Universal Genève Only I

Barnfind alert

Onderweg naar mij 5x NOS 19mm band met nos 16mm buckles

4 likes

18 likes

:ok_hand:

1 like

3 likes

Dit topic kan wel weer eens een schopje omhoog gebruiken.

Eerst even een crosspost.


Deze FS was mijn eerste vintage aankoop. Sindsdien zijn er meer bij gekomen in de horlogedoos, maar deze blijft me boeien. Zodanig zelfs dat een exemplaar van de eerste variant van de FS onderweg is… :smiling_face_with_three_hearts:

Hier nog een leuk artikel over de FS modellen van Universal:
https://www.rescapement.com/blog/universal-geneve-fs-the-perfect-introduction-to-vintage-watches?format=amp

12 likes

En hij is binnen! Even wat fotootjes van vanmiddag, want het licht is nu beroerd.

:heart_eyes: I’m a happy camper!

Begrijpelijkerwijs veel gelijkenissen, maar toch komen ze heel anders over. Ik ben er nog niet over uit welke ik mooier vind. Op dit moment neig ik naar de mk1. Kan ook liggen aan het feit dat die nieuw is voor mij.

In elk geval valt het naast elkaar pas op dat de kleur van de wijzerplaat niet hetzelfde is. De mk2 heeft opeens een beetje een blauwe zweem, terwijl ik dat eerder nooit heb gezien.

26 likes

Lovely :slight_smile:

1 like

Super Nice. Wat kost zoiets nu eigenlijk?

1 like

Gaaf man, prachtig! Mooie strap ook :+1:

Moet er één weg, of kunnen ze ook naast elkaar in je collectie blijven?

1 like

Mocht je nog een originele buckle zoeken :smiley:

1 like

(Vraag)prijzen schieten de laatste tijd alle kanten op voor mijn gevoel. Het is wat de gek ervoor geeft. Conditie en originaliteit maken ook veel verschil. Ik zie regelmatig frankensteins voorbij komen (mk2 wijzerplaat in mk1 kast). De mk1 is zeldzamer, maar is in goede staat nog wel onder de €500 te vinden. Mk2 moet te vinden zijn voor rond de €300. Maar als je nu op eBay kijkt vind je geen fatsoenlijke exemplaren en dan nog voor hogere bedragen ook.

Dank je! Strap is van STRPS van @ruudvv

Nee, ze blijven beide. :smiling_face_with_three_hearts:

:thinking: Ik begreep dat deze destijds head only werden verkocht.
Maar je mag me altijd een PB sturen! :innocent:

3 likes

Mocht je van mening veranderen… :stuck_out_tongue:

1 like

Ik kan er echt helemaal niets over vinden haha. Hoeveel mm zijn ze?

De mk2 is 36mm en de mk1 is net een tikje kleiner. Ik dacht 34mm.

In dit artikel vind je veel meer info:
https://www.rescapement.com/blog/universal-geneve-fs-the-perfect-introduction-to-vintage-watches?format=amp

1 like

Wat voor kroon zit er eigenlijk op?
Gewoon merkloos?

Nee, gesigneerd met een ‘U’.

1 like

Heb je daar een fotootje van? De kroon ziet er van de zijkant anders uit dan andere UG kronen die ik ken.

1 like

Ik was al op zoek…

Vaak zijn ze vervangen voor een universele (no pun intended) kroon. Zo ben ik voor de mk1 ook nog op zoek naar een originele kroon.

3 likes

Prachtige horloges! :ok_hand:

Die wijzerplaten zijn echt gaaf.

1 like