Uitspraken van je wederhelft

Bij huwelijksvoorwaarden dien je jaarlijks te verrekenen (afhankelijk van de voorwaarden). Anders word je geacht te hebben geleefd als ware het gemeenschap van goederen. Bij het nieuwe stelsel is de gedachte dat beide echtelieden het privé vermogen dat ze hadden voor het huwelijk ook privé blijft. Na het huwelijk leven ze dan in gemeenschap. Dus drie vermogens! Wordt leuk tijdens een eventuele verdeling. :wink: Maar goed eea sluit beter aan bij de wereld om ons heen. Volgens mij kennen alleen Zuid-Afrika en Suriname een stelsel van gemeenschap van goederen.

Correct

Letterlijk 1 minuut geleden over mijn NA:

“Oh leuk hoor, de eerste eigenaar is vast al dood”

Kijkt naar de achterkant en doet alsof ze voorleest:

"ah zie je wel: “Lieve Bert, ik zal altijd van je houden”…

70 likes

Er gaat niks boven een vrouw met humor, toch?:grin:

1 like

Ik denk dat wij niet hoeven te verrekenen, tenslotte is alles wat we opbouwen van ons samen. Alleen het opgebouwde vermogen van voor ons huwelijk is en blijft gescheiden.

Maar ik denk dat @Anacharsis bedoelt dat bij huwelijkse voorwaarden waarin je afspreekt ook tijdens het huwelijk zaken gescheiden te houden, dat je dan netjes minimaal jaarlijks moet verrekenen.

1 like

Helemaal waar en meestal is ze onbedoeld grappig. :wink:

1 like

Toon ik ze een foto van 'n leuk duikertje: “ja zo met van die bollen vind jij toch altij goe” :anguished: :heart_eyes:

(Ze bedoelt de indices)

6 likes

De laatste tijd krijg ik genoeg om m’n oren maar deze was wel een schamper lachje waard:

Zij: ’ Dit doet me sterk aan iemand denken???'
Gevolgd door:

Ze heeft wel humor😬

37 likes

Hahaha! Jij wint. Een vrouw naar m’n hart!

Zegt ze: “die klokkies er uit of ik er uit”

Dan ziet ze mijn gezichtsuitdrukking en dat ik een ‘bepaald’ antwoord wil geven zegt ze snel: “vergeet wat ik zei - ik blijf liever”

8 likes

Ik krijg voornamelijk veel bewondering van m’n wederhelft.

Ze snapt niet dat ik allemaal van die dure horloges kan kopen met dat kut salaris van me.

38 likes

‘Als je geen horloges meer koopt, dan krijg je op je 35e er een van mij!’

‘Hoe kan je nou voor een ring sparen als je weer een horloge heb gekocht?’

(Moest een hint zijn)

5 likes

Daar leg je wel direct de vinger op de zere plek die Seiko denkt te adresseren met het vernaggelen van sommige GS wijzerplaten.

Zij:“Oh, die vind ik nou mooi! Die hou je toch zeker wel?”. Ik: “Ja hoor”. Als ik ze allemaal had gehouden dan was ik al mijn 10de kist toe.

De running gag die we er nog steeds in houden:
Toen de oudste (nu 20 jaar) nog op de creche zat was er een horloge gevonden op de creche. Eén van de leidsters die heel waarschijnlijk voor het vak Nederlandsch op de huishoudschool gezakt was had een briefje op de deur geplakt: “Horgloge gevonden”.
Sindsdien, dus al ongeveer 18 jaar, hebben wij het over “horgloges”.

Verzwijgen dat er een pakje is binnengekomen tijdens haar afwezigheid heeft geen zin. Dan zit ik op de bank te gluren naar mijn pols die quasi nonchalant over de bankleuning hangt, draai de pols in allerlei hoeken en draai aan de bezel zonder naar televisie te kijken. “Oh, heb je weer een nieuw horgloge?”

33 likes

Ik zeg haar ook dat ik voor het minimum loon ga werken. Uiteraard een minimum naar mijn standaard, maar dat zeg ik er dan weer niet bij :joy:

2 likes

Mijn dochter van bijna 2 ziet mij op HF naar een speedy kijken en zegt “Papa horloge om”" Waarop m’n vriendin zegt, “Je dochter verraad weer eens naar welke website je zit te kijken”

12 likes

“Wat zit je te lachen? Oh horlogehumor zeker?!”

“Ik vond je vorige mooier”

“Van dat geld kan ik heel Primark leegkopen”

“Wat een ouwe lullenhorloge”

“Doorlopen, je hebt al genoeg horloges”

20 likes

Deze herken ik. Ben je zelf weleens bij een Primark geweest?
Ik had de tranen in de ogen staan toen ik daar rondliep :joy:.

13 likes

Wat denkt ze dan dat je verdient? :wink:

1 like

"Wat leuk dat je met zoveel passie vertelt over je horloges"
Het is pas een half jaartje ‘aan’…

6 likes