Ulysse Nardin only

Een voordeel, er is een nieuw model dan komen er misschien wat meer tweedehandsjes

Dan weet je dat deze er is, vermoed ik https://www.ulysse-nardin.com/row_en/2405-500-2a-3d

Die LE kun je al oppikken voor 36K…

Dit is een nieuw model. :+1:

Dit topic nog niet eerder gevonden, maar kan ik zeker ook aan bijdragen. :anchor:

11 likes

Mocht het nummer 836 zijn, ken ik hem ook wel en heeft hij overigens nog garantie tot 22 juni 2024. :blush: Schitterend horloge en ook al één die ik eigenlijk nooit weg had moeten doen. :sweat_smile:

Deze NA was destijds van m’n eerste, die een paar weken later door Sébastien van Ulysse onder garantie is vervangen door een andere nieuwe met nr. 836. :slightly_smiling_face:

1 like

Heb met veel plezier je NA van 2019 gelezen, prachtig en onderhoudend geschreven.
En die mooie foto’s. :heart_eyes:
Wat zou ik balen mocht ik dat horloge verkocht hebben. :hugs:

Ik heb mijn horloge ‘uit voorraad’ bij de AD gekocht en wist niet dat je het serienummer zelf kon kiezen. Jij hebt dus die 335 zelf mogen kiezen? Dan zitten die serienummers niet op volgorde, ik dacht dat de nummers de productie zouden volgen.

Wat was er gebeurt dat je een nieuwe hebt gekregen onder garantie?

Ah, en Silicium is de NL/FR/DE benaming voor het Engelse Silicon. Een soort metaal met sterke anti-magnetische eigenschappen. Niet te verwarren dus met silicone, de synthetische polymeer.

1 like

Ziet er goed uit @Specter. Is dat een 38mm kast?

1 like

Dat klopt, uit een tijd toen de maatvoering nog klassiek was.

40mm lijkt mij ook mooi passend, maar deze 38mm draagt allerminst klein. Erg comfortabel horloge en niet te dik met net onder 13mm. Moet hem nog een keer op leer gooien om te proberen.

1 like

Dank je wel, ik heb het toen met plezier geschreven maar daarna ging de ontdekkingsreis weer door. :slightly_smiling_face: Er zijn echter een paar horloges waar ik wel eens spijt van het afscheid heb en deze is er zeker één van. :sweat_smile:

Ik heb op de Watch 2019 in Amsterdam met een paar vrienden mooie horloges op de stand van Ulysse bewondert en een tijdje met Sébastien (toen sales manager bij Ulysse) gesproken. Ter plaatse de diver 42 gekocht, die 2 weekjes later kon worden opgehaald bij S&C. Helaas liep het horloge na korte tijd niet lekker en hij is na één mailtje naar Ulysse vervangen door een nieuwe. De nummers heb ik geen invloed op gehad.

Dank je wel, al doende leert men. :smiley::+1:

1 like

Wat bedoelde je dan met dit? :

“Aardig detail is overigens nog, dat u bij bestelling van het horloge een persoonlijke serie codering mag opgeven”

1 like

Dat de mogelijkheid blijkbaar wel is gegeven (wist ik niet meer, sorry :pray:) maar ik heb er geen gebruik van gemaakt. :slightly_smiling_face:

1 like

Ik zit met een probleem. Mijn nieuwe UN wijkt niet af, ik heb het horloge op donderdag 2/11 gekocht, we zijn morgen een volle 2 weken verder en ze loopt nog steeds binnen de seconde. Nog nooit meegemaakt. :upside_down_face:
Normaal wissel ik van horloge als de afwijking te groot wordt naar mijn goesting. Maar nu is er geen. Dus ofwel zo wisselen of gewoon blijven dragen :thinking:
Wat raden jullie aan? :sunglasses:

10 likes

Lekker blijven dragen tot hij er tien seconden naast loopt, ik schat medio 2026…
Hele mooie deze!

1 like

Ondertussen niet meer in mijn bezit maar ik was indertijd wel blij met deze Black Ocean…

5 likes

Heel mooi!! Kan me voorstellen dat die je blij maakte. Geen spijt van verkoop?
Alles echt alleen Zenith?

1 like

Denk dat ik de UN maar een jaartje heb gehad (2014/2015). Het was een limited exemplaar, nr 160 van 1846 geproduceerd. Vond hem er origineel uitzien en gebruikte hem haast dagelijks in het bubbelbad zoals je ziet. Niet het meest afleesbare horloge. Einde 2015 heb ik een aantal horloges verkocht (vooral Rolex) en in die verkoopbui is ook deze UN gesneuveld. Verkocht aan iemand in Myanmar notabene…

Vandaag niet alleen maar Zenith maar wel voornamelijk. Een bewuste keuze…

2 likes

Onbekend is onbemind. Maar wat een parel van een duiker is me dat zeg :partying_face:

12 likes

:face_with_hand_over_mouth:

:wink: I see what you did there! :grin:

2 likes

Ik post hier nog maar is een fotootje. Best wel een bijzondere duiker met de kleine seconde en reserve de marche. Nog steeds even blij mee.

12 likes