Universal Genève Only I

Hmm. Weet je de tube en kroon diameter? Ik heb misschien een adresje.

1 like

Thanks! Het emaille geeft het iets heel speciaals inderdaad. En het font van de cijfers vind ik ook prachtig.

Dat zou ik moeten opzoeken. Ik vermoed dat de kroon van de mk1 en mk2 hetzelfde zijn, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik houd me aanbevolen voor dat adresje! :pray:

Nu nog een MK3 erbij? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heel gaaf man, gefeliciteerd met deze erbij. Erg mooi.

De prijzen die jij noemt vallen me nog mee. Ik zie ze meestal tussen de 400 en 800 voorbij komen. Zoals altijd, een kritische blik is nodig begrijp ik.

1 like

Supergave aanwinsten :ok_hand:t2:

1 like

Die vind ik lang niet zo aantrekkelijk vanwege de wijzerplaat. Als ik die koop zou het enkel zijn om het setje compleet te maken. Die drang voel ik nu niet.

Ik krijg de indruk dat de prijzen in de lift zitten. In het artikel van Rescapement worden ook hogere prijzen genoemd. Het zou dus zo maar kunnen dat ik met mijn gedachten nog op het niveau van 2 à 3 jaar geleden zit. Het is ook wel veel bang for buck. En voor je het weet schrijft Hodinkee er een artikel over en krijg je hetzelfde effect als bij de Polerouter…

Polerouter zit al wel een paar jaar in de lift… ook voor het Hodinkee artikel. Maar zeker dat sommige vintage UG undervalued is (en sommige overvalued).

Clapton/Nina zijn wel te duur, zeg maar.

1 like

Goed artikel. Zou het gaaf vinden om ook zoiets te kunnen dragen. Ben alleen geen kenner op dit gebied en bang iets verkeerds te kopen

2 likes

Dat heb ik nou ook ,

1 like

Je kan het natuurlijk altijd hier of in “Vragen over echtheid” in de groep gooien.

2 likes

Geweldig! Je hebt me geïnspireerd, ik moet mijn MK2 ook maar weer eens uit de kluis halen.
De MK1 vind ik echt by far de mooiste trouwens! Hoe draagt deze in vergelijking met de MK2? Is ie veel kleiner?

1 like

:+1: Lekker dragen, ook al heeft hij enorme concurrentie in jouw collectie. Ondanks dat de mk1 iets kleiner is, is het verschil minder goed merkbaar dan je zou verwachten. Ik vind het verwaarloosbaar.

1 like

3 likes


Wat vinden jullie van deze Compax? Hij zou NOS zijn is dat mogelijk dat hijzelf lang op de plank heeft gelegen?

Hij ziet er in elk geval niet NOS uit. Lijkt me ook volledig rondgepolijst als ik dat zo zie…

Condition : New old stock, never worn…

I call bullshit. :slight_smile:

3 likes


Dit is z’n bips zijde

Zoals ik zeg, Nos geloof ik niet… en ik weet het niet 100% met dit soort late UGs, maar zo’n ronde kast zou voor UG een grote uitzondering zijn.

Ga je m kopen of heb je m al gekocht? :stuck_out_tongue:

Hier nog 1 ter vergelijking

Ja Catawiki stond altijd vol met deze modellen. Zijn van veel later, begin jaren '90 of zo. Geen idee van de kwaliteit. Er is vast wel één in mooiere conditie dan deze te vinden. Veel succes.