Ultiem survival horloge?

Afhankelijk waarvoor dit trio zijn de harde werkers

1 like

En we weten dat 'ie werkt

1 like

SBDB015 ook een aardige

Of deze https://www.youtube.com/watch?v=zyHDPkPerHA&feature=youtu.be

Nou ja, van horloges heb ik niet veel verstand maar ik heb zelf lange tijd in de Ardennen gewoont, vlakbij Malmédy, Spa etc. Daar heb ik fijne herinneringen aan. Je eigen kerstboom uit je eigen bos omzagen is als kleine jongen een flink avontuur, kniehoog in de sneeuw met je vader en de slee op pad. In later jaren vele malen met een tarp of tent door het bos gezworven (wel eerst even de boswachter laten weten!) Dus nou ja “survival” wil ik het niet noemen maar vaak op avontuur wel. De hertjes of vossen die even polshoogte kwamen nemen in het kamp waren bijzondere ervaringen. Vanwege mijn werk (bij perry sport 12 jaar buitensport artikelen verkocht) is mijn advies aan jou; Keep it stupid simple. Koop een kaart van de omgeving en een Global kompass van Recta vanwege je trip naar zuid amerika. Op de website van recta staat precies hoe het werkt, dat is toch dapper? Kennis is nóg beter dan iets op batterijen, dat werkt altijd en is beter voor het moraal. Een eenvoudig horloge met wijzers is volgens mij goed genoeg. Zelf heb ik sinds een paar maanden een Seiko SNZG15 om den pols en die voldoet volgens mij precies aan al jouw wensen. Oja, vergeet geen DEET mee te nemen tegen de muggen in het hoge noorden.
Een prettige vakantie in ieder geval!
Groet, Arjan

2 likes

Suunto en als reserve een Seiko. Any Seiko will do.

Helemaal mee eens!
En als je een kompas gaat gebruiken vergeet dan de deviatie niet, die staat op elke goed kaart vermeld.
Naast de DEET zeker een muggennet meenemen voor Scandinavië.

Zelf gebruikte ik altijd een Casio Protrek, functies als thermometer, hoogtemeter etc. zijn leuk maar de nuttigste functie vond ik altijd de wekker, zodat je je vliegtuig, bus of trein niet mist :slight_smile:
Maar mijn ervaringen dateren nog uit het pré-smartphone tijdperk…

Nu zou ik kiezen voor een Casio Solar, voor de navigatie een smartphone voorzien van waterdichte hoes en zonne oplader én als backup kaart en kompas.

2 likes

Dit lijkt me een mooie optie.
Mission Impossible watch!

Niet te groot en alles wat je nodig hebt. En niet zo onooglijk als een Casio Rangeman (Sorry liefhebbers, dat is persoonlijk).
Zelf een band kopen/knopen van touw en klaar.