Pelagos … want ik ben gewoon meer van de ‘stoere’ duikers, maar dan wel graag met schakelband en niet die ( in mijn ogen lelijke ) rubberen band … succes met kiezen!
Ik geloof je dan ook meteen haha. Ben geen Tudor kenner, zie ze natuurlijk wel vaak voorbij komen. Ging me meer om de looks en een eerste oog opslag. Nogmaals, zeker geen kenner hier!
Valt wel mee. Bij een beetje stoere man als ik staat dat best ok
Wat bedoel je met slab sided?
Gewoon kopen die 39 is echt een topper,en draagt echt heel fijn op de titaniumband.
Zou me niet laten beinvloeden door zo een uitspraak
De Pelagos is veel meer een moderne toolwatch. Geen vintage vibes maar gewoon strak, moderne materialen en een heel fraai formaat.
De BB is toch meer een iteratie van de 5-digit Submariner. En die jubilee band is daardoor ook niet echt passend vind ik.
Heb zelf een P39 gehad en spijt dat ik hem weg heb gedaan. Echt een everyday watch
Voor de twijfelaars over grade 2
Dat je hem alweer zo lang hebt joh. Tijd gaat snel.
Wanneer je een P39 in hele nette staat koopt en deze een tijdje zorgvuldig draagt, kun je hem indien gewenst altijd voor nagenoeg je aankoopbedrag weer van hand doen. Polijsten is volgens mij wat lastiger bij titanium dus de zwaar gebruikte exemplaren blijven tweedehands vaak liggen.
Er bestaan wel van die titanium polishing pads maar daar durf ik zelf niet aan eerlijk gezegd
Nou kopen dan,horloge is top
Met een blauw gummetje lukt het ook,heb ik uit betrouwbare bron
Ik quote even uit het artikel:
For watches, the most common forms are Grade 2 and Grade 5 titanium. Grade 2 is “commercially pure” titanium and provides light weight and corrosion resistance but isn’t quite as strong as alloys like Grade 5. Grade 5, or Ti 6Al-4V, is titanium alloyed with 6% aluminum and 4% vanadium. The resultant alloy increases strength, as well as heat and corrosion resistance. In pricier watches, expect Grade 5.
Geen grade 5 in een 4K+ titanium horloge is voor mij gewoon een omissie.
Dat jij heel blij bent met je Pelagos en er netjes mee omgaat, betekent niet dat je niet objectief naar de materiaalkeuze mag kijken.
Ik heb er 1 gehad anders kon ik er niets over zeggen. Ik wilde op een gegevenmoment de pelagos verkopen of inruilen maar in duitsland liggen ze als lood in de vitrine dus niemand ruilde mijn pelagos in . Dat was voor mij , nooit geen Tudor Pelagos meer . Ik ben heel tevreden met mijn Rolex Submariner nu bijna 3 jaar onafgebroken om mijn pols .
Ik blijf het lastig vinden maar neig op dit moment naar de Pelagos 39. De verhoudingen kloppen helemaal en de vierkante markers smoelen goed bij de Snowflake wijzer. Enige verbeterpunt zou voor mij een datum op 3 uur zijn.
Bij de BB moet je toch kiezen uit twee kwaden: oyster met fake rivets of een Jubilee die minder goed staat bij een duiker. Heb hem nog niet in het echt gezien, maar de lugs zijn misschien toch nog te breed. En zou een zijdeglans bezel insert mooier vinden bij dit horloge.
Tja. Dat is een lastige. De 58 of de 39 zijn qua grootte min of meer vergelijkbaar.
Ik vind de
Heel cool. Zeker op rubber. Of jubilee.
Maar ja de
Is natuurlijk ook heel gaaf.
Lastig. Lastig.
Nah. Dan toch echt de bb54 op rubber mét endlinks veel mooier.
Je blijft te veel in het ‘oude’ hangen @Fate_Amenable_To_Change
En nog wat eigen foto’s.
.Oh en ja. Ik zou er best wel een bb54 naast kunnen hebben.
@Tvhal ik zou voor de bb54 gaan.
Mijn jeugd waren de twee leukste maanden van m’n leven, in 1975.
Een platte, rechtop staande zijkant. Als de “cliffs of Dover”, zeg maar. De meeste horloges hebben dan een drie delige kast die wat meer uitgesproken een middenkast laat zien als separate streep van bezel en bodem. Dat breekt, en maakt 'm meer dynamisch.
Van deze twee voor mij de Pelagos every day of the week.
Heb een GS gehad met grade 5 titanium, erg fijn en krast niet.