Meen je niet, nooit zoiets gehoord…Als dat zo is, haal ik meteen als zn posters boven mn bed vandaan
voor mij geldt:
vervang het woord “Rolex” door “fiets”
Ik zou persoonlijk het woord Rolex voor “penis” vervangen
laat je die ook wel eens thuis dan?
why not
Is op de K2 geweest en overleeft ook net zo gemakkelijk
in de woestijn, kost 2 of 3 tientjes, de Casio F-91W.
Gaat een survivaltochtje gegarandeerd overleven
Maar het aller belangrijkste is goed schoeisel.
hoho als we tof gaan doen : 5600 m nog wat …paar honderd boven Everst BC
En dat voor 3 knaken
niet de top neem ik aan
En nee ik heb geen foto’s van dit kutklokkie op de Everest…te koud en niet interessant
Een Pro Trek prw 3500… outdoor klok van Casio. Daar waar de G’s toch meer een hoekig karakter hebben is deze mooi rond, comfortabel en ook voorzien van solar, radio gestuurd, 200m waterdicht, sensoren erop.
O kuch…had ik al verteld dat ik overweeg de mijne te verkopen?
Er zijn momenten in mijn leven waarop dat verstandig zou zijn geweest
Ik heb een Suunto Core. Die doet het al 10 jaar prima. In Afghanistan en Irak stof, hitte en andere eigenaardige omstandigheden overleefd. In Somalie, Maleisie en de gehele Golf van Aden tropische en vochtige ellende gehad. In Noorwegen en Litouwen een soort van arctische omstandigheden inclusief wakduiken en geen centje pijn. Mijn reserve kijkshop G-shock voldoet het trouwens ook prima in dergelijke omstandigheden.
Rangeman is oké en vooral als je op verschillende hoogtes gaat hiken dan is een altimeter of barometer een leuk ding voor in de bergen.
Maar in echte survivalomstandigheden is een horloge het laatste waar je aan denkt
Een HFer niet
Mijn opa zei altijd: ‘van de grond en uit de wind’
Een wijs man.
Vanwaar dat je die klokjes dan eigenlijk zo weinig op HF ziet?
Mijn klokjes bedoel je? Hier en daar heb ik weleens sporadisch een plaatje gepost. Of als je het in zijn algemeen bedoelt: omdat het lelijke horken zijn, puur functioneel
Ik bedoel de Suunto Core in het algemeen. De G-Shocks zijn ook lelijke horken maar toch zie je die wel regelmatig voorbij komen.
Nu we toch in het militaire gebeuren terecht komen.
Ik heb het eens aan een kennis gevraagd en die is
bij spec ops.
Hij gebruikt een Casio Pro track, iets met PRW, dus dat zal dan het
ultieme survival horloge zijn naar wij dachten.