Ultiem Tour de France horloge

Hallo allemaal,

Als Tour de France liefhebber ben ik in m’n nopjes dat Le Tour naar mijn achtertuin komt; Utrecht

Dit icm de liefhebberij wat horloges heet, ben ik benieuwd wat jullie Tour-horloge is. Misschien een Tour editie van Festina of toch een gele mod van Seiko?

Ik ben benieuwd! :sunny: :wink:

Doe mij dan maar een Bianchi watch


of een Colnago watch

ooit een keer gekocht in een opwelling:

Dat is natuurlijk de Pontiac Maillot Jaune, naar de gele trui vernoemd. Beroemd geworden, omdat Pontiac sponsor was van het Nederlands rennerteam toen Wim van Est zestig meter een ravijn naar beneden kletterde. Gelukkig bleef hij ongedeerd op wat schrammen en de schrik na.

11 likes

Ik had nog niet zo over de tour nagedacht maar voor het timen
van rondes terplaatse gebruik ik meestal de Lorus, want goed afleesbaar en geen gepriegel met kleine knopjes,
maar deze vakantie zou het zomaar kunnen dat ik toch even bij de Tour aanwip en dan zou deze Casio met barometer en thermometer
ook wel handig zijn om te kijken of het weer in de bergen gaat omslaan en hoe hoog we zitten … de thermometer is aan de pols nutteloos maar ik zou hem in m’n biertje of Colaatje kunnen hangen
om te checken of deze koud genoeg is. :innocent:

In een ander topic kwam de Polar RC3 GPS reeds voorbij ter ere van 100 jaar Tour de France

2 likes

moest ook aan Pontiac denken :smiley:

1 like

Legendarisch verhaal en bijzonder horloge!

Das de mijne :wink: leuk dat je hem post @tempo

4 likes

Seiko SKXA35

1 like

Net binnen mijn nieuwe pontiac hydraulica memodata.met geel bandje…helaas vind ik het bandje niet mooi dus gaat een andere kleur worden maar voor de tdf vond ik het wel toepasselijk!

Uit de tijd dat ik echt nog geen smaak had…
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/verkocht%20of%20geruild/IMG_1049_zps9b91915e.jpg.html]

[/URL]

Doordat Tissot de Tour de France sponsort, heb ik een Tissot horloge gekocht.
Uiteraard ben ik een wielerliefhebber, maar nu rijst de vraag zal ik dan ook een Skoda kopen? :wink:

Het franse vintage merk Verdal was volgens mij het eerste officiele horloge. Je vindt ze soms op Ebay met leuke casebacks en “tour de france” op de dial. Helaas geen fotos van…

Op ebay een puntgave verdal tour de france

Deze met wat klassiekere looks zijn ook erg leuk.

1 like