Ulysse Nardin only

Klasse associeer ik met een ander soort modellen dan zwarte duikers.

Sja, ik moet eerlijk bekennen, ik ben geen Rolex fanboy… maar de afwerking van een Rolex is wel wat beter. Ik had gehoopt er net een beter gevoel bij te hebben, misschien dat het wel komt bij de blauwe diver. De marine diver doet het in elk geval niet voor mij.

1 like

Mooi ook met de mesh band.

1 like


Jazeker, ik heb in mijn collectie de UN Michelangelo utc ref. 223-68 no 2676.
Deze accurate en oersterke klok is van 2005, ik heb hem op staal en op leer. Hij is nog nooit geserviced en loopt toch zonder afwijkingen. De tijdzones zijn met de 2 knoppen aan de zijkant in te stellen, werkt perfect. Ik draag hem nu meestal in de zomer ivm de dikte. Hij was zeker mijn trouwe metgezel, door zijn eenvoudige tweede tijd instelling, gedurende de vele jaren dat ik in India werkzaam was. Een mooie en technisch hoogstaande eyecatcher.

6 likes

Dat is een mooi exemplaar hoor. Leuk om te zien.

Ik zou als ik het geld had liggen wel voor een freak gaan! Vind dat zulke gave horloges

2 likes

Mijn hemel, is een sub nu de maatstaf voor een horloge? Vergeet het effe.

3 likes

Liever vintage UN voor mij

17 likes

Och gut, op alle slakken zout leggen…

Zo bedoelde ik het niet, maar ik vond/vind m’n sub duur. Ik kon het alleen aan mezelf verantwoorden. Voor deze Ulysse Nardin kan ik het helemaal niet aan mezelf verantwoorden.

Maar, voor de liefhebber, we kunnen er een nieuwe valuta van maken, prijs: kwart/halve/hele sub

Buiten “het groene deel” rust op elke uitspraak over het R-merk een verbod?

1 like

Nee hoor… maar het valt zo op dat rond sommige Rolex-bezitters zo’n R hangt…

1 like

Naja nog maar een plaatje dan.

Instap-Freak:

Heb ook ooit de “originele” mogen bepotelen, was mede door het gewicht (volledig wit goud) een stuk indrukwekkender en technisch mooier met caseback als kroon

3 likes

Oef, die is mooi…

Ulysse Nardin Freak in carbon… Af en toe moet je even de Russische oligarch in je loslaten… :wink:

10 likes

Die Russische oligarch in mij wil wel, maar hij heeft zijn geld nog niet verdiend. Het is een beetje een luie zak.

2 likes

5 likes

Repost…

26 likes

Eén van de mooiste horloges! Verdorie, zeg…

1 like

Rustig topic. Zit zelf eens op sites rond te neuzen naar UN. Maar ik schrok wel even toen ik hierboven last dat ze hun uurwerken baseren op een Sellita. In die prijsklasse?

Zal me nog eens inlezen of dit echt zo is.

Toen ik vorig jaar de lange heb gekocht ben ik ook bij een ad geweest in dezelfde stad van UN. Ging daar heen voor wat anders mja.

Hij gaf aan dat alles tot een 10 k ischias ETA basis was en dat pas daarna de ‘echte manufacture’ begon.

1 like

Ja dat is ook zo, mooi of niet.

Maar toch zou ik zoveel geld eerder uitgeven als ik weet dat het zelf ontwikkeld is.

1 like