Uitslag door een horlogeband

Vragen of ze deze ipv van de mijne willen doen.
Audemars Piguet Royal Oak (Submodel)
€ 62.122

Komt zeker wel goed. En zakken met de prijs kan nog altijd.
Zonder D&P toch ? Anders zeker een andere.prijs :weary:

1 like

Witgoud bestaat niet. Het metaal goud is geel. Door dit te legeren met andere ( witte ) metalen wordt de legering witter maar nooit helemaal wit want in het geval van 18 krt goud is dus 750/1000 ste van de legering een geel metaal wat betekent dat er altijd een gele gloed over blijft hangen. ( slechts 250/1000 ste in de legering zijn witte metalen dus dan wordt de legering nooit wit ). Om het nou toch echt helemaal wit te maken wordt het gerhodineerd ( er wordt een laagje platina metaal op aangebracht ). Dit is wel slijtvast maar het blijft een laag/ een coating. Zal er dus bij intensief gebruik langzaam afslijten. Je kunt het dan weer opnieuw laten rhodineren.

2 likes

Bij deze had ik er geen last van gehad. Sluiting van goud.

2 likes

Mischien dan uit voorzorg een platina kopen. Kan daar straks de meteoriet in. Klopt dan ook gewoon kwa refnr

1 like

Dit is een hele lange nerd reactie met als conclusie dat witgoud wel bestaat. :thinking:

3 likes

Maar nu ???
GVD man. Even nadenken.

Eerst maar eens een mail sturen. Mischien hebben ze andere sluitingen liggen voor als je een allergie hebt. Net als in een restaurant krijg je dan ook wat anders :joy:

Lees ook de tweede zin even wijsneus.
Misschien vinden anderen het gewoon wel interessant om te weten.

Ik ken het chef.

Maar je opmerking ‘witgoud bestaat niet’ slaat als een lul op een drumstel.

'Ik denk, dus ik ben’
René Descartes

'Het wordt gemaakt, dus het bestaat’
Han da Vinci

1 like

Het bestaat wel maar het komt niet uit de grond als witgoud.

Mijn beste, bestaat de Rolex Submariner?

2 likes

Yes, maar het komt niet uit de grond als een submariner. Of wel?!?:thinking:

2 likes

Zo bedoel ik het inderdaad. Het bestaat niet als puur metaal. De originele kleur van goud is geel.

Ik denk dat er niks wordt gebruik wat onbehandeld rechtstreeks uit de grond komt

Klopt. Anders zou goud veel te zacht zijn om te gebruiken in horloges of sieraden.

Maar goed witgoud bestaat natuurlijk wel.
Ik denk dat ze elkaar verkeerd begrijpen en Mischien net niet handig geschreven.
Zijn er hier een paar die altijd goed wakker zijn :sunglasses:

1 like

Ik heb dé oplossing voor je @Henman:

1 like

Wat ik ermee bedoelde is dat het niet bestaat als puur metaal, De kleur van goud is geel.

:face_vomiting:

1 like

Ik begrijp je wel. Maar je moet vaak opletten hoe je het hier schrijft :joy:

1 like