Deze Pelagos nu al weer 1 jaar om de pols en draag deze echt bijna dagelijks zelfs op vakantie mag ze mee.
Ik ontzie het horloge echt niet maar als ik eens met de boorhamer aan de slag ga of ander heel ruw werk dan gaat ze gewoon even van de pols.
Nu op mijn werk in de nachtdienst en maar weer eens haar maandelijkse wasbeurt.
Gewoon lauw water met een beetje afwasmiddel.
En wat mij opvalt is dat ze na een jaar intensief gebruik er gewoon nog heel goed uitziet. Het titanium houd zich gewoon heel goed en krasjes die erop waren gekomen verdwijnen ook weer gewoon vanzelf ( iets met oxidatie ofzo)
Hier is een kras heel duidelijk te zien op de band de middelste 1e schakel en de op de volgende foto dezelfde kras 4 maanden later.
Op de gehele band zitten wel eens meer van dat soort mini veegjes maar echt helemaal niets bijzonders.
Ik heb stalen banden van Tudor gehad die er naar een jaar erger aan toe waren
De clasp heeft zijn gebruikelijke desk dive sporen .
De algehele staat is na een jaar intensief dragen gewoon nog erg netjes te noemen.
De bezel en glas zijn gewoon nog in topconditie
Al met al meer dan tevreden over dit titanium waarvan toch echt vele verhalen de ronde gaan dat het enorm krasgevoelig is.
En dan het uurwerk ik heb het afgelopen jaar 2 maal getest en deze heeft echt een gangreserve van 72uur en dat is gewoon super als je ooit je horloge een heel weekend weg moet leggen .
Ook de prestaties voldoen binnen een jaar nog aan de norm al had ik dan liever gehad dat deze iets in de plus zou lopen.
Maar ach wat zijn nou die paar seconden.
!
Zo heel af en toe lichte twijfel en flipperdrang maar zeg nou zelf wat is een betere tool / dive watch in deze prijsklasse