ik zou denken 5000 of 10.000 gedeeld door 40… zoals mijn rekensom beschrijft maar tja…
Lees jij eerst even goed wat er staat alvorens met dit antwoord te komen om er zo gemakkelijk vanaf te komen, het soort van stopwoordje.
prima smoothie… lees vooral niet goed. Fijne avond!!!
De casus was hier een horloge voor 200eu, dan begin ik dat soort dingen wel van belang te vinden ipv een wegwerphorloge.
Een nieuw horloge kan makkelijk 5 jaar uit de voeten en als er een standaard uurwerk in ligt ben je bij lange na geen 1k kwijt. Een Rolex heeft tegenwoordig een service interval van zelfs 10 jaar. Met de geringe afschrijving meegenomen is het nieteens zo’n gekke aankoop als je de dure service over de jaren uitsmeert…
Treffende foto’s :-).
Ach, laten we het erop houden dat wanneer je voor een dubbeltje geboren bent je nooit een kwartje wordt.
Voor mij zijn belangrijk: uiterlijk, een merk dat me aanspreekt, techniek en een prijs-/kwaliteitsverhouding die ik reëel vind.
Hier voldoen echt talloze goedkopere en dure merken aan.
In deze volgorde:
- Functionaliteit
- Uiterlijk
- Merk.
Wel is me duidelijk geworden dat 1 meestal repercussies heeft voor 3. Te vaak meegemaakt dat complicaties niet zo werken als bedoeld is - en dat de kans daarop wat kleiner is als je je beperkt tot de “gevestigde orde” Dit laat overigens onverlet dat budget/cost of ownership de limiet bepaalt. Mijn “grail” is voor mij onbetaalbaar en zal dus voor altijd buiten bereik blijven. Btw, is dat niet een eigenschap van een grail? Onbereikbaarheid?
De stelling van TS is dan ook heel apart vond en vind ik…
De suggestie wordt gewekt dat Chinese horloges altijd merkloos zijn en dit klopt imho al niet
@Eddio, ik heb even gekeken naar wat jij zoal draagt en daar zou ik dan weer geen stuiver aan uitgeven. Smaak en gevoel voor kwaliteit verschilt nu eenmaal, en da’s helemaal niet erg…
- Beleving, uiterlijk en kwaliteit zijn samen de bepalende factoren. Het gaat om het totaalplaatje, anders koop ik het niet.
Die drie wensen combinerend kom ik eigenlijk altijd bij een ‘merk’ uit. Maar dat kunnen net zo goed Seiko of Aevig zijn als bijvoorbeeld Omega, Rolex of Zenith.
Erg ontevreden mensen (ontevreden over hun positie en beschikbare budget) klagen over het algemeen over de prijzen van Rolexen en hemelen Chinese meuk op tot grote hoogte.
Gezien de rare horkerige antwoorden reken ik TS ook onder deze groep…
Wel een beetje standaard snob idee hoor. Hoor ik wel vaker. Ook over auto’s. “Mensen zijn gewoon jaloers”. Ja,ja.
Dit antwoord zegt me dat ik een zeer gevoelige snaar bij je geraakt heb. En je logo zegt genoeg. Gelukkig kiest niet iedereen voor Rolex maar als jij dat nodig hebt wie ben ik om je op andere gedachten te brengen.
Of men kiest gewoon liever voor de middenweg en als men dit probeert uit te leggen vallen alle high end dragers ineens over je heen. Want tja, je zou maar eens gelijk hebben of nog erger, niet de enige die zo denkt. Briljant.
Zo en nu lekker verder genieten van het weekend hier, was een fantastische discussie allen. Bedankt
Met een merk koop je ook een imago. Dat kan bij een Rolex zijn als een patser horloge of een succesvolle zakenman. Maar ook het imago voor een degelijk zwitsers horloge. Of een horloge wat relatief goed zn waarde behoud of zelfs stijgt.
Dus niet verwonderlijk dat velen, waaronder noobs, naar een merk kijken.
Maar zeker weten dat een goedkoop Chinees klokje interessant kan zijn. Vroeger stond made in china voor goedkoop. Maakte niet uit dat het van mindere kwaliteit of looks was.
Nu speelt vaak uitstraling een rol. Een imposant of fraai uitziend horloge bijvoorbeeld met interessante functies. Alleen loopt de kwaliteit/duurzaamheid nog wat achter.
Maar beetje bij beetje zijn er steeds meer merken die hun kwaliteit proberen/probeerden op te schroeven. Zoals we bij Seagull hadden gezien.
Hopelijk weet deze trend zich voort te zetten. Dan krijgen we misschien de “seiko’s uit china”…
Een gevoelige snaar raken bij iemand die een rolex draagt?
Gaat het wel helemaal goed met je?
Het is heel simple…simpele!
Natuurlijk speelt geld een rol en ja ik kan lachend een rolex kopen maar doe het niet en toch zijn er 2 rolexen die ik werkelijk maar dan ook werkelijk ongelovelijk mooi vindt en het toch niet koop.
Wil dat zeggen dat merk er dan toe doet?
Ik ga niet voor het merk, het uiterlijk en uurwerk vind ik meer van belang.
Echter zijn veel van die Chinese horloges zo goedkoop omdat het gewoon troep is.
Het ziet er vaak niet alleen goedkoop uit, maar het voelt ook goedkoop aan.