Ultrasoon reiniger bij de Aldi

Ik ga morgen ook effe bij de Aldi kijken. Mocht ik er nog een stel mee kunnen nemen… Dan plus verzendkosten wil ik er best n stel meenemen.

2 likes

Ik kan nog wel even in de auto springen er een paar halen…er stonden er in Vlissingen nog een stuk of drie… Komt er nog wel 6,95 euro bij om te verzenden natuurlijk @Robinp ?

6 likes

Mocht je bij de Aldi achter het net gevist hebben…via Ali-express kun je soortgelijke types kopen voor hetzelfde geld.

https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=646&initiative_id=AS_20180626092403&SearchText=ultrasonic+cleaner

1 like

Onwijs aardig maar ik heb er geen haast bij. Wel enorm bedankt voor het aanbieden!!

1 like

Graag gedaan! :+1::smiley:

Ik heb hem gekocht op het Bijlmerplein, met al die eksters daar is het een wonder dat ze nog hadden :laughing::laughing:

3 likes

Ook bedankt voor het aanbod. Maar voor mij hoef je het ook niet te doen.

1 like

Zou het graag gedaan hebben :facepunch:t2: …Hebben ze bij jou niet meer aldi’s? Of te ver…

Nope hier in de buurt geen andere aldi. Is verder niet erg want ze komen wel vaker voorbij. :+1:

1 like

Toch nog vrij veel mensen die er een gekocht hebben. Er zit ook een speciale houder bij voor een horloge, maar ik ga het toch maar niet proberen en de band er af halen.

3 likes

Ik heb er inmiddels 4 horloges in gehad (en niet de goedkoopste :wink:). Werkt prima met de horloge houder. Zo blijft de kast net boven water, en wordt de band perfect schoon. Band verwijderen hoeft helemaal niet.
Sommige leden hier zijn (mbt horloges) overal bang van, maar daar hoor ik niet bij. Gewoon vertrouwen op de kwaliteit. Daar is genoeg voor betaald.

3 likes

Lidle heeft ze ook. Ander model en ik dacht 24,95.
Ben bij diverse Aldi’s en Lidl’s in de regio geweest maar helaas.
Dus als iemand uit de omgeving Nijmegen er eentje tegenkomt? :grin:

Wat kan een ultrasoon in negatieve zin doen met een horloge en het uurwerk? Of gaat het om waterdichtheid?

1 like

Vertrouw er dan ook maar op dat de olie zich van de bewegende delen verplaatst naar ongewenste plekken.

Inderdaad, als de band als een malle trilt, werkt dit zeker door in het horloge. Een quartz kan hier iets beter tegen, maar nog zal ik liever de band demonteren. Zo is er ook meer ruimte in het bakje voor andere spullen, want het is best verslavend om er spullen in te reinigen :stuck_out_tongue:.

Exact, maar dat is niet alles.
Als je alleen het horlogebandje erin doet met het horloge er nog aan, ook al is dat horloge boven de vloeistof, dan wordt dat horloge ook warm, zeg maar in sommige gevallen bloedheet. De warmte geleiding gaat supersnel door dat metaal omhoog naar het horloge.
Zeker als je het een paar keer achter elkaar in dat bad gaat spoelen.
Wat kan er dan gebeuren, wel, geachte horloge liefhebbers, dan kan de schellac smelten waar de paletstenen mee vast zitten op het anker en ook de aandrijf pin op het plateau.
Waardoor de stenen van hun plaats kunnen komen of zelfs helemaal los komen en in het uurwerk verdwijnen
Op zich geen probleem hoor, dat is weer goed voor de professionele horlogemakers die hun brood moeten verdienen met reparaties van dit soort subtiele acties.

1 like

Algemene tip/ waarschuwing bij gebruik van ultrasoon baden. Nooit maar dan ook nooit je handen in het water houden als deze aanstaat. Dit is echt heel slecht voor je botten!!!

1 like

Ik hang er wel eens iets anders in, maar is dat dan ook schadelijk!? :open_mouth:

4 likes

Je kan eigenwijs zijn, prima.
Maar geef aub geen advies wat de horloges van anderen kan verkloten.

Ik kon de verleiding eens niet weerstaan om dit te doen, maar echt een aanrader was het niet qua gevoel (met de vingers dan).