UITSLAG HF foto challenge #21 - Thema: Zomervakantie/Staycation

Thanks :pray:t3:

Maarehhh…

Fill flash? Kun je dat ergens kopen? Moet je dat erop smeren? Ik heb echt geen idee :thinking:

2 likes

Heerlijk…
Xje voor jou

3 likes

Foto 11 gaat dus aan kop. Dan kunnen we meteen stoppen met thema’s en er gewoon de foto-van-de-week van maken. :smile::+1:t2:

3 likes

Foto 4 en 5 hadden op dat moment nog geen enkele stem, dat vond ik sneu.

M’n laatste stemadvies was voor 14 en 15 (m’n grootste concurrenten) om het spannend te maken!

Natuurlijk is dat ook zo wat je schrijft @Fate_Amenable_To_Change
(Foto 9 is inderdaad ook erg mooi!)

6 likes

Ik huil een beetje van binnen. Maar ben wel mooi door de voorrondes gekomen en die kan je me niet afpakken :sunglasses:

10 likes

Eens.

1 like

:see_no_evil:

Ik ben zó ontzettend benieuwd naar een al dan niet gefillflashde inzending van jouw eigen hand. Als die net zo ‘tof’ is als als je telkens interessant ogende en nogal neerbuigende commentaar, mag je het daarna zelf misschien ook wel een keer organiseren. Da’s leuk man! Serieus.

Ik heb een zondagmorgenthemasuggestie, “dikdoenerij” … :beers:

@GiveMeYourDough, omdat het licht van achter het horloge komt valt de wijzerplaat een beetje in de schaduw. Dat zou je kunnen oplossen door wat extra licht te verzorgen met bijv. een lamp of flitsertje. In dit geval was een velletje wit papier als reflector waarschijnlijk al afdoende geweest.

7 likes

Oh bitch, puhlease. Laten we nu niet doen alsof het noemen van fill flash in een fotografietopic dikdoenerij is.

Zeker bij de 21e editie van een fotowedstrijd mag er toch wel naar belichting, compositie of onderwerp gekeken worden? Anders kun je het beter opdoeken voor de wedstrijd “peuters die horloges met stoepkrijt tekenen”.

Die like is voor de uitleg. Ik wilde 'm net gaan typen, maar je hebt me de moeite bespaard. @GiveMeYourDough, dit wordt het verschil (foto van internet):

Dus gewoon on topic: 9 is mooi qua compositie, bokeh en belichting. 14 was het absoluut voor mij geweest als ie een tikkie meer licht had gehad.

Sorry man, fotografie is al jaren lang m’n hobby niet meer.

3 likes

Nog een uurtje of zes à zeven om je stem uit te brengen! Doen. Op naar de 200 … :wink:

Oh enne, nog best spannend aan de top. Nummer één met slechts 7 stemmen verschil koploper, de nummers twee en drie staan vrijwel gelijk en als we nog 50 stemmen uit gaan brengen kan het zeker nog alle kanten op. Dus.

giphy-2

Geen Henk deze keer? Goh …

1 like

Nee, de inspiratie kwam dit keer van mijn beste relnichtenvriend extraordinaire. Da’s een kleine Braziliaanse Jood die in New York opgroeide en modefotograaf is geweest. Die gast is echt heel grappig. :rofl::+1:t2:

Z’n mooiste citaat: Hit me again and I might fall in love, asshole. Hij zei dit tegen een heel grote meneer die hem in een kroeggevecht per ongeluk een klap verkocht.

On topic hoop ik dat 14 wint, van de kopgroep.

1 like

Ah zo. Weer wat geleerd. Volgende keer toch een lamp meenemen naar het strand :joy:

@Fate_Amenable_To_Change Thanks voor de feedback. Ik zie wat je bedoelt. Maar zonder photoshop of een lamp/papiertje kom ik daar helaas niet aan met alleen een mobiele telefoon.

1 like

Zoals ik eerder al deed, roep ik nogmaals op om te stemmen op nummer 14, deze foto is gewoon beter dan mijn foto met uitjes en m’n ontzettend mooie Oris! Dus stem op foto 14!!!

Van fotografie heb ik geen verstand, ik fotografeer op gevoel, maar vind het wel erg leuk om te doen.

Daarbij komt ook nog dat ik erg slecht ben in “organiseren“ en “internet“, als ik win moet ik eerst oefenen hoe het allemaal moet en heb ik misschien hulp nodig. Wel heb ik een mooi onderwerp in gedachten, waarbij de door @Fate_Amenable_To_Change aangehaalde belichtingstechniek niet of nauwelijks van toepassing is.

3 likes

Geen probleem. Ik doe het nu ook voor @ABCSteed. :sunglasses:

4 likes

Dank je wel, dat vind ik een erg geruststellende gedachte!

Hoe dan ook, de foto challenge is erg leuk.

2 likes

Zoals het er nu UI tziet, mag de vlag uit Hans

2 likes

Haha, nog maar even wachten met de vlag ui thangen, er kan nog van alles gebeuren!

1 like

Niet zo bescheiden hoor, je foto is prachtig en daarmee win je gewoon! Hoewel foto 14 ook een kanshebber was voor mij. Ben benieuwd wel onderwerp je bedacht hebt :wink:

2 likes

Dan is dit bij uitstek het topic waar je niet hoeft te komen. Zeker niet met die negatieve toon. Laat de rest dan lekker hun foto’s maken van de gezamelijke liefde horloges met steeds een andere twist. Het is tenslotte een horloge forum, geen foto forum. Soms wint de kwalitatief beste foto, soms degene met de meest creatieve inslag. Dat maakt het hier juis zo leuk.

2 likes

Eens. We zijn geen fotografen, maar horlogeliefhebbers. Het draait om die mooie creativiteit (en natuurlijk ook wel wat kwaliteit!) :+1:t2:

2 likes

Ach, we zijn het niet eens, en dus kom ik gewoon lekker terug, stem ik mee, en keuvel ik wat over goede en slechte foto’s. Ik zie het liefste dat de beste foto wint, en niet het kiekje van het meest populaire horloge of met de flauwste grap, maar er zijn meer leden die hier komen stemmen. Die hebben allemaal het volste recht om dat te doen, daar zul je me nooit over horen. Alle negativiteit ten spijt hoor je mij niet zeggen dat jij hier bijvoorbeeld niet moet posten. :kissing_heart: :kissing_heart:

Probeer eens een van achter belicht object te fotograferen met het flitsertje van je camera aan. Ik vraag me af of hij afgaat bij daglicht, en zo ja of het een OK fill flash is. Je telefoon zou je goed kunnen verrassen! :+1:

We wachten met spanning af! Ik ben nieuwsgierig, in ieder geval. Alvast gefeliciteerd, want je hebt dit gewoon gewonnen. Al snap ik niet wat vakantie in godesnaam met uien te maken heeft, tenzij je voor een boertje in de Provence bezig bent of zo. :slight_smile:

1 like