eigenlijk best wel
Ik bedoel mezelf niet, maar de plaatselijke (zwarte) markt.
Jawel hoor, maar geld is een middel en geen doel
Verhip je hebt helemaal gelijkā¦
Qua uiterlijkā¦check
Qua mechaniekā¦check
Qua afwerkingā¦check
Qua duurzaamheidā¦check
Qua onderhoud/reparabel/onderdelenā¦check
Ik schaam me kapot nu ik zie waarom ik voor het (een) merk gaā¦
Met dit antwoord bevestig je alleen maar dat jij vindt, dat Zwitserse horloges crap is?
Dan ben je dus nog nooit in Baselworld geweest en weet je dus niet waar je over praat.
Thanks⦠maar lees even goed wat er staat. Maar joh als dit je interpretatie is dan primaā¦