Ulysse Nardin only

Ik heb zelf geen Ulysse Nardin, maar ik vind deze prachtig. Ik had er vorig jaar tijdens een horlogebeurs in Düsseldorf een in de hand met stalen gevlochten band.
Was toen al diep onder de indruk.

2 likes

Hier nog eens 2 foto’s uit de eerdere review van @ThaPapper (mooier kan ik het niet maken :grinning:slight_smile:

7 likes

Wow wat een mooie horloge. Nog niet eerder voorbij zien komen. Ik ga hem eens opzoeken op Chrono. Jammer dat die 42mm is, draagt die groot?

1 like

Inderdaad een erg mooi horloge dat zeker niet voor de bekende(re) merken onder doet.

Ik vind de 42mm goed te doen. Horloge heeft vrij korte lugs en valt mooi op de pols.

1 like

Rustig topic.
Maar weer een plaatje posten dan maar.

14 likes

Kleur van de wijzerplaat is erg mooi!

Heel iets anders, zit je vaker zo met je pols te draaien of nu enkel even voor de gif. :wink:

3 likes

Alleen als niemand kijkt.

Ook de achterkant blijft mooi.
Alleen nog eens iemand fatsoenlijke foto’s laten nemen.

8 likes

Omdat UN mij bevalt qua ontwerp en afwerking, was ik alweer een poosje op zoek naar nog één.
Na wat onderhandelen is de volgende al weer incoming :sunglasses:

Welke?

Dat gaan we binnenkort wel laten zien.
Ik heb er alvast zin in…

Tot die tijd maar een fotootje van de huidige.

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/0/5/4/054930d6e520379ab2b7290e6309a5858e0e01f6.jpeg

12 likes

Zijn er nog mensen die een UN hebben? Ik zie ze eigenlijk te weinig… :slight_smile:

1 like

Weinig respons zo te zien :cry:

Ik vind ze steeds mooier worden…

Ik ben gister eentje gaan passen in Voorburg, maar dat is toch net geen match…

Reactie vrouwlief; meh, horloge…
Ikzelf vond hem ook niet helemaal mijn kopje thee.

De blauwe diver (8163/175/93) van UN vond ze echter prachtig. Gelukkig maar… :slight_smile: die staat echt wel op het verlanglijstje en hoop ik daar binnenkort misschien eens voor te gaan kijken.

3 likes

Deze vind ik erg mooi, maar die prijs…:scream:

6 likes

Mwah, pre-owned (tweedehands is zo 2010) vallen ze nog best mee. Ik vraag me alleen af wat een servicebeurt zou kosten bijvoorbeeld. Ze adviseren eens in de 3 jaar een servicebeurt bij dagelijks dragen en dat zou ik nog wel eens kunnen gaan doen met zo’n schoonheid.

1 like

Na de list prijs (ik meen €6900) haakte ik al gauw af.

Elke 3 jaar service? Zit toch een ETA Sellita in??

1 like

€5800.

Maar, ETA? Mag hopen van niet bij Ulysse Nardin… even nazoeken.

Edit; The new model is powered by the self-winding Caliber UN-816. The movement is actually based on the Sellita SW300, which is a popular choice for entry and mid-level Swiss automatics.
Bron; https://www.horobox.com/en/news-detail/ulysse-nardin-diver-42mm-ref-8163-175-7mil-93-

Arg, dat is jammer…

1 like

De mesh is €700 :man_facepalming:t2:

1 like

Ja, okee… maar die vind ik toch al niet zo mooi er bij staan. Dan had er een mooie curve op moeten zitten, of endlinks.

1 like

True dat.

Al met al teveel “mitsen en maren” voor een horloge voor de prijs van een Sub (bijna)

1 like

Het straalt wel wat meer klasse uit dan een Submariner…

2 likes