… en een klein zinnetje als: Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor de eventuele overlast die dit mogelijk voor u heeft veroorzaakt.
kan er kennelijk niet van af…:X
… en een klein zinnetje als: Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor de eventuele overlast die dit mogelijk voor u heeft veroorzaakt.
kan er kennelijk niet van af…:X
… en een klein zinnetje als: Wij bieden u onze
verontschuldigingen aan voor de eventuele overlast
die dit mogelijk voor u heeft veroorzaakt.kan er kennelijk niet van af…:X
nee, want dan zou het nog meer lijken alof ze t niet goed gedaan hebben en wil men misschien meer dan alleen een verontschuldiging.
en nog steeds niet binnen (TD)
moet je es proberen met een belastingaanslag proberen. dan slaan ze je met aanmaningen en boetes om de oren…
Zucht Heb ik ze nou echt voor niks jaren schriftelijk communicatie gegeven? Wat een taalfouten! Nou ja, ik heb er wel goed aan verdiend. (tu)
De douane (net als de belastingdienst) kan met een speciaal tekstverwerkingsprogramma brieven ‘componeren’. Dat is hier niet gebeurd. Hier heeft iemand over na moeten denken - en het is de vraag of hij/zij dat ook heel zorgvuldig heeft gedaan. Ik kan hier uren over praten aan de hand van anecdotes…
Terug on topic: dit is een heel belangrijke brief. Ook zonder excuses! Als je 'm goed leest, zie je dat niet ALLE Marina Militare horloges ‘echt’ zijn verklaard, maar alleen deze 5! Je kunt dus een volgende keer hetzelfde gezeur weer verwachten, zeker als je met andere modellen MMs aan komt zetten. Zodra deze 5 horloges binnen zijn, moet je onmiddelijk weer een correspondentie starten over de volgende zending(en) en ‘advies vragen’ om onnodig werk etc. te voorkomen (zoiets heb ik trouwens ook in mijn eerste reactie als eens geschreven).
Menno
Volgens mij heb je ons verteld dat je de Marina’s als zakelijke activiteit hebt geïmporteerd. Richting de douane heb je je als particulier voorgedaan. Volgens mij is daarmee de uitspraak niet rechtsgeldig.
Of ben je nog steeds een particulier zonder kvk inschrijving?
Voor de douane maakt het niet uit of je zakelijk of prive importeert. De douane is van meet af aan op de hoogte geweest van de import als zakelijke activiteit. Staat ook op de vrachtbrief die is geadresseerd aan Reloxo.nl.
Voor justitie ligt dit anders. Maar we hebben geen zaak.
Volgens mij heb je ons verteld dat je de Marina’s
als zakelijke activiteit hebt geïmporteerd.
Richting de douane heb je je als particulier
voorgedaan. Volgens mij is daarmee de uitspraak
niet rechtsgeldig.
Of ben je nog steeds een particulier zonder kvk
inschrijving?
Je verwacht het niet! Vandaag een brief van PostNL ontvangen. Gedateerd 21 februari (jaja, die brief is drie weken onderweg). Voor de nieuwe lezers van deze soap, op 1 maart is formeel door de douane de zending alsnog vrijgegeven.
Ik scan hem morgen wel even in want dit begint echt een soap om van te smullen te worden. In het kort: PostNL meldt dat de horloges in beslag zijn genomen door de douane en dat ze worden vernietigd. En of ik nooit meer die dingen wil importeren anders loopt het slecht met me af.
En de punchline…Ondertekend door een Chinees!!!
Morgen de brief :+
Tja, ik importeer sindsdien alleen nog maar via DHL en UPS. En ook dan wordt gecontroleerd (pakjes opengemaakt en weer dichtgeplakt met een gemarkeerde tape). En die komen altijd aan. Altijd.
Ik weet niet of er jurisprudentie uit deze brief zal gelden voor toekomstige gevallen. Maar hoe dan ook, Marina Militare is nu formeel een origineel merk 
Zie ook het vervolg in de soap met PostNL verderop in dit draadje. Humor om te lachen.
Ik weet niet of er jurisprudentie uit deze brief
zal gelden voor toekomstige gevallen. Maar hoe dan
ook, Marina Militare is nu formeel een origineel
merk
Nee, ze kunnen en mogen morgen weer anders beslissen. Sterker nog zelfs een rechter kan dat ook doen (muv in theorie de HR, maar zelfs die kunnen zich om dingen heen wurmen). Precedentwerking bestaat niet in Nederland zoals in bijvoorbeeld Engeland.
Anderzijds zal het wel altijd voordelig voor je uitwerken dat je zo’n beslissing hebt in een eventuele volgende zaak.
Anderzijds zal het wel altijd voordelig voor je
uitwerken dat je zo’n beslissing hebt in een
eventuele volgende zaak.
Ben je daar zeker van? De beslissing om dit spul door te zenden is uiteindelijk gedaan door een Douane-ambtenaar. De beslissing van een ambtenaar is uiteindelijk “maar” een beslissing. Ik vergelijk het met bijvoorbeeld een agent die je wel of geen bekeuring geeft voor geen fietsverlichting voeren, dat geeft ook geen voordeel bij een volgende verkeersovertreding…
Uiteindelijk springt TS er goed uit denk ik, of heb je inmiddels je leverancier doorgegeven dat je zending toch vrijgegeven is… Hij zou je toch nieuwe sturen?
Paradigm Schreef:
Anderzijds zal het wel altijd voordelig voor
je
uitwerken dat je zo’n beslissing hebt in een
eventuele volgende zaak.Ben je daar zeker van? De beslissing om dit spul
door te zenden is uiteindelijk gedaan door een
Douane-ambtenaar. De beslissing van een ambtenaar
is uiteindelijk “maar” een beslissing. Ik
vergelijk het met bijvoorbeeld een agent die je
wel of geen bekeuring geeft voor geen
fietsverlichting voeren, dat geeft ook geen
voordeel bij een volgende verkeersovertreding…Uiteindelijk springt TS er goed uit denk ik, of
heb je inmiddels je leverancier doorgegeven dat je
zending toch vrijgegeven is… Hij zou je toch
nieuwe sturen?
Wellicht heb ik het ietwat te positief geformuleerd. Wat ik bedoel is dat de beslissing van de douane nooit negatief zal werken, eerder positief. Echter geeft het inderdaad geen garanties of zekerheden.
Nog beter dan Goei tijden, slechte tijden dit. Ongelooflijk…::o
Dat het voor de post niet zichtbaar/duidelijk is dat 't pakket door de douane is vrijgegeven… Geregeld ook opengemaakte pakketjes gehad met tape weer gedicht en een plakkertje van de inspectie dat 't ok is.
Groter : http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C3FIPZG4.jpg
Ondanks de Aziatische ondertekenaar deze keer geen taalfouten, maar het is dan ook een standaard document. Nog maar even gebeld met de douane, die snapten er ook niets van. Waar o waar zijn de horloges nu ?
Oops! Toch nog steeds een spelvaut : Marina Militaire…
Toch maar even de naam weg gehaald. Die man doet ook gewoon zijn werk.
… is een bekende naam in het politieke en ambtelijke bestuurs wereldje.
Zulke gasten laten overal hun keutels achter die jij dan vroeger of later op je bordje krijgt…
mvg
Keurige brief.
Het met naam noemen van de medewerker vind ik nergens over gaan, je maakt je eigen naam ook onzichtbaar. Waarom zijn naam wel zichtbaar en de jouwe niet?
Jeezes, wat een gedoe over wat ik gewoon mooie klokjes vind…
Gaat het dan over de BENAMING “Marina Militare” of over de looks naar Panerai toe ???
Mogen we ze dan ook hier niet meer op het forum posten of zo ?
Ik zou ze niet graag te eten geven, al de leden die een MM hebben. 
En “Parnis” mag dat dan wel ???
Zie de punchline opmerking in het voorgaande bericht…
Zie de punchline opmerking in het voorgaande
bericht…
Zal best, maar die man staat met volledige naam op het forum. Totaal onnodig.
Beide namen mogen. Parnis heeft IWC achtige modellen en MM Pam lookalikes. Komen overigens gewoon uit dezelfde fabriek. Of atelier 
Dat zei je net ook al…
Dat zei je net ook al…
Tja.