Vandaag gebeld door de douane met de volgende mededeling :
De door u geïmporteerde horloges maken geen inbreuk op merkenrecht of intellectuele eigendomsrechten zoals eerder door ons ten onrechte werd vastgesteld. Wij hebben uw zending dan ook vrijgegeven.
Ik krijg hiervan nog een schriftelijke bevestiging. Deze zal ik in dit draadje posten.
Ik denk dat deze uitspraak een belangrijke toon zet in het hommage/replica vraagstuk. En ik ben vrij mijn activiteiten met Parnis en Marina Militare voort te zetten.
Nu nog afwachten of alles onbeschadigd is en, niet vergeten, mijn leverancier op de hoogte te stellen. Die heeft alle horloges inmiddels nogmaals verzonden om niet…
Ik denk dat deze uitspraak een belangrijke toon
zet in het hommage/replica vraagstuk. En ik ben
vrij mijn activiteiten met Parnis en Marina
Militare voort te zetten.
Dat bovenstaande denk ik niet hoor. Of tenminste niet op dit forum… De douane heeft er naar mijn idee belachelijk lang over gedaan om te moeten inzien dat hier geen sprake is van een replica. Dat verandert niets aan hoe men op dit forum staat tegenover hommages.
Gefeliciteerd. Als je dit in een PDF-plaatje zou willen plaatsen, lijkt me dat heel mooi. Als het is wat ik denk, heb je een gigantische overwinning op Panerai behaald.
en @ dmc: “… hoe men op dit forum staat tegenover hommages…”
Gefeliciteerd!:)-D
Ondanks de uitspraak, blijf ik van mening dat je met de Marina Militare geluk hebt gehad. Aan de andere kant sloeg hun Parnis verhaal natuurlijk nergens op.
Helaas voor jou en voor wie van ons af en toe iets dergelijks koopt, heeft de uitkomst hiervan natuurlijk geen precedentwerking.
Er word gesproken over een gigantische overwinning op Panerai, ik vind het meer een flater van de douane, want de kastvorm en kroon bescherming is gewoon van Panerai gekopieerd en ook de wijzer plaat indeling is vaak exact een panerai aftreksel, ik ben totaal niet tegen hommages oid maar om het een overwinning te noemen vind ik dan wel heel erg overdreven.
Wanneer de vrijgegeven zending aankomt willen we best fotoos zien van de artikelen in kwestie.
En ondertussen ga ik vast chips en cola kopen, want het risico dat hier weer zo’n leuke discussie gaat aanvangen is best wel groot.
Proficiat trouwens.
Gefeliciteerd. Als je dit in een PDF-plaatje zou
willen plaatsen, lijkt me dat heel mooi. Als het
is wat ik denk, heb je een gigantische overwinning
op Panerai behaald.
en @ dmc: “… hoe men op dit forum staat
tegenover hommages…”
Ik voel me niet aangesproken.
Menno
Volgens mij wordt mijn uitspraak niet helemaal goed geïnterpreteerd. Men = de mensen op dit forum en ik zeg daarmee helemaal niet dat men allemaal dezelfde mening heeft. Er zijn leden die hommages vreselijk vinden, er zijn mensen die vinden dat hommages prima kunnen, er zijn mensen die niet koud of warm worden over die hele discussie (o.a. ik), er zijn mensen die… etc. M.a.w. de leden van dit forum (men) heeft een mening over hommages waarvan ik verwacht dat die niet veranderd is omdat de douane nu wel toestaat om een hommage in te voeren.
Dat verandert niets aan hoe men op dit
forum staat tegenover hommages.
Ik wist niet dat we eensgezind waren.
Volgens mij wordt mijn uitspraak niet helemaal goed geïnterpreteerd. Men = de mensen op dit forum en ik zeg daarmee helemaal niet dat men allemaal dezelfde mening heeft. Er zijn leden die hommages vreselijk vinden, er zijn mensen die vinden dat hommages prima kunnen, er zijn mensen die niet koud of warm worden over die hele discussie (o.a. ik), er zijn mensen die… etc. M.a.w. de leden van dit forum (men) heeft een mening over hommages waarvan ik verwacht dat die niet veranderd is omdat de douane nu wel toestaat om een hommage in te voeren.
Wanneer de vrijgegeven zending aankomt willen we
best fotoos zien van de artikelen in kwestie.
En ondertussen ga ik vast chips en cola kopen,
want het risico dat hier weer zo’n leuke discussie
gaat aanvangen is best wel groot.
Proficiat trouwens.
Nou ik doe niet mee hoor. Die discussie kan ik nu wel dromen…
Ik denk dat deze uitspraak een belangrijke toon
zet in het hommage/replica vraagstuk. En ik ben
Dat bovenstaande denk ik niet hoor. Of tenminste
niet op dit forum… De douane heeft er naar
mijn idee belachelijk lang over gedaan om te
moeten inzien dat hier geen sprake is van een
replica. Dat verandert niets aan hoe men op dit
Ik denk dat plummer bedoelt voor de douane hoe ZIJ in het vervolg omgaan met hommages. Ik heb ook m’n twijfels of er een precedentwerking hierbij van kracht is.
Wanneer de vrijgegeven zending aankomt willen
we
best fotoos zien van de artikelen in kwestie.
En ondertussen ga ik vast chips en cola kopen,
want het risico dat hier weer zo’n leuke
discussie
gaat aanvangen is best wel groot.
Proficiat trouwens.
Nou ik doe niet mee hoor. Die discussie kan ik nu
wel dromen…
Och, voor old times sake
Het gaat al zo slecht met de economie. Wat extra consumptie van chips en cola kan misschien helpen :+
Dat bovenstaande denk ik niet hoor. Of
tenminste
niet op dit forum… De douane heeft er
naar
replica. Dat verandert niets aan hoe men op dit
Ik denk dat plummer bedoelt voor de douane hoe ZIJ
in het vervolg omgaan met hommages. Ik heb ook m’n
twijfels of er een precedentwerking hierbij van
kracht is.
Bedankt Marnix, dan heb ik de reactie van PlummertNL ook verkeerd geïnterpreteerd. Ik had inderdaad het idee dat hij verwees naar het vraagstuk hommage/replica op dit forum. Dank.
blijven imitaties of netter gezegd homages
maar ik heb helemaal geen moeite met nep of homage ik wordt altijd een beetje moe van die discussies.
moet kunnen mits ze niet als “origineel” verkocht gaan worden natuurlijk!
homageforum is overigens een tip … echt prachtige homages!
Dat bovenstaande denk ik niet hoor. Of
tenminste
niet op dit forum… De douane heeft er
naar
replica. Dat verandert niets aan hoe men op
dit
Ik denk dat plummer bedoelt voor de douane hoe
ZIJ
in het vervolg omgaan met hommages. Ik heb ook
m’n
twijfels of er een precedentwerking hierbij van
kracht is.
Bedankt Marnix, dan heb ik de reactie van
PlummertNL ook verkeerd geïnterpreteerd. Ik had
inderdaad het idee dat hij verwees naar het
vraagstuk hommage/replica op dit forum. Dank.