Uitspraken van je wederhelft

Mijn vriendin zegt tegenwoordig bij elk horloge “maar niet zo mooi als de Steinhart”.

Ze was het er niet mee eens dat ik die heb verkocht. Sentimentele waarde… :wink:
De kras op de gesp heeft zij veroorzaakt en het plekje op de kast is gekomen tijdens onze vakantie in Portugal. Die Portugezen gaan geen centimeter aan de kant op straat, en ik ben koppig genoeg om dan ook niet aan de kant te gaan. Ik vraag mij af wat de schade aan die Portugees’ zijn horloge was :stuck_out_tongue:

3 likes

Mannen die onbewust wel kinderen hebben zijn er zat, vermoed ik. :sunglasses:

5 likes

En solex om zijn pols???

oei, sterke man is dat geweest…

1 like

Zoiets van een ezel en steen…

Het lijkt ondertussen offtopic, want zoveel interessante en/of leuke antwoorden zie ik niet.
Mijn vrouw zegt alleen maar: “Zit je nou alweer horloges te kijken?”

1 like

College van mij, die een beetje into de horloges begint te raken, maakte de klassieke fout aan zijn vriendin te vragen waarom ze nieuwe schoenen wilde. Ze had toch al goede schoenen…facepalm

Mensen die onbewust wél kinderen hebben, zijn er dan weer wel. Wie weet gaat die vlieger voor ons allebei op :fearful:

[edit] Never mind…ik zie nu dat @marijn 'm al had ingekopt.

3 likes

haha

“Word je dat nou eens niet zat, dat geneuzel over horloges?”

Nou nee, en we hebben het ook wel over andere dingen, zoals soep @louis

8 likes

In een onbezonnen transparant moment heb ik verteld dat ik haar onbewuste blooper op het forum heb gedeeld…

Werd ze een beetje nijdig - Bleek ze aan het sparen voor een horloge voor mij en heeft nu het spaarpotje omgekeerd voor een leren jasje bij bol.com. (Nee, niet voor mij) :worried:

17 likes

Mijn vrouw leest dit topic gewoon mee, en heeft er net zoveel lol in als ik. Nogal veel uitspraken zijn herkenbaar voor haar.

Enkele die ik niet voorbij zag komen: “kap eens met de hele tijd aan dat ringetje te draaien, etterbak”. “Zit je weer verhaaltjes te schrijven op HF met al je vriendjes”. Schat, morgen komt PostNL langs met een horloge… "Wil je nu een koekje? "

Vooral veel sarcasme :expressionless: maar ze laat me wel mijn ding doen. Tevens weet ze wat HF en een bezel inhoud, en wie Ko is. Vrouw van een militair en WIS, dan heb je wat te stellen :smile:

26 likes

En terecht!!! Je moet ook niet zo eerlijk zijn!

Eerlijkheid wordt per direct altijd afgestraft bij die vrouwen!!

1 like

Er zijn waarschijnlijk mannen genoeg die onbewust geen kinderen hebben. In het Jodendom is het niet voor niets de vrouw die de afkomst bepaalt: Dat weet je tenminste zeker. :slight_smile:

4 likes

Dat terwijl er op dit forum toch mannen zat zijn die hun Rolex op een mooie zomerse dag wel zouden willen berijden, zo bij de waterkant of zo.

3 likes

Ik ben geen jurist, al zou ik dat blijkbaar wel mogen beweren :wink:
Ik was misschien iets te stellig, maar over het algemeen vallen sieraden niet onder de gemeenschap. Het voorbeeld dat je aandraagt betreft cadeaus aan een echtpaar in de vorm van sieraden. Die behoren volgens de uitspraak tot de gemeenschap. Is er jurisprudentie mbt een grote horlogeverzameling?

Als je kort voor scheiding geld uit de gemeenschap overhevelt naar sieraden, lijkt me dat rechter daar doorhesn prikt (en terecht). Maar als je al jaren af en toe een horloge voor de verzameling koopt, dan vind ik het redelijk dat de verzameling niet tot de gemeenschap hoort.

1 like

Indien je gedurende een poos met ‘gemeenschapsgeld’ een behoorlijk waardevolle verzameling opbouwt, ligt de zaak toch echt anders :blush:

3 likes

Dat dus! :point_up:t3:

1 like

Advies nogmaals: als je nu geen duurzame huishouding voert die als gemeenschappelijk is te bestempelen: koop nu je Rolexje of PP. Ga na 1 januari trouwen en maak voorshands een boedelbeschrijving. Dan blijft het buiten de beperkte gemeenschap. Maar nog beter: gewoon huwelijksvoorwaarden! Geen gezeik. Oh ja, zorg dan wel tussentijds voor een jaarlijkse verrekening anders heeft het nog niet veel zin. :wink:

1 like

Yup. In dat geval waarde berekenen en iets anders voor terug geven. Ik heb bij mijn scheiding een auto tegen m’n motor weg gestreept, en zo allerlei spullen verdeeld. Dat ging wonderwel goed. De sfeer was niet ontspannen en joviaal, maar ik duld op zeker moment ook geen slepende ruzie over dingen.

Mijn vader zei voor z’n sterven altijd dat we z’n bezittingen en geld gewoon met benzine moesten overgieten en opstoken, dan kon er ook geen gedonder ontstaan. Ergens bezat die man op dat punt een zekere wijsheid, al kon dat licht: Hij was niet kapitaalkrachtig te noemen. :slight_smile:

3 likes

Dat zal wel.
Maar als de vrouw in die periode een vergelijkbare hoeveelheid geld heeft uitgegeven aan ‘consumables’ of niet waardevaste spullen voor haarzelf … dan lijkt het mij dat je dat tegen elkaar kunt wegstrepen. Maar ja, dan moet je dat wel kunnen onderbouwen en aantonen. Daar gaat het natuurlijk vaak mis.

Wij hebben gekozen voor huwelijkse voorwaarden. Alles opgebouwd voorafgaand aan huwelijk blijft apart. Alles opgebouwd tijdens huwelijk is gezamenlijk. Met volgens mij standaardclausule mbt sieraden. Dus als ik een enorme verzameling opbouw gaat het bij een scheiding mis :wink:
Maar ik ben gelukkig getrouwd. Laten we dat zo houden!