Uitkomst beschadigde Tudor Pelagos

Hi allen,

Het oude topic waarin ik aangaf dat mijn Tudor Pelagos 39 met schade terugkwam van de AD is verwijderd dus bij deze een nieuwe om het vervolg met jullie te delen.

Begin deze week ben ik door iemand van aftersales van de betreffende AD gebeld over de afwikkeling van de situatie. Het was een oprecht en prettig gesprek. Er werd vanuit de AD aangegeven dat dit nooit had mogen gebeuren en dat zij volledig begrijpen dat dit erg vervelend is. Degene met wie ik het telefoongesprek voerde was erg innemend en kwam over alsof hij alles ook echt meende. Om tot een oplossing te komen zijn er een aantal mogelijkheden aangeboden, namelijk:

• De beschadigingen op de lugs handmatig afwerken (polijsten)
  • Nieuwe middenkast
  • Geheel nieuwe Tudor Pelagos 39
  • Het aankoopbedrag terug

De eerste twee opties vallen voor mij af. Een horloge van zeven maanden hoort niet gepolijst te zijn en het vervelende aan een nieuwe middenkast, is dat het serienummer en de garantiekaart niet meer overeenkomen. Vanuit Tudor (en moederbedrijf Rolex) worden garantiekaarten pertinent éénmalig gedrukt en uitgegeven. Dit is in mijn ogen een goed iets en gelukkig zijn er nog twee andere opties!

Ik twijfel heel erg tussen de laatste twee opties, een nieuwe Pelagos 39 of het aankoopbedrag terug. De Pelagos 39 is een schitterend horloge en draagt enorm comfortabel, maar door het zachte titanium krast en deukt deze enorm snel. Ik gebruik het horloge dagelijks voor werk en gelegenheden. Aangezien het mijn “mooiste” horloge is wil dat het horloge er ook over tien jaar nog goed uitziet. Ik heb zo mijn twijfels of dat met de grade 2 titanium van de Pelagos 39 mogelijk is. Uiteraard horen battlescars bij de hobby, maar een horloge vol met krassen en butsen vind ik niet staan bij een nette outfit. Dit alles bij elkaar maakt het voor mij lastig om het horloge met veel plezier te dragen.

Wellicht dat Tudor in de toekomst met een Pelagos 39 in staal uitgevoerd komt? De Blackbay 58 is er ten slotte ook in staal, brons en zilver. Verder zie ik momenteel in de prijscategorie van de Pelagos 39 niet echt iets wat mij aanspreekt dus vandaar dat ik even niet weet wat ik wil. Het zal wel even wikken en wegen worden. Een klein luxeprobleem toch wel :woozy_face:

Als afsluiting wil ik benadrukken dat ik oprecht een goed gevoel heb bij de manier waarop de AD met de situatie omgaat. Ik mag de naam van de AD volgens mij niet benoemen (HF regels) maar voor diegene die zich hem nog herinneren, bij deze naar omstandigheden toch een hele goeie ervaring met de afhandeling ervan!

64 likes

Yep.

Nope.

2 likes

Nou zeker een pluim voor de afhandeling! Netjes (en zo hoort het natuurlijk ook gewoon)

7 likes

Optie 3/C

Deze is het gewoon.

En heeft titanium niet een soort zelfherstellend vermogen? :sweat_smile:

2 likes

Dat scheelt wel, netjes opgelost zo zeg :star_struck:

1 like

Is een BB54 geen optie? Staal, mooie maat en toch tool.

8 likes

Netjes opgelost. Het moment om om een Rolex te vragen :sweat_smile:

8 likes

Ik zou mezelf de volgende vraag stellen: stel dat ik dit horloge nog niet in mijn bezit heb, zou ik op dit moment dan Het horloge kopen. Als het antwoord ja is, dan optie drie. Als het antwoord nee is optie 4.

7 likes

@pasd Dan, kom er maar in!

2 likes

DĂ© oplossing!

5 likes

Iets bijleggen en een Explorer kopen :grinning:

5 likes

Uiteindelijk wil je toch een Rolex

5 likes

Dit zijn hele nette aangedragen oplossingen van de AD. :pray:t3:

Tja… wat kies je.

Ik denk dat dit een hele goeie is. :point_up_2:t2:

En kijk als het optie 4 zou zijn, eens samen met je AD naar de mogelijkheden voor een andere horloge evt met wat bijleggen aan jouw kant.

1 like

Hier ging iets niet goed , maar zie de post hieronder @Jaapi

2 likes

Heel sportief en netjes opgepakt inderdaad, fijn te lezen dat dit ook gewoon nog kan :slight_smile:

Ik zou persoonlijk muntjes laten storten en iets anders gaan zoeken, gezien de punten die je aangeeft.
Welk horloge dit zou moeten worden, weet ik niet. Bb54 kan zeker een overweging zijn, maar wellicht dat je door gaat sparen voor het befaamde kroontje…

1 like
6 likes

Netjes opgelost van AD, ik zou lekker eens met hen gaan babbelen wat voor hun ook een lekkere oplossing is.
Bij voorbaat centjes terugvragen voelt een beetje raar. Wat als dit niet gebeurd was?

5 likes

Idd de beste optie!!

1 like

Zeker netjes en zoals het ook hoort. Ik zou voor optie 3 gaan. Als het niet was gebeurd, was je nog steeds tevreden toch?

2 likes

Mijn tudor gmt had ook kuren. Eerste keer laten services, tweede keer gekozen voor een nieuwe (geen optie voor geld terug). Deze toen doorverkocht en het geld gebruikt voor een andere aankoop.

Mocht je het horloge in de toekomst toch missen dan is tweedehands vaak een mooie optie (en goedkoper dan nieuw voor een Tudor)

1 like