“je had weer een pakket van beco technic of zoiets. Ligt in de garage. Wat is dat eigenlijk?”
Ow, dat is horlogemakers gereedschap winkel schat.
“Mijn god, ik blijf me erover verbazen. Horlogemaker lijkt nu meer op een bijbaan dat vooral veel geld kost, ipv dat het wat oplevert. Ik dacht dat je verzameling al veel geld kosten, maar dit snap ik echt niet. Zal wel een mannen ding zijn”.
Nee hoor schat, er zitten ook vrouwelijke knutselaars op het forum.
Met al mijn correcties en een reserve bril en een beeldscherm bril ben ik veel meer kwijt dan wat ik dit jaar aan horloges heb uitgegeven. Maar over die brillen hoor ik geen gemopper
Het mooie bij ons tegenwoordig is dat wanneer ik heb gezegd dat er een horloge binnenkomt, er 2 of 3 dagen later een bezorgdienst voor de deur staat met een pakket voor mn wederhelft want dan heeft zij ook wat besteld. Schoenen, kleding, kleren voor de kinderen enz. Een soort van ik bestel dan ook lekker wat, puh een verbale reactie blijft dus uit, ze zegt al niks meer
Mijn vrouw heeft een uitspraak die onderhand een klassieker is, en niet in de leuke zin van het woord: “Zodra je de pijp uit bent, dump ik álles in de container. Wil er níks meer van zien.”. Krijg die te horen als ze weer eens een maandelijks happy momentje heeft.
Een paar andere citaten:
alles onder 42mm ziet er bij jou uit als speelgoed.
Ik vind ze allemaal hetzelfde: metaal, rond, witte wijzers, zwarte plaat.
Ik zie niet wat er nou zou interessant is aan horloges
Als ik de tijd wil weten, kijk ik wel op mijn telefoon (waarop ik terugslinger: je kijkt continue op je telefoon en bent toch altijd te laat).
Pro’s: Schat ik heb een vintage Seiko horloge gekocht met een snowflake dial uit de jaren 70 (vrouwenmodel). Ik natuurlijk trots dat ze langzaam interesse toont en een beetje smaak krijgt.
Con’s: Ik heb 15 quartz horloge’s gekocht zonder batterij (20 baht per stuk) om die vervolgens ook zonder batterij te dragen.
Na mijn uitspraak in de fietsenwinkel dat het toch wel erg veel geld is voor een beetje ijzer met een elektromotor werd gevraagd door mijn vrouw of ik die discussie echt wilde aangaan.
Oh, dat exemplaar van mij begint iedere keer weer als ik een horloge gekocht heb “oh mooi zeg, is daar geen dames variant van?”. Inmiddels is haar collectie net zo groot als die van mij, alleen moet dat mormel van mij iedere keer weer de variant met diamantjes op de wijzerplaat hebben. Echt, ik h… hou zo van dat wijf.
Mooi als je dezelfde hobby deelt. En best leuk als we soms onopgemerkt hetzelfde om de pols trekken wanneer we onszelf klaarmaken voor een avondje uit of een feestje. Mijn lief heeft een goede smaak in ieder geval. En probeer er dan maar eens wat van te zeggen…
Zij zal nooit mijn liefde voor horloges, gitaren en vinyl begrijpen.
Ik nooit die van haar voor schoenen, kleding en tassen.
Sommige dingen moet je misschien ook niet willen veranderen. Waarschijnlijk iets met