UltraSoon

Hoe zit dat nu met het uurwerk als je een ultrasoon reiniger gebruikt.
Wil er een kopen om horlogebanden schoon te maken.
Maar nu zie ik tijdens mijn zoektocht regelmatig foto’s van verschillende merken reinigers voorbij komen waar ze het uurwerk/kast ook in de reiniger doen.

Kan dit of kunnen alleen maar quartz horloges met uurwerk en al in de ultrasoon reiniger?
Dus geen mechanische horloges…

Wie weet dit?

Ik zou er zelfs quartz horloges niet in willen doen

1 like

Nog een Ultrasoon topic vandaag :joy:

Zelfde topic starter

Ja sorry, die vorige was ook al van mij…

:joy:

Hoopte eigenlijk op relevante informatie en geen bevestiging van iets wat ik zelf ook al wist…

:joy:

Oeps…

Oke thx, wat zou er kapot kunnen gaan dan?

Nooo problem, wilde gewoon graag snel informatie hebben via het forum dan kan ik nog even snel een ultrasoon reiniger bestellen bij BOL…

Er zit toch wel een kleine mechaniek in om de wijzers aan te sturen. Ultrasoon zijn golven die voor vibraties zorgen en zo alle smerigheid lostrillen. Het is geweldig…voor sieraden, horlogebanden, lege kasten. Ik zou het niet op klein-mechanica durven doen en daar hoort quartz ook bij. Misschien kan een G-Shock ertegen, zou het niet durven zeggen.

Als je het uurwerk in de kast wil houden, gewoon aan de poets met een kindertandenborstel en Dreft in warm water :ok_hand:

Mits hij waterdicht is natuurlijk.

1 like

Dat lijkt me vanzelfsprekend. @anon53002072EV legt z’n Breitling gewoon in de vaatwasser, misschien iets om te proberen :joy:

2 likes

Waren er dan ook horloges die niet waterdicht zijn?
Sorry die hebben we niet…

Only :anchor:

Check

1 like

Had vroeger bij Defensie een oude SMJR MARNS die demonteerde zijn Harley in de woonkamer en maakte de onderdelen in de vaatwasser schoon…

Dus ach, zo gek is het nog niet om je horloge ook in de vaatwasser te doen.

1 like

Ik heb in mijn sleutelhok idd ook een afwasmachine voor blokdelen ed.

1 like

Kast alleen ultrasoon reinigen als het uurwerk er uit is!

1 like

Bedoel je met blokdelen, motoronderdelen?

Idd en carter helften