Tudor titanium grade 2 the battle scars,( of valt het wel mee) 1 jaar om de pols.

Deze Pelagos nu al weer 1 jaar om de pols en draag deze echt bijna dagelijks zelfs op vakantie mag ze mee.

Ik ontzie het horloge echt niet maar als ik eens met de boorhamer aan de slag ga of ander heel ruw werk dan gaat ze gewoon even van de pols.
Nu op mijn werk in de nachtdienst en maar weer eens haar maandelijkse wasbeurt.

Gewoon lauw water met een beetje afwasmiddel.
En wat mij opvalt is dat ze na een jaar intensief gebruik er gewoon nog heel goed uitziet. Het titanium houd zich gewoon heel goed en krasjes die erop waren gekomen verdwijnen ook weer gewoon vanzelf ( iets met oxidatie ofzo)
Hier is een kras heel duidelijk te zien op de band de middelste 1e schakel en de op de volgende foto dezelfde kras 4 maanden later.

Op de gehele band zitten wel eens meer van dat soort mini veegjes maar echt helemaal niets bijzonders.
Ik heb stalen banden van Tudor gehad die er naar een jaar erger aan toe waren
De clasp heeft zijn gebruikelijke desk dive sporen .
De algehele staat is na een jaar intensief dragen gewoon nog erg netjes te noemen.
De bezel en glas zijn gewoon nog in topconditie
Al met al meer dan tevreden over dit titanium waarvan toch echt vele verhalen de ronde gaan dat het enorm krasgevoelig is.
En dan het uurwerk ik heb het afgelopen jaar 2 maal getest en deze heeft echt een gangreserve van 72uur en dat is gewoon super als je ooit je horloge een heel weekend weg moet leggen .
Ook de prestaties voldoen binnen een jaar nog aan de norm al had ik dan liever gehad dat deze iets in de plus zou lopen.
Maar ach wat zijn nou die paar seconden.
!
Zo heel af en toe lichte twijfel en flipperdrang maar zeg nou zelf wat is een betere tool / dive watch in deze prijsklasse :hugs:

78 likes

Nooit meer weg doen! Dit klinkt en leest als jouw horloge :ok_hand::muscle:

2 likes

Fantastisch om te zien en te lezen dat dit horloge niet alleen mooi is maar ook heel erg mooi blijft. Ondanks of juist dankzij het titanium. Jouw horloge.
Enne, flipperen doe je toch vooral met je andere horloge Dan?

Op naar nog heel veel jaren draagplezier Dan!

Tip: ga er niet mee duiken, dan komen de echte krassen

Ja Titaan is heel mooi materiaal.
En als je veel krassen hebt kan met een schots bride weer mooi maken.
En grade 5 krast net zoveel als grade 2.
5 heeft alleen een hogere treksterkte.
Maar gefeliciteerd mooi horloge.

Klopt, maar zo heel af en toe zie ik ook wel eens iets anders mooi voorbij komen :thinking::thinking: FXD ofzo.

1 like

Nee, beetje snorkelen en dan kom ik niet dieper dan drie meter :wink:

1 like

Blijft een prachtig horloge!

1 like

Heel gaaf en mooi om te zien hoe zo’n Titaan ( woordgrapje) stand houdt.
Maar deze foto moest ik een beetje van gniffelen :

Sta je dan in een zwembad met je arm het water in te beuken en daar een foto van te maken. Dat lukt nooit in 1 keer dus moet je dat een aantal keer doen … Vraag me af wat de omstanders daar van moesten denken. Wel een geslaagde foto !

Ik sta vaak ook op straat een foto van mijn horloge te maken. Denken mensen volgens mij echt van “wat is die gast aan het doen”. Blijft leuk.

12 likes

Mijn beste,

Blijft een onafscheidelijk duo,
“Dan” en zijn Tudor.:watch:

Bedankt voor het delen!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Herkenbaar :blush:

1 like

En dan te denken,dat hij in het blauwe stond,wist niet goed wat ik zag,

Maar gelukkig heb je een goede keus gedaan,vind hem veel cooler dan een Explorer,vaak moet je blij zijn met wat je al hebt :facepunch: :facepunch:

2 likes

Schitterend mooi horloge in al zijn uitvoeringen, en nog stevig ook!

Ik moest dit jaar kiezen tussen een Pelagos en een nieuwe CV-ketel… helaas, de politiek heeft mij hierin gedwongen een keuze te maken :upside_down_face:

1 like

Ja groot gelijk . Ik wilde ook heel graag een Rolex maar er is geen enkel model wat me echt trekt… tis allemaal net niet tool genoeg. Kijk ik dan naar Tudor zijn er gelijk twee die bij mij in het oog springen.

2 likes

Prachtig horloge! De Pelagos staat in mijn top 2 die ik graag zou willen hebben!

2 likes

Welke Pelagos 39 en de BB 58 blauw of de 54?

Hahaha, ja probeer het wel altijd zo onopvallend mogelijk te doen.
Alles voor HF he :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Dit is het bij mij ook.

Bah, ja je kan je geld maar 1 x uitgeven.

Zeker :+1:

:joy::rofl::joy:

4 likes

De Pro en de 54. Pelagos 39 een goede 3e.

2 likes

Jazeker :ok_hand: heel tof ook.