@TS:
Dit idd. Helemaal eens. Ik had een nieuwe genomen. Immers dit horloge was toch je keuze en je was er blij mee. Tevens veel effort gestopt in een passende oplossing van hen.
Voor hun maakt het niet uit vermoed ik. Zij polijsten hem bij in Diemen en leggen hem weer in de etalage.
(Zo heb ik ooit een BB pro ook eens terug de etalage in zien gaan. Zou retour gaan naar Tudor en niet meer terugkomen. Weekje later het horloge met hetzelfde ref nummer in de etalage bij dezelfde vestiging. Maar ach hij zag er ook weer goed en netjes uit dusja prima. Destijds was er een wachtlijst voor die dingen dus hij ging toch wel de deur uit).
Ik herken je gevoel van twijfel over Titanium. Maar zelfs een stalen gaat er na 10j verre van āfrisā uitzien. Ook al ben je er zuinig op. Tenzij je hem in de stickers in je kluis laat, daar vind ik persoonlijk niks aan.
Ik zou zelf voor de Titanium (je eerste keuze) optie blijven gaan, en een beater naast zetten.
Een horloge op rubber past prima bovenop de mouw van je pak.
TS: ik zou het zien als een āgratisā testrit van een titanium horloge. Tenzij ze zoals bijv bij Zelos behandeld zijn, ga je er gewoon snel butsen/krassen op krijgen als je als drager niet super voorzichtig bent. Wat zijn de aspecten waardoor je voor deze bent gegaan? Misschien dat dat t makkelijker maakt om een alternatief te kiezen.
Wel jammer dat de AD zo veel besproken werd op een bepaalde manier dat het topic verwijderd moest worden. Nu blijkt dat de AD toch een klantgerichte oplossing zoekt.
Fijne oplossingen van de AD.
Je hebt het er over het horloge ook onder een pak te dragen. Dat kan uiteraard, maar de P39 is wel een echte tool watch. Dat is de B58 of 54 ook, maar door de gepolijste delen oogt het chiquer en minder toolish dan de P39.
Succes in ieder geval met de keuze en ik ben benieuwd wat je gaat doen.
Ahhhhh⦠De Franse visie op 4x4 wagens: Elke auto is een terreinwagen als je maar niks geeft om hoe de auto er uit komt te zien.
Die kan ik goed waarderen.
Dat is inderdaad goed om te horen.
Dat klopt, en ze zijn in staal uitgevoerd.
Jammer om te lezen dat Tudor zich niet van Duratect, High Intensity Titanium, Super titanium of Diashield achtige oplossingen bedient. Dan zie je toch maar weer dat de Japanners meer ervaring hebben met bewerking van titanium voor horloges.
Past Zelos een behandeling toe bij hun titanium uitvoeringen ja?
Ik heb er eentje gehad die met het minste of geringste onder de krasjes zat.
Daarom voor mij geen titanium meer.
En wat betreft de mythe van āzelfherstellendā titanium⦠dat kan gewoon technisch niet. De kras blijft een kras, de buts blijft een buts, je ziet hem gewoon iets minder goed doordat door corrosie de kleur bijtrekt.
Het is geen reptiel ofzo he, die ledematen kan laten aangroeien