Universal Genève Only I

80s volgens mij. UG gebruikte toen al tijden geen eigen uurwerken meer, dus voor veel puristen zijn ze niet interessant. Daarnaast dat het design ook flink gedateerd is.

1 like

Nee nee, eerst de experts raadplegen vóór aanschaf :wink:

Crosspost

Universal Genève FS

9 likes

“Gewoon” met een eta erin: draagplezier is niet minder :heart_eyes:

3 likes

Leuk dat er ook iemand voor een “moderne” is gegaan :slight_smile:

Vanochtend bandjes aan het wisselen geweest en mijn Universals eens samen op de foto gezet. Wat was het toch een mooi merk. En dit is dan alleen al het zeer betaalbare spul.

En nog een paar eerder geschoten plaatjes van de 842101.

22 likes

Complimenten, met die banden echt een hele mooi look voor je collectie, en allemaal in mooie staat zo te zien! :sunglasses:

1 like

Dank je! Het is steeds moeilijk kiezen, want die twee FS’en kunnen bijna alle kleuren hebben.

De kast van de FS mk1 (in het midden) is wel een beetje gepolijst, maar voor de rest zijn ze inderdaad in mooie conditie.

1 like

Mag hier ook mee doen. Tof horloge nu opzoek naar een bandje wat hem iets meer casual maakt.

12 likes

Dat is een mooie zeg :+1::+1::+1:

1 like

Prachtig! Emaille wijzerplaat, of niet?

Ik ben zelf fan van nubuck. Dat maakt een vintage horloge een beetje meer casual en geeft er een moderne draai aan. Je zou eens kunnen kijken bij Molequin of Monstraps. Een donkere tint grijs (Molequin granite of petrole) of donkerblauw zou hem denk ik goed staan. Een saffiano band zou ook kunnen.

4 likes

Nubuck of suède!

Alhoewel de suggestie van @stradale niet verkeerd is.

1 like

Dankje, Ik heb geen idee of het Emaille is. Sowieso een redial volgens mij. Maar looks zijn tof ja.

Goede tip. Zo een molequin Oxford of een mooie nubuck/suede in het blauw zal hem wel worden.

1 like

Als ik naar het datumvenster kijk, lijkt het wel op emaille door de vloeiende manier waarop de rand afloopt.

1 like

Volgens mij zijn die platen gewoon glossy/gelakt.

1 like

Het is wel een mooi model, maar de plaat is wel naar de haaien.

Wel veel puinbakken. Goed opletten op catawiki.

1 like

Dat is niet mijn ervaring.

Het horloge is van 1959-1965.

@Myspeedyworld:
Of bij WatchWorks Haarlem.
Bijvoorbeeld deze:

Of deze:

Of deze:

1 like