Uiterlijk of merk

Ja daar zeg je iets :thinking:

Dan toch maar all inclusive naar Turkije :smile::+1:

1 like

Waarom niet gewoon beide…?

Rolex om de pols en hup! Vier keer per jaar het vliegtuig in, lekker op vakantie.

Zoals mijn oma altijd zei: “beter duur dan niet te koop”.

Overigens vrij duur, 10K voor 6 weken Cuba.
Was een paar jaar geleden nog geen 3K kwijt voor 23 dagen, inclusief huurauto.

2 likes

Wel je eigen Jet, neem ik aan :thinking::tumbler_glass:

Nee, die van mijn chauffeur :joy:

1 like

Dat hangt er van af. Als je vraagt uiterlijk of kwaliteit dan kies ik persoonlijk voor het laatste. Ik waardeer iets dat goed ik elkaar zit meer dan iets dat er alleen leuk uit ziet. Die kwaliteit vormt zijn eigen waarde en in de precisie en aandacht van een goed product zit zijn eigen schoonheid.
Maar het mooiste is natuurlijk wanneer een horloge goed in elkaar zit én een ontwerp heeft dat je aanspreekt. In een zoektocht naar die combinatie komen mensen uit bij bepaalde merken. En vaak hangt daar een prijskaartje aan.

Ik ga ook voor merk. Niet voor de prestige, maar omdat merken die qua design een duidelijke lijn hebben in de horloges mij aantrekken. Vaak heeft dat iets te maken met de achtergrond of oorsprong van het merk, een bepaalde ontwerpfilosofie of een specifieke ontwerper. Een horloge dat onderdeel is van die geschiedenis en achtergrond geeft extra plezier omdat het iets vertegenwoordigd. Op een manier zoals dat ook op gaat voor bijvoorbeeld een muziekinstrument.
En dat betekent niet dat ik alleen horloges van prestigieuze merken heb. Een vintage Seiko quartz die historisch relevant is voor de ontwikkeling van horloges kan ik met net zo veel plezier dragen als een nieuw horloge van een prestigieus merk. Een random horloge uit China dat er wel leuk uit ziet zal nooit dat soort plezier en gevoel geven.

4 likes

Bedankt dat ik mijn mening hierover niet meer hoef op te schrijven :+1:

2 likes

Dit was voor 2 personen…

1 like